Jednačtycetiletý závodník ze západočeských Plas Petr Fulín zažívá v těchto dnech na Slovakia Ringu svou premiéru v šampionátu FIA WTCR. Jedná se o prv
Jednačtycetiletý závodník ze západočeských Plas Petr Fulín zažívá v těchto dnech na Slovakia Ringu svou premiéru v šampionátu FIA WTCR. Jedná se o první ročník jenž volně navazuje na prestižní seriál FIA WTCC, tedy Mistrovství světa cestovních vozů.
Ve WTCC Fulín startoval již před čtyřmi lety a i tehdy to bylo na Slovakia Ringu, kde startoval s vozem Seat Leon (TC2) španělského týmu Campos Racing. Zatímco tehdy absolvoval kvůli nepřízni počasí pouze jeden závod, tak o nadcházejícím víkendu jej díky novému formátu čekají hned tři závodní jízdy.
Vedle Fulína, který s ena Slovensku představí v barvách svého týmu FULLINRACE ACADEMY s vozem SEAT Cupra TCR, se v měření se světovou špičkou představí také dva domácí jezdci – Maťo Homola a Andy Studenič.
Slova Petra Fulína před víkendem:
“Nevnímám to jako víkend, kdy pojedeme pro vavříny. Hendikep BoP totiž momentálně našemu modelu v porovnání s ostatními moc nepřeje a coby startující na divokou kartu musíme navíc počítat s dvacetikilogramovou zátěží. Na druhou stranu, když se podívám do startovní listiny, neubráním se nadšení – je zde možnost jet proti veteránům a ikonám WTCC, u kterých hrozí, že v nejbližší době oznámí konec kariéry a já ztratím šanci se potkat s nimi přímo na trati. Víkend si tak především chceme vychutnat v každé jízdě a už se nemůžu dočkat!”
Pátek
První den přinesl hned tři měřené jízdy, z nichž ta poslední rozhodla o podobě startovního roštu pro první sobotní závod.
Fulín se celý den potýkal s problémy u předních brzd, které neumožňovaly zajetí optimálního kola. Výsledkem celodenního snažení pak bylo v kvalifikaci 19. místo za čas 2:11.516.
Andy Studenič se do výsledkové listiny zapsal časem 2:13.529 a do závodu odstartuje z 25. pozice.
Maťo Homola, který na Slovakia Ring přijel posilněn vítězstvím ve druhém portugalském závodě, odstartuje do prvního sobotního závodu z 11. místa, kam jej zařadil čas 2:11.030.
COMMENTS