Ve druhém závodě DTM na Lausitzringu se ze druhého letošního triumfu radoval Gary Paffett. Společně s Britem se mohli radovat na pódiu další dva šampi
Ve druhém závodě DTM na Lausitzringu se ze druhého letošního triumfu radoval Gary Paffett. Společně s Britem se mohli radovat na pódiu další dva šampioni Marco Wittmann a Pascal Wehrlein.
V prvních třech závodech letošní sezony DTM jsme byli svědky trojice různých vítězů. Zatímco na Hockenheimringu otevřel sezonu vítězně Gary Paffett, druhý závod patřil v Bádensko-Württembersku Timu Glockovi a druhý podnik letošní sezony na Lausitzringu otevřel vítězně Edoardo Mortara.
Nedělní závod na EuroSpeedway Lausitz ale tento trend přerušil. Svého druhého letošního triumfu se v něm totiž dočkal Gary Paffett. Sobota neproběhla v podání britského závodníka nijak zvlášť zdařile. V první kvalifikaci se totiž šampion z roku 2005 umístil pouze na 14. místě a v závodě zachraňoval čest devátou příčkou a dvěma body. Nedělní kvalifikaci ale podal výkon o poznání lepší, když zajel třetí čas a pro závod tak mohl živit naděje na boj o vítězství. Že se do této bitvy Paffett plánuje skutečně zapojit, ukázal hned v prvních kolech závodu. Na jeho startu sice musel bránit svou pozici před útokem Marca Wittmanna, již ve druhém kole ovšem předjel Pascala Wehrleina a v nadcházejícím okruhu sesadil z čela do té doby vedoucího Philippa Enga. Od té doby Gary Paffett přišel o vedení pouze během zastávek v boxech, kam zamířil ze špičky jako první. Když si však povinný pitstop odbyli také všichni jeho soupeři, vrátil se zpět do čela a dojel Mercedesu pro druhé víkendové vítězství a zároveň pro třetí triumf sezony.
Se ztrátou 1,4 desetin sekundy na Garyho Paffetta přijel do cíle Marco Wittmann. Dvojnásobný šampion z let 2014 a 2016 obsadil druhou pozici a poprvé v letošním ročníku vystoupil na pódium. Němec po startu ze čtvrté příčky svou pozici udržel. Na pozice zaručující stupně vítězů postoupil v první zatáčce 5. kola, když zdolal Philippa Enga. Na druhé místo se Wittmann posunul během zastávek v boxech, kdy se dostal před Pascala Wehrleina.
Bývalý pilot stájí Manor a Sauber ve Formuli 1 tak nakonec obsadil třetí příčku a stejně jako Wittmann se poprvé v letošní sezoně umístil na stupních vítězů. Zároveň jde o Wehrleinovo první pódiové umístění po jeho návratu do DTM. Naposledy stál Wehrlein na pódiu v roce 2015 na Nürburgringu, kde dokončil první závod na třetí příčce.
Se svým výkonem může být spokojen také další bývalý pilot Formule 1 Paul Di Resta. Vyhlídky šampiona z roku 2010 nebyly před startem závodu příliš dobré. Brit totiž na jeho startu stál až jako patnáctý. Díky dobře zvolené strategii a několika předjížděcím manévrům si ale dojel pro 12 bodů za čtvrté místo.
První letošní umístění mimo pódiové pozice zaznamenal Timo Glock. Vedoucí muž šampionátu stál na startovním roštu na desáté příčce a poté, co v 15. kole navštívil své mechaniky, figuroval dokonce mimo body na 11. místě. Německý závodník se ale propracoval dopředu a cílem projel jako pátý.
Dalším zajímavý příběh včerejšího závodu napsal Jamie Green. Britovi se vstup do nové sezony příliš nevydařil a na svém kontě neměl před startem závodu ani bod. Tomu, že by se věci měly obrátit k lepšímu, nenasvědčovala ani Britova 16. příčka na startovním roštu. Green ovšem zvolil riskantní strategii, když svou zastávku v boxech absolvoval již v úvodním kole závodu. Tento odvážný tah ale nakonec slavil úspěch, když se Green umístil na šestém místě.
Po vítězství Philippa Enga v kvalifikaci se zdálo, že by rakouský nováček mohl pomýšlet na svůj první triumf v DTM. Eng ale své vedení ztratil již ve třetím kole a postupně se propadal pořadm. Jeho pád skončil nakonec na sedmé příčce.
Na osmém místě projel pod šachovnicovým praporkem Mike Rockenfeller. Šampion z roku 2013 byl stejně jako v prvním závodě nejlepším pilotem Audi.
Druhým závod na Lausitzringu vynesl body všem nováčkům. Kromě Philippa Enga rozšířili své bodové konto také Joel Eriksson a Robin Frijns. Zatímco Švéd dojel do cíle na devátém místě, Nizozemec si připsal svůj první bod v DTM díky desáté pozici.
Zcela odlišný výsledek než v sobotu si ve druhém závodě víkendu připsal Edoardo Mortara. Zatímco v prvním závodě víkendu se radoval z vítězství, ve druhém závodě obsadil 11. příčku a vyšel bodově naprázdno.
Situace na čele průběžného pořadí je po druhém podniku letošní sezony stejná jako před dvěma týdny po úvodním podniku na Hockenheimringu. V čele je se 72 body Timo Glock. Druhý zůstává Gary Paffett, jehož ztráta na Glocka činí i po dvou závodech na Lausitzringu jeden bod. Na třetí místo se posunul Pascal Wehrlein(39 bodů). Čtvrtá příčka patří Edoardu Mortarovi(37 bodů), pátá Lucasi Auerovi(33 bodů), šestá Paulu Di Restovi(28 bodů), sedmá Marcu Wittmannovi(26 bodů), osmá Philippu Engovi(26 bodů), devátá Brunu Spenglerovi(23 bodů) a nejlepší desítku uzavírá se ziskem 22 bodů Mike Rockenfeller. Nepříliš dobrý vstup do sezony má za sebou René Rast, který se po sobotní nehodě druhého závodu na Lausitzringu nezúčastnil a nyní figuruje až na 13. pozici s 10 body. Jediným pilotem, který prozatím nebodoval, zůstává Nico Müller.
Hodnocení týmů vévodí Mercedes-AMG Motorsport Petronas(110 bodů) před BMW Team RMR(98 bodů). Třetí místo drží SILBERPFEIL Energy Mercedes-AMG Motorsport(70 bodů).
V hodnocení značek je na čele Mercedes(212 bodů). Druhé je BMW(164 bodů) a třetí místo patří se značným bodovým odstupem Audi(52 bodů).
COMMENTS