VETTEL ZVOLIL SPRÁVNOU STRATEGII A STAL SE MISTREM SVĚTA

VETTEL ZVOLIL SPRÁVNOU STRATEGII A STAL SE MISTREM SVĚTA

Pilot Red Bullu Sebastian Vettel se díky vítězství ve Velké ceně Indie stal nejmladším čtyřnásobným mistrem světa. Je teprve čtvrtým závodníkem, které

Richter si užil v Ning-po tvrdé, ale férové závodění
FIA WEC: Toyota potvrdila jezdeckou sestavu
Red Bull Ring nerozhodl, šampióna Formule 3 korunuje až Hockenheim

Pilot Red Bullu Sebastian Vettel se díky vítězství ve Velké ceně Indie stal nejmladším čtyřnásobným mistrem světa. Je teprve čtvrtým závodníkem, kterému se podařilo nasbírat alespoň čtyři tituly. Tři z nich pak nasbíral s pneumatikami Pirelli. Vettel ovládl závod jízdou na dvě zastávky v boxech. Startoval na měkké směsi P Zero Žlutá, na kterou navázal dvěma středně tvrdými sadami P Zero Bílá. Výsledky dnešního závodu také znamenají, že Vettel vyhrál všechny dosavadní indické závody.

První desítka na roštu zvolila rozličné strategie. Šest pilotů, včetně Vettela stojícího na pole position, zvolilo start na měkké směsi. Čtyři jezdci do závodu vyjeli na středních pneu. Nejvýše postaveným závodníkem s touto směsí byl Mark Webber z Red Bullu, který startoval čtvrtý. Jednalo se nejlepší kvalifikační výsledek odjetý na tvrdší z obou nominovaných sad v této sezoně.

První výměny pneumatik přišly hned na konci prvního kola. Paul di Resta (Force India) a Jean-Eric Vergne (Toro Rosso) zamířili pro střední směs. Vettel totéž učinil na konci druhého kola. Na trať se vrátil na chvostu pole a předal tak na chvíli vedení Felipemu Massovi, který se tak stal prvním jezdcem po Vettelovi, který kdy vedl alespoň kolo v indické grand prix.

Massa vyměnil pneumatiky v osmém kole. Na prvním místě se ocitl Webber, který ve 28. kole přezul na měkkou směs. Vettel se v ten okamžik vrátil do vedení. Vettelova druhá a poslední zastávka přišla ve 31. kole, kdy nasadil další sadu středně tvrdých gum. O kolo později přezouval i jeho kolega. Rovněž zvolil střední směs, avšak ve 39. kole odstoupil pro technické problémy.

ŠÉF MOTORSPORTU PIRELLI: 

Paul Hembery: „Vzhledem k tomu, že obě směsi představovaly značné rozdíly v čase na jedno kolo, hrála strategie v akcí nabité Velké ceně Indie přední roli. V celém poli jsme viděli širokou škálu různých přístupů. Přibližně polovina jezdců startovala na měkké a polovina na střední směsi. Také jsme viděli, že mnoho týmů zvolilo pro každý svůj vůz jinou strategii. Brzká zastávka Sebastianu Vettelovi zajistila, že mohl odskočit svým rivalům se stejnou taktikou. Webber ale dokázal získat pozice díky tomu, že na trati vydržel déle. Různé strategie tam měly různé účinky. Jsme ale zklamáni tím, že některé týmy odmítly naše doporučení a směsi používaly po delší dobu. Především ale chceme pogratulovat Sebastianovi i Red Bullu k zisku čtvrtých titulů za sebou. Potvrdili tak své mimořádné schopnosti ve všech důležitých oblastech, včetně umu nakládání s pneumatikami.“

NEJRYCHLEJŠÍ ČASY DNE DLE SMĚSI:

  Měkká Střední Přechodná Mokrá
První SUT – 1.28.419 RAI – 1.27.679 N/A N/A
Druhý GUT – 1.28.682 VET – 1.28.116 N/A N/A
Třetí BOT – 1.28.928 PER – 1.28.503 N/A N/A

 

NEJDELŠÍ VÝDRŽ DLE SMĚSI:

Měkká   19 kol       A. Sutil
Střední   51 kol       K. Raikkonen
Přechodná   N/A       N/A
Mokrá   N/A       N/A

PRAVDOMETR:

Předpovídali jsme, že ideální strategii pro 60 kol dlouhou Velkou cenu Indie budou dvě zastávky v boxech. Počítali jsme s tím, že nejrychlejší kombinací bude start na měkké směsi, přezutí na střední směs ve druhém kole a konečně další přezutí na tutéž směs ve 28. kole.

Vettel tento vzor téměř dokonale splnil. Poprvé zajel do boxů ve druhém kole, avšak druhou zastávku absolvoval ve 31. kole, tedy o tři kola později, než jsme čekali.

PŘEHLED ZASTÁVEK V BOXECH – VELKÁ CENA INDIE 2013

Vettel:                         SU       MN (2)            MN (31) 2

Rosberg:                     SU       MN (7)            MN (27) 2

Grosjean:                    SN       MN (13) 1

Massa:                        SU       MN (8)            MN (30) 2

Perez:                                     MU      SN (28)           MN (33) 2

Hamilton:                    SU       MN (8)            MN (30) 2

Räikkönen:                 SU       MN (7)            MN (58) 2

Di Resta:                    SN       MN (1)            MN (30) 2

Sutil:                           MN      SU (41) 1

Ricciardo:                   MN      SN (33)           MN (38) 2

Alonso:                       MU      MN (2)            SN (30)           MU (36) 3

Maldonado:                SN       MN (8)            MN (38) 2

Vergne:                       SN       MN (1)            MN (26) 2

Button:                        MU      SN (6)                         MN (12)          MU (32) 3

Gutierrez:                   MN      DT (16)           MN (26)          SN (47) 3

Bottas:                        MN      MN (31)          SN (49) 2

Chilton:                       MN      MN (29)          SN (52) 2

Bianchi:                      SN       MN (5)            MN (33) 2

Hülkenberg:                SU       MN (5)            MN (33)          SU (53) 3

Webber:                      MU      SN (28)           MN (32) 2 NC

Pic:                             SN       MN (1)            MN (16) 2 NC

Van Der Garde:          SN 0 NC

 

První sloupec udává, na které směsi pilot startoval.

 

S = Měkká směs

M = Střední směs

N = Nová směs

U = Použitá směs

 

NC = Neklasifikován

DT = Penalizace průjezdem boxy

 

Poslední údaj uvádí celkový počet zastávek v boxech.

PR Pirelli

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0