Při posledním podniku Octavia Cupu na Nürburgringu se v poli jezdců představí také plzeňský závodník Viktor Szabó, jenž se v Octavia Cupu představil j
Při posledním podniku Octavia Cupu na Nürburgringu se v poli jezdců představí také plzeňský závodník Viktor Szabó, jenž se v Octavia Cupu představil již při rakouském podniku na Red Bull Ringu.
Tehdy do závodu naskočil na poslední chvíli, když kvůli nemoci svého syna vynechal úvodní tréninky a do místa dění dorazil jen pár chvil před prvním závodem.
Do prvního závodu tak startoval až z konce roštu a do výsledkových listin se zapsal 11. a 12. místem.
Viktore, jak vzpomínáte na svůj první start v Octavia Cupu?
Vzpomínám velmi rád, okruhové závodění má skvělou sportovní hodnotu, když všichni jedou s obdobným autem. Red Bull Ring je navíc krásný okruh v úžasném prostředí. Neabsolvoval jsem tréninky ani kvalifikaci a byl jsem rád, že jsem vůbec mohl dorazit na samotný závod.
Nyní snad již vše proběhne jak má a Vy se do víkendu zapojíte již od úvodního tréninku. Co se honí jezdci hlavou když startuje z posledního místa?
Upřímně to na poprvé není špatné, nemáte co ztratit, navíc s téměř nulovými zkušenostmi jsem byl rád, že nebudu nikomu překážet. Na startu jsem věděl pouze to, že první zatáčka je pravá. Když jsem se pak za ní ocitl o pár míst vpředu, snažil jsem se držet aut přede mnou a udržet pozici. Z počátku to bylo dost obtížné a moc se mi to nedařilo. V části okruhu začalo mírně pršet a na vodě mi to šlo lépe než na suchu, to však jen do té doby, než přestal fungovat stěrač. V druhém závodě jsem se probojoval asi na osmou pozici, pak se mi však po nezaviněném kontaktu s jiným autem uvolnili dveře z pantu. Musel jsem je za jízdy držet, zajet do depa a pokračovat po té, co mechanici nasadili dveře zpět. Pak jsem se bohužel ještě střetl s dalším autem, takže klempíři měli o zábavu postaráno.
Na svém kontě již máte celou řadu startů v rally, kde je však vyžadován zcela odlišný jezdecký styl. Co konkrétně se musí změnit ve Vašem případě a jak je tato změna náročná?
Jezdecký styl je odlišný opravdu znatelně. Nečekal jsem, že bude přechod tak obtížný. Zatím se spíše na okruhu trápím, protože při rally jsem vždy volil spíše agresivnější styl a méně čistou stopu, což na okruhu není zrovna výhodou.
Rozhodl jste se pro další okruhový start, znamená to, že opouštíte svět rally?
Rally svět jsem již opustil před deseti lety, kdy se nám dařilo držet se na absolutní špičce. od té doby jsem již startoval pouze velmi sporadicky. Je jasné, že okruhové závody jsou mnohem bezpečnější. Závodění člověka jen tak nepustí, krásná auta mám pořád moc rád a okruhy jsou proto příjemnou alternativou.
S jakým výsledkem budete spokojen po skončení víkendových závodů?
Bylo by troufalé si dělat nějaké ambice na jakékoliv umístění. O okruhovém závodění toho moc nevím, nemám žádné zkušenosti a zatím to opravdu beru jako výzvu se něco nového přiučit, poznat fajn lidi a samozřejmě si závody užít. Startovní pole je nabyté rychlými a zkušenými jezdci. Opravdu se budu s pokorou snažit spíše moc nepřekážet a když to půjde, postupně zrychlovat.
COMMENTS