VETTEL SE STRATEGIÍ DVOU ZASTÁVEK NEOHROŽENĚ VÍTĚZÍ VE VELKÉ CENĚ KANADY

Sebastian Vettel na okruhu Gillese Villeneuva v Kanadě získal 29. vítězství své kariéry. Byl to vůbec první triumf týmu Red Bull na této trati. Vettel

MONTREAL, TO JE HLAVNĚ O BRZDĚNÍ, AKCELERACI A VYSOKÝCH OBRUBNÍCÍCH
FIA WEC: Nadcházející kalendář by mohl obohatit závod v Montrealu
Víkendový přehled: Enge v Thajsku nebo Staněk na Red Bull Ringu

Sebastian Vettel na okruhu Gillese Villeneuva v Kanadě získal 29. vítězství své kariéry. Byl to vůbec první triumf týmu Red Bull na této trati. Vettel k němu dokroužil za pomoci strategie dvou zastávek – startoval na superměkkých pneumatikách P Zero Červená, načež dvakrát přezul na střední pneu P Zero Bílá. Vettel díky prvnímu místu zvýšil svůj náskok v čele šampionátu.

Na rozdíl od kvalifikace bylo v závodě po celou dobu sucho. Přestože si piloti mohli vybrat, na jakých pneumatikách odstartují, celá první desítka sáhla po superměkkém obutí. Nejměkčí pneumatiky z produkce Pirelli byly až o sekundu na kolo rychlejší než střední směs. Také se rychle zahřívaly a tvořily hlavní element Vettelovy sprinterské strategie.

Paul di Resta z týmu Force Indie byl nejvýše umístěným pilotem, který vsadil na něco úplně jiného. Startoval ze sedmnáctého místa na střední směsi. Skotský pilot do boxů zajel pouze jednou, a to až v 56. kole. V cíli byl sedmý. Mimo něho na tvrdší z obou směsí startovali pouze oba piloti Marussie a také Romain Grosjean.

Kvůli počasí v Kanadě týmy před závodem najely jen omezený počet kol na slickách, a tak při volbě strategie zvolily flexibilní přístup. Podle očekávání ale degradace pneumatik zůstala nízká.

ŠÉF MOTORSPORTU PIRELLI: 

Paul Hembery: „Velká cena Kanady byla pro všechny trochu krokem do neznáma. Teploty trati byly o poznání vyšší než v kvalifikaci. Kanada patří k tratím, které jsou nejnáročnější na zadní pneumatiky kvůli vysokým nárokům na trakci. Déšť navíc smyl všechnu gumu, což snížilo úroveň přilnavosti. I přes tento hendikep bylo opotřebení pneumatik pod kontrolou. Setkali jsme se s drobným drolením, což ovšem v případě této trati nepředstavuje nic zvláštního. Mercedes se podle všeho s degradací stále trápí. Nico Rosberg byl jediným bodujícím, který zajel do boxů třikrát. Strategie dvou zastávek byla jasně nejpreferovanější. Paul di Resta nicméně zajel excelentní závod a ukázal, že je možné uspět i s jediným pitstopem. Na střední směsi odjel celých 56 kol.“

PR Pirelli
Foto: FIA

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0