Vstup vozidel TCR do světa IMSA se blíží, v budoucnosti mohou nahradit celou jednu třídu

Vstup vozidel TCR do světa IMSA se blíží, v budoucnosti mohou nahradit celou jednu třídu

Automobily postavené podle pravidel TCR by měly startovat v zámořském seriálu Continental Tire SportsCar Challenge. Prezident IMSA Scott Athert

IMSA: Úspěšná kategorie prototypů LMP3 by měla najít místo i v USA
IMSA: Bratři Taylorové triumfovali v ulicích Long Beach
IMSA: Životnost prototypů PC byla prodloužena

Automobily postavené podle pravidel TCR by měly startovat v zámořském seriálu Continental Tire SportsCar Challenge.

Prezident IMSA Scott Atherton se spolu s dalšími čelními představiteli šampionátu potkal s Marcellem Lottim, zakladatelem a bossem TCR International. Na setkání během lednových testů v Daytoně pokračovali v jednání o licenci na stále populárnější platformu cestovních vozů.

„Rád bych se dostal do stejné fáze, v jaké jsme se Stephanem Ratelem. Pan Lotti nabízí velmi zajímavou platformu, která zjevně zaujala už řadu výrobců a mohla by být atraktivní dokonce i pro naše domácí značky. Nejsme ve fázi finalizování plánů, ale dialog pokračuje. Navzájem se poznáváme a myslím, že jsme na dobré cestě,“ řekl Atherton stránkám Sportscar365.

Pokud by skutečně došlo k dohodě, šéf IMSA předpokládá, že nejprve bude jakási přechodná fáze souběžného závodění vozů TCR a současné třídy ST, načež ta úplně zanikne. První vozy TCR by mohly v rámci Continental Tire SportsCar Challenge startovat už letos.

„Vždycky jsme citlivě přistupovali k výměně vozového parku, aby to nepřineslo účastníkům neudržitelné náklady. Vidíte to ve třídě GS, kde závodí jak vozy postavené podle pravidel IMSA, tak také auta GT4. Předpokládal bych, že stejně to bude i s třídou ST. Tedy žádný bod zlomu, ale evoluční proces. Nic není hotové, ale vize je taková, že se pravidla ST budou vyvíjet v souladu s TCR,“ dodal Atherton.

Vedení IMSA si pochvaluje, že od zavedení pravidel SRO pro vozy GT4 výrazně vzrostl počet speciálů závodících ve třídě GS. Atherton tak chce v podobném duchu aktivně oživit nižší třídu ST.

Vedle šampionátu TCR International fungují už také lokální seriály v Německu, Itálii, zemích Beneluxu, TCR Asia či nejnověji TCR Middle East.

Foto: Volkswagen Motorsport

COMMENTS

WORDPRESS: 1
  • comment-avatar
    Kuba Krafek 8 years ago

    TCR Asia byl jeden z prvních, už od r.2015 🙂

  • DISQUS: 0