V posledních dnech je americká automobilka čím dál častěji skloňována v souvislosti s tamní sérií United SportsCar Championship, potažmo čtyřiadvaceti
V posledních dnech je americká automobilka čím dál častěji skloňována v souvislosti s tamní sérií United SportsCar Championship, potažmo čtyřiadvacetihodinovkou v Le Mans.
V prvé řadě je nutné podotknout, že Ford již v USCC působí coby dodavatel motorů pro týmy Chipa Ganassiho a Mika Shanka a jejich vozy Daytona Prototype. Jenže podle zdrojů z detroitské základny se motorářská spolupráce má rozšířit i mimo stroje DP. Hovoří se dodávce motorů pro kategorii LMP2, čili nejen v USCC, ale i v ELMS a FIA WEC.
V LMP2 mají monopol Japonci, kteří se starají o dodávku motorů Nissan a Honda. Nová krev by byla vítána. Ze všech spekulací a hypotéz se zdá právě tato nejreálnější. Motor Ford EcoBoost je letos ostře testován v USCC a jeho použití v otevřených prototypech by mělo být logickým krokem.
Dokonce se hovoří o továrním týmu. Ve světové a evropské kategorii LMP2, kterou má pod kontrolou ACO, je tovární podpora zakázaná, tudíž nám zbývá kategorie GTE, plná Chevroletů, Viperů, Porscháků, Ferrari a BMW. Automobilka Ford před časem oznámila reinkarnaci Fordu GT, jež by se měla uskutečnit v roce 2015. Postavit kolem tohoto silničního auta závodní verzi, poslat ji v roce 2015 na závodní dráhy a v roce 2016 do Le Mans na padesátileté výročí od prvního vítězství původního Fordu GT40, zní jako dobrý plán. Nutno podotknout, že spekulace o návratu Ferrari do Le Mans se taktéž poslouchaly velmi krásně a nakonec z toho nic nebylo…
Ford se zdržuje veškerých komentářů a úspěšně mlčí. Se stoprocentní jistotou můžeme akorát potvrdit, že americká automobilka nemá zájem o kategorii LMP1.
Aleš Sirný
COMMENTS