Vítězové a poražení Rolex 24H Daytona

Vítězové a poražení Rolex 24H Daytona

Podívejte se, kdo vyšel ze čtyřiadvacetihodinovky v Daytoně se štítem a kdo skončil na štítě. Více o závodě čtěte ZDE Dramatické videa z Day

Ford zvažuje vstup do kategorie prototypů DPi
Toyoty v kvalifikaci opět 1-2, Rebellion jen těsně za nimi
Dva Fordy diskvalifikovány, včetně vítězného Keating Motorsports

Podívejte se, kdo vyšel ze čtyřiadvacetihodinovky v Daytoně se štítem a kdo skončil na štítě.

Více o závodě čtěte ZDE

Dramatické videa z Daytony najdete ZDE

Rolex 24H Daytona očima sociálních sítí ZDE

Galerii ze závodu najdete ZDE

Vítězové

Fanoušci

Co víc si přát, než boj o vítězství do posledních minut? Navíc ani během závodu to nebyla nuda, protože vytrvalý déšť vystavil jezdce skutečné náročným zkouškám. I když to byla jedna žlutá fáze za druhou, pod zelenou vlajkou bylo pořád na co koukat. Navíc těsně se nebojovalo jen v prototypech, ale také v obou gétéčkových třídách, kde rozhodovaly v GTLM vteřiny a v GTD desetiny.

Wayne Taylor Racing

Ať už si člověk o manévru Rickyho Talyora sedm minut před konce závodu myslí, co chce, ředitelství závodu ho má za čistý. A tak tým z předměstí Indianapolisu mohl konečně oslavit vítězství. Za ty roky čekání a smůly si ho každopádně zasloužil.

Klíčový moment závodu:

Jeff Gordon

S úspěchem Wayne Taylor Racing souvisí také další zápis Jeffa Gordona mezi americké legendy. Vyhrát v Daytoně endurance a závod NASCAR na 500 mil, to se jen tak nevidí – více čtěte ZDE.

Cadillac

Nový prototyp Cadillac DPi se ukázal v dobrém světle už v testech a v závodě si to rozdávaly o vedení jen jeho piloti. Škoda problémů vozu #31 Whelen Engineering Racing, to už by byl triumf americké značky deklasující. Uvidíme, co ale udělá s dominancí tohoto vozu přechod na jiné tratě, kde se tradičně hodně daří víc “klasickým” vozům LMP2.

Chip Ganassi Racing

Legenda zámořského závodění svými čtyřmi Fordy GT zaplnila skoro třetinu startovní listiny GTLM. A z kvantity vyšla i kvalita, byť to byla bitva až na cílovou čáru. Po loňském debutu Fordy ukázaly, že jsou plnohodnotnými hráči ve třídě, kde se setkala jen auta s tovární podporou.

Poražení

Action Express Racing

Mít dvě ze tří nejlepších aut na trati a stejně nevyhrát, tomu se říká pech. Doslova domácí stáj z Daytony  musí víc zapracovat jak na taktice, tak i na technice, aby jí do posledních minut zbyly ve hře o triumf oba vozy.

Mazda

Nové prototypy Mazda DPi trápila spousta dětských nemocí. Vozu #55 odešla vysílačka, takže následoval zbytečný trest za neuposlechnutí žlutých vlajek, načež se po 19 hodinách kvůli prasklé olejové hadici vzňal. O moc lépe nedopadl sesterský speciál #70, který měl kromě jiného poškozené zadní křídlo po strkanici s vítězným Cadillacem a dvakrát se mu vzbouřila převodovka. Suma sumárum to znamenalo dvě nejhorší místa mezi prototypy.

Corvette Racing

Loni to byl setinový souboj o vítězství ve třídě GTLM, letos nejlepší Chevrolet Corvette C7.R našel hned tří přemožitele. On měl možná pilot vítězného Fordu Dirk Muller pravdu v tom, že Ferrari a Porsche si to nejlepší nechávaly až do závodu a v kvalifikaci nepředvedli své maximum.

Lamborghini

Mít na startu osm aut, tedy třetinu závodního pole třídy GTD, a skončil nejlépe na sedmém místě… No, nic moc. Lamborghini bylo prvním nabouraným vozem v závodu a v Daytoně plnilo roli křoví souboje jiných vozů GT3 – hlavně Porsche, Audi a Mercedesu.

Rebellion Racing

“Uprchlíci” z benzínové LMP1 ve svém premiéře ve třídě LMP2 zazářil třetím kvalifikačním časem. Jenže závod ukázal, že ani zkušenosti z přímého souboje s hybridními monstry v Le Mans nezaručují potřebnou dávku štěstí. Problémy s elektronikou našlapané posádce zabránily v boji o čelní pozice. Ale v dalších závodech IMSA to nebudou mít favorizované Cadillacy s Orecou od Rebellionu vůbec snadné. Zvlášť, když se pojede na tratích, kde záleží spíš na jízdních vlastnostech než na absolutní rychlosti.

Foto: Porshe Presse, Cadillac

COMMENTS

WORDPRESS: 2
  • comment-avatar
    Kuba krafek 8 years ago

    Ja vim ze furt rejpu, ale kritika vede pouze ke zlepseni. Tedy k vete, ze na klasickych tratich se vozum lmp2 dari lepe. Co je zdrojem tohodle tvrzeni? Kdyby stale jely DP, tak je to bez diskuze, ale jelikoz DPi vychazi z LMP2 a srovnani na klasickych tratich prakticky neexistuje, tak je to trochu mimo misu ne? 🙂

  • comment-avatar
    Martis 8 years ago

    Taky nechápu proč se tady píše o rozdílných vozech když právě tyto stránky psali jaký je mezi něma rozdíl. IMSA můžou mít čumák vozu toho výrobce motoru s kterým spolupracují ale nesmí to zvýhodnit aero vlastnosti vozů. Je jedno jestli máte čtyřválec turbo nebo V8 atmosfér. Výkon je omezen na 600koni pro všechny. Nevýhoda DP vozu že nemůžou do Le Mans. Jsou jen čtyři výrobci vozu. Cadillac DP ani LMP2 nevyrábí.

  • DISQUS: 0