V průběhu víkendu se na německém serveru freiepresse.de objevil článek, vzpomínající na nehodu tří českých závodníku na Sachsenringu v roce 1977. S
V průběhu víkendu se na německém serveru freiepresse.de objevil článek, vzpomínající na nehodu tří českých závodníku na Sachsenringu v roce 1977.
Stalo se to 10. července při druhém závodě GDR-Touringcar Championship 1300ccm. Na pole position stál Zdeněk Vojtěch, vedle nějž byl Vlastimil Tomášek. Vladimír Ondřejík stál na roštu na třetím místě a ve druhé řadě jej doplnil tehdejší nejlepší německý závodník Peter Mücke se Zastavou (všichni tři Češi startovali s dnes již legendárním vozem Škoda 130 RS).
V tu neděli velice silně pršelo a tak samotnému závodu předcházely dvě zaváděcí kola. Ve městě Hohenstein došlo k nehodě všech tří českých vozů. Podle článku chytnul Ondřejíkův vůz aquaplaning a trefil Vojtěcha a Tomáška a následně narazil do telegrafického sloupu. Vladimír Ondřejík při této nehodě zaplatil nejvyšší možnou daň.
Této nehodě předcházela nehoda v jednom předcházejícím závodě Touringcars 600 ccm, kdy došlo na hromadnou havárii 8 trabantů.
Více informací o osobně tohoto velkého českého závodníka Vladimíra Ondřejíka, lze najít také na webu “Závody pod Trůbou“. resp:
Známý zejména svým působením ve F 3 a okruhových závodech ve třídě A 2. Závodit začal na silničním motocyklu a hned od počátků závodů motokár v Československu v roce 1960 se úspěšně věnoval závodům motokár.
Od roku 1965 jezdil ve F 3. Nejdříve s Delfínem s motorem Tatra, pak s Delfínem s motorem Škoda. V roce 1968 s Delfínem s motorem Ford. Největších úspěchů dosáhl s Lotusem s motorem Ford Cosworth se kterým jezdil v Dukle Praha. Byl to vůz, se kterým těžce havaroval mjr. Cejnar a Ondřejík si jej opravil. V roce 1969 s ním byl druhý v Poháru míru a přátelství jehož se účastnili jezdci tehdejších lidově demokratických států a v roce 1970 v něm zvítězil. Bohužel při posledním závodě sezóny 1970 ve Štramberku při průjezdu cílem havaroval po kolizi s týmovým kolegou Vladimírem Hubáčkem a těžce se zranil.
Po uzdravení přijal nabídku Svazarmu Gottvaldov a pracoval v jejich hospodářském zařízení, které bylo později pojmenováno AVON. Zabýval se tam zejména úpravami a laděním závodních motorů, Škoda, VAZ a dalšími výrobky pro motoristy. V té době jezdil příležitostně závody cestovních vozů ve třídě A2 do 1150 cm3 se svým „rodinným“ Renaultem 8 a vůbec si nevedl špatně. Později si postavil Škodu 130 A2 se kterou patřil k tehdejší velmi úspěšné československé špičce.
foto: archiv německé policie
COMMENTS
Dobrý den, jednalo se o Vladimíra Ondřejíka, jméno je ve vašem článku uvedeno několikrát špatně.
Dobrý den, nejsem si stoprocentně jistý, ale podle mých informací měl startovní číslo 33 na havarované stotřicítce Břetislav Enge. Auto Zdeňka Vojtěcha skončilo havarované asi o 15 metrů více vpředu.
Přátele , můj tchán byl osobně u nehody ve Štramberku a má možná i video . Tehdy tam údajně bylo okolo 8 mrtvých a 17 zraněných . Pokud chcete vědět více, ozvěte se . Kuba
Dobrý den, velice se o tyto dokumenty zajímám.
S pozdravem
Petr Ondřejík