Vítězství v Šanghaji získala Toyota, Porsche slaví tituly v LMP1

Vítězství v Šanghaji získala Toyota, Porsche slaví tituly v LMP1

Předposlední závod letošní sezony mistrovství světa vytrvalostních závodů v Šanghaji ovládla Toyota. Prototyp TS050 Hybrid s číslem 8 posádky Sébastie

Lotterer vynechá závod v Sebringu, nahradí ho Beche
FIA WEC: Porsche triumfovalo, Webber poprvé v životě mistrem světa
FIA WEC: U týmu Porsche GTE došlo ke změnám v jezdecké sestavě

Předposlední závod letošní sezony mistrovství světa vytrvalostních závodů v Šanghaji ovládla Toyota. Prototyp TS050 Hybrid s číslem 8 posádky Sébastien Buemi, Anthony Davidson a Kazuki Nakadžima proťal cílovou pásku šestihodinovky s náskokem jednoho kola před Porsche #2.

Výsledky závodu tak německému týmu z Weissachu vynesly tituly v královské třídě LMP1 na obou frontách. Druhým místem v cíli se šampióny stali Brendon Hartley, Timo Bernhard a Earl Bamber. K zisku koruny by jim však bývala stačila i třetí pozice.

Toyota mohla v Číně dosáhnout na double v závode, jenže José María López kolidoval při předjíždění s pomalejším Porsche 911 RSR a poškodil si zadní levé zavěšení včetně hnací hřídele, což si vyžádalo dlouhé opravy v boxech. Druhý vůz japonské automobilky dokončil jako čtvrtý a tím se Toyota připravila nejen o dvojité vítězství, ale i matematickou šanci posunout boj o titul do Bahrajnu. Porsche tak získalo prvenství rovněž v poháru konstruktérů.

V kategorii LMP2 si dojela pro třetí vítězství z posledních čtyřech podniků švýcarská stáj Vaillante Rebellion, která převzala vedení v průběžném pořadí před týmem Jackie Chan DC Racing. Čínská sestava mohla na domácí půdě dokráčet k titulu, jenže ji v tom zabránil turbulentní průběh závodu. Jezdec Ho-Pin Tung byl dvakrát roztočen soupeři. Stáj Jackieho Chana dokončila čtvrtá, nyní na Rebellion ztrácí čtyři body a o celkovém triumfu ve třídě LMP2 se tak bude rozhodovat za čtrnáct dní v Bahrajnu.

V kategorii GTE-Pro se druhého vítězství v letošní sezoně dočkal Ford Chip Ganassi Racing. Harry Tincknell a Andy Priaulx tím snížili ztrátu v klasifikaci jezdců na 7,5 bodu. Frédéric Makowiecki s Richardem Lietzem z Porsche GT Teamu spatřili cílovou pásku na druhé příčce a vedoucí posádku ve složení James Calado a Alessandro Pier Guidi (Ferrari AF Corse) stáhli v šampionátu na rozdíl dvou bodů. Ferrari se stalo s předstihem vítězem mezi automobilkami.

Výsledky závodu

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0