Vršecký končí s evropskými okruhy, novou výzvou bude dobytí Číny

Vršecký končí s evropskými okruhy, novou výzvou bude dobytí Číny

Přestože nová sezóna začíná truckerům až na konci dubna závodem na Red Bull Ringu, prvořadá senzace je na světě. Nejúspěšnější trucker české historie,

Čína sází na sílu kolektivu
MAN v Mostě utrpěl porážku!
Buggyra vyráží do Misana. Boj o čtvrtý pohár konstruktérů začíná

Přestože nová sezóna začíná truckerům až na konci dubna závodem na Red Bull Ringu, prvořadá senzace je na světě. Nejúspěšnější trucker české historie, dvojnásobný mistr Evropy 2008 a 2009, čtyřnásobný vítěz Poháru konstruktérů (2007 – 2009, 2015) a držitel několika světových rychlostních rekordů v jízdě závodním tahačem David Vršecký, oznámil konec „evropské“ jezdecké kariéry.

Nastal čas soudnosti…
Jedním z důvodu konce Davida Vršeckého je poněkud paradoxně vítězství v loňském Poháru konstruktérů, který vrátil v nemalé míře „jeho“ Buggyru na samotný vrchol. „Nastal čas soudnosti. Jsem v šampionátu na plný úvazek od roku 2002, nevynechal jsem jediný závod. Na konci sezóny jsem si uvědomil, že nemám na to zároveň pracovat na vývoji trucku, kamiónu na Dakar, starat se o všechny piloty týmu a k tomu všemu plnohodnotně závodit. Loni jsem vlastně absolvoval celý šampionát v rozporu s původním plánem. Stalo se tak díky změnám v termínové listině, a když už jsme s Adamem vyhráli, řekl jsem si, že je ten nejlepší čas skončit,“ prozradil David s tím, že jeho případné mistrovské ambice tímto ovšem neustupují do pozadí. „V případě Buggyry slaví celý tým, včetně šéfkonstruktéra. Kromě toho mě láká vyrovnat se i v tomto směru Martinovi Kolocovi, který vyhrál titul jako jezdec i konstruktér.“

01_Koloc_Vrsecky_1998

Vzhledem k tomu, že v letošní sezóně Buggyra angažuje nového pilota, hodlá si David zatím ponechat post testovacího jezdce. „Mám v tomto ohledu přece jen patnáctileté zkušenosti, nechyběl jsem u vývoje žádné Buggyry. Všechno chce svůj čas, nový jezdec se bude muset naučit s vozem komunikovat. Proto hodlám ve větší míře, než tomu bylo doposud, testovat, vysvětlovat, ukazovat.“ David se tak bude udržovat v provozní závodní teplotě s tím, že v případě nouze může zaskočit. „Doufám ale, že k tomu nedojde. Za těch skoro dvacet let jsem se od Martina Koloce naučil, že každý začínající jezdec potřebuje cítit od zbytku týmu důvěru, protože občas chybovat je lidské. Mimochodem, na prvním představovacím a oficiálním tréninku s Buggyrou jsem šel v únoru 2002 na boudu. Martin Koloc tenkrát řekl, že se mnou bude hodně práce, ale jednou ten titul vyhraju.“

Nové výzvy
I v případě Davida Vršeckého platí, že konec je spojen se začátkem. A tak se letos představí v čínském truckovém šampionátu. „Poté, co mi Martin s Adamem přiblížili zákulisí soutěže, jsem se rozhodl pro účast. Už kvůli sledovanosti, marketingovém pojetí závodů, jejich organizaci. Člověk se pořád učí a proč se neučit v Číně,“ říká David. Podle týmového manažera Honzy Kalivody jsou s účastí Vršeckého spojena ze strany pořadatelů velká očekávání. „David toho vyhrál strašně moc, má dva tituly mistra Evropy a je nejrychlejším truckerem historie. Chápu, že čínská strana angažmá jezdce takových kvalit kvituje a vidí v jeho účasti zvýšení prestiže celé soutěže.“

02_Vrsecky_2009

Kromě čínských okruhů se ovšem David letos zapojí rovněž do závodů mistrovství světa cross country, a to s ohledem na vývoj dakarských speciálů Tatra Phoenix. „Tento krok určitě k samotnému startu na Rallye Dakar nesměřuje. Starty to budou ojedinělé a pro mě ve významu ověřování si vývojových prvků na podvozku,“ říká David, který tak jednoznačně odmítá závodní sedačku rallyového speciálu. Společně s Martinem Kolomým testoval David Tatru Phoenix v polovině března na offroad polygonu týmu Buggyra v Milovicích a připravoval se tak na svůj premiérový start na šotolině, který proběhne ve dnech 1. až 3. dubna na polském území v rámci závodu Baja Drawsko.

Přehled kariéry
2015 – Buggyra, titul v poháru konstruktérů RT
2013 – Buggyra, Rychlostní rekordy (100km, 100mil a 1hod.)
2009 – Buggyra, 1. místo v EP tahačů, titul v poháru konstruktérů RT, mezinárodní mistr Německa
2008 – Buggyra, 1. místo v EP tahačů, titul v poháru konstruktérů RT, mezinárodní mistr Německa
2008 – Buggyra, Světový rychlostní rekord 1km (start z místa)
2007 – Buggyra, 3. místo v EP tahačů, titul v poháru konstruktérů RT, mezinárodní mistr Německa
2004 – Buggyra, 3. místo v EP tahačů SRT
2004 – Buggyra Světový rychlostní rekord s truckem
2003 – Buggyra, 3. místo v EP tahačů SRT
2002 – Buggyra, nováček roku v EP tahačů SRT
2001 – Buggyra, testovací jezdec
1998 – SISU, debut v EP trucků za tým ProCa-PTE-Holoubek
1997 – Davida Vršeckého objevil Martin Koloc na simulátorech
SRT – Super Race Truck, RT – Race Truck

Statistika Davida Vršeckého v EP tahačů 1998-2015
15 odjetých sezón
145 závodních víkendů
519 závodních jízd
67x 1. místo
72x 2. místo
63x 3. místo

03_Vrsecky_2014 04_Vrsecky_2015 05_Vrsecky_2015 06_Vrsecky_2016

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0