Během prvního závodu World Endurance Championship v Silverstone se vynořily informace, že Audi experimentuje s výfukovými plyny a snaží se je využít v
Během prvního závodu World Endurance Championship v Silverstone se vynořily informace, že Audi experimentuje s výfukovými plyny a snaží se je využít ve prospěch lepší přilnavosti.
Vzhledem k tomu, že zpráva se rozšířila z tábora konkurenční Toyoty, která úhlavního soupeře velmi pečlivě sleduje, začali všichni nenápadně pátrat po vyústění výfukového systému letošních modelů R18.
Ovšem hledání bylo marné, jejich přesná pozice není známá. Spekuluje se, že vedou k zadním kolům, kde mají pozitivně ovlivnit proudění vzduchu kolem pneumatik.
Zástupci Audi v této záležitosti více méně mlží a jsou skoupí na slovo. Ulrich Baretzky, šéf oddělení motorů Audi, podotýká, že turbodieselový motor neprodukuje dostatečně silné množství výfukových plynů, aby pozitivně ovlivnil proudění vzduchu ze zadních kol a tím zvyšoval přítlak pod autem.
S čím přesně Audi experimentuje zatím nikdo neví, ale existují pádné důkazy o tom, že se inženýři snaží získat aerodynamickou výhodu. Audi totiž mělo v letošní šestihodinovce v Silverstone zhruba o 15 % větší spotřebu paliva než loni. A protože foukané difuzory a podobné vychytávky zvyšují spotřebu paliva, o čem jsme se mohli přesvědčit ve formuli 1, je záměr týmu Audi očividný – získat další desetiny vteřiny náskoku před Toyotou.
Aleš Sirný
Foto: FIA WEC Media
COMMENTS