Vrátí se Ford na scénu vytrvalostních závodů?

Vrátí se Ford na scénu vytrvalostních závodů?

V posledních dnech je americká automobilka čím dál častěji skloňována v souvislosti s tamní sérií United SportsCar Championship, potažmo čtyřiadvaceti

Maťo Homola po Abú Zabí na 3. mieste poradia
Ford zvažuje přechod do hypervozů, mohl by využít současné GT
Druhé dějství ETCC obstará “domácí” podnik na Slovakia Ringu

V posledních dnech je americká automobilka čím dál častěji skloňována v souvislosti s tamní sérií United SportsCar Championship, potažmo čtyřiadvacetihodinovkou v Le Mans.

V prvé řadě je nutné podotknout, že Ford již v USCC působí coby dodavatel motorů pro týmy Chipa Ganassiho a Mika Shanka a jejich vozy Daytona Prototype. Jenže podle zdrojů z detroitské základny se motorářská spolupráce má rozšířit i mimo stroje DP. Hovoří se dodávce motorů pro kategorii LMP2, čili nejen v USCC, ale i v ELMS a FIA WEC.

V LMP2 mají monopol Japonci, kteří se starají o dodávku motorů Nissan a Honda. Nová krev by byla vítána. Ze všech spekulací a hypotéz se zdá právě tato nejreálnější. Motor Ford EcoBoost je letos ostře testován v USCC a jeho použití v otevřených prototypech by mělo být logickým krokem.

Dokonce se hovoří o továrním týmu. Ve světové a evropské kategorii LMP2, kterou má pod kontrolou ACO, je tovární podpora zakázaná, tudíž nám zbývá kategorie GTE, plná Chevroletů, Viperů, Porscháků, Ferrari a BMW. Automobilka Ford před časem oznámila reinkarnaci Fordu GT, jež by se měla uskutečnit v roce 2015. Postavit kolem tohoto silničního auta závodní verzi, poslat ji v roce 2015 na závodní dráhy a v roce 2016 do Le Mans na padesátileté výročí od prvního vítězství původního Fordu GT40, zní jako dobrý plán. Nutno podotknout, že spekulace o návratu Ferrari do Le Mans se taktéž poslouchaly velmi krásně a nakonec z toho nic nebylo…

Ford se zdržuje veškerých komentářů a úspěšně mlčí. Se stoprocentní jistotou můžeme akorát potvrdit, že americká automobilka nemá zájem o kategorii LMP1.

Aleš Sirný

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0