Výkony Záruby s Knollem v Misanu přibrzdil explodující kotouč, Dvořáček s Wagnerem sbírali první body

Výkony Záruby s Knollem v Misanu přibrzdil explodující kotouč, Dvořáček s Wagnerem sbírali první body

Lamborghini SuperTrofeu Europe zavedlo jezdce k dalším dvěma závodům do Misana na okruh Marca Simonceliho. Mezi třemi desítkami převzatých vozů byly

Jak má vypadat kalendář závodního okruhu? Vyučuje Red Bull Ring
Buggyra Ultimate Dakar opět na trati
Mika Häkkinen dorazí do Prahy, setká se i s fanoušky!

Lamborghini SuperTrofeu Europe zavedlo jezdce k dalším dvěma závodům do Misana na okruh Marca Simonceliho. Mezi třemi desítkami převzatých vozů byly i dva speciály Lamborghini Super Trofeo Evo týmu Mičánek Motorsport jenž od minulého týdne nově užívá přívlastku „powered by Buggyra“.

Dvojice Josef Záruba a Jakub Knoll, bojující o body v kategorii PRO, se v úvodním pátečním tréninku potýkala s problémy s elektronikou a zajeté časy tak spadaly až do druhé desítky.

„V trénincích nás trápila elektronika a zajeté časy tak moc neodpovídali reálným možnostem. Před kvalifikací se ukázalo, že šlo o vadný senzor, po jehož výměně jsme se dostali zpět na pozice v TOP TEN,“ říká k problémům v tréninku manažer týmu Jiří Mičánek jr. a dále dodává:

V kvalifikaci na první závod již Záruba zajel čas zajišťující start ze čtvrté řady na roštu. Promotér se snaží o maximální atraktivitu seriálu a sobotní závod byl vyhlášen jako noční. Myslím, že to byla velice zajímavá zkušenost pro všechny jezdce, škoda jen té smůly co potkala Jožku v první závodě.“

Josef Záruba do závodu startoval z osmého místa na roštu. V úvodních kolech se mu podařilo předjet dva soupeře a když se chystal zaútočit na páté místo došlo u jeho vozu k explozi kotouče na pravém předním kole. Následoval nekontrolovatelný výjezd mimo trať a dlouhá noční práce mechaniků.

Jiří Mičánek k tomu později řekl:

„Přesnou příčinu se asi nikdy nedozvíme a tak to bereme jako součást našeho sportu a situaci, které se zkrátka jednou za čas stane. Koutouče i destičky jsme před závodem měnili a tak víme, že jsme pro danou věc udělali maximum. Na tomto místě bych rád ocenil přístup továrny Lamborghini, která se k celé situaci postavila velice zodpovědně a korektně.“

Mechanici šroubovali až do východu slunce a v neděli ráno, tak v týmovém stanu stály opět dva nablýskané speciály připraveny na druhou závodní jízdu.

Do té startoval Jakub Knoll ze sedmé řady a v polovině časového limitu předával Zárubovi vůz na sedmnáctém místě. Záruba ve zbylé části závodu předvedl profesorskou jízdu na jejímž konci byly body za deváté místo.

Posádka druhého vozu Libor Dvořáček a Kurt Wagner se do výsledkových listin zapsala dvěma šestými místy. Byl to jejich první společný start a zajeté časy potvrdily očekávaný potenciál a získané body jsou dobrým příslibem pro nadcházející závody.

Ten příští se uskuteční již za necelé dva týdny v nizozemském Zandvoortu, kam se v příštím roce po dvaceti letech vrací šampionát Formule 1.

Slova jezdců:

Josef Záruba: „Byl to neskutečný víkend. Teplota ve stínu šla nejednou přes hranici čtyřiceti stupňů. K tomu sobotnímu závodu nemám ani co říct. Byla to zkrátka smůla a tak je to třeba také brát. Neděle už pak byla o poznání lepší a umístění v první desítce nakonec udělalo pozitivní tečku za celým víkendem.“

Jakub Knoll: „Závody v Misanu pro nás byly tak trochu nahoru dolů. Pepa sice výborně rozjel první závod, ale pak nás postihly problémy s brzdovým kotoučem, kvůli kterým jsme museli brzy odstoupit, takže jsem se ani nesvezl. Byla to velká smůla, protože se evidentně jednalo o vadu materiálu. V neděli jsem startoval já, nicméně jsem nepodal takový výkon, se kterým bych mohl být spokojen, navzdory tomu, že byl lepší než v Silverstonu. Po zastávce v boxech však předvedl Pepa další skvělý výkon a zajistil nám umístění v první desítce..“

Libor Dvořáček: „Byl to můj první start v Super Trofeu a musím říct, že to pro mne byla naprosto jedinečná zkušenost. Po celý víkend panovalo neskutečné vedro a přiznávám, že právě vysoké teploty v autě pro mne byly tím nejtěžším soupeřem. S Kurtem sice startujeme v kategorii PRO-AM, nicméně našimi konkurenty jsou jezdci, kteří dosahují časů jezdců třídy PRO. Myslím, že v důsledku toho můžeme být se dvěma šestými místy spokojeni.“

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0