VETTEL SE DVĚMA ZASTÁVKAMI NA KONTĚ VÍTĚZÍ V SINGAPURU

VETTEL SE DVĚMA ZASTÁVKAMI NA KONTĚ VÍTĚZÍ V SINGAPURU

Pilot Red Bullu Sebastian Vettel získal ve Velké ceně Singapuru své již 33. vítězství v kariéře. Použil k tomu strategii dvou zastávek v boxech. Vette

Mičánek Motorsport vystavuje své závodní vozy v brněnské Olympii
Zažijte nejrealističtější pocit závodního jezdce!
Na FIM EWC na Slovakia Ringu debutoval motomaxx racing team

Pilot Red Bullu Sebastian Vettel získal ve Velké ceně Singapuru své již 33. vítězství v kariéře. Použil k tomu strategii dvou zastávek v boxech. Vettel vyhrál po startu z pole position a pokračuje tak v tradici, podle které v Singapuru vítězí pouze mistři světa.

Fernando Alonso z týmu Ferrari použil poněkud odlišnou dvouzastávkovou strategii. Po startu ze sedmého místa dojel druhý. Kimi Räikkönen (Lotus) ke strategii také přistoupil po svém, na startu byl třináctý, v cíli třetí, a to i přes zraněná záda. Vettel a Alonso dojeli na prvním a druhém místě ve třech závodech za sebou.

Velká cena Singapuru se odehrála v 67% vlhkosti. Všichni piloti mimo Adriana Sutila (Force India) startovali na superměkké směsi P Zero Červená. Prvním pilotem, který zamířil do boxů, byl Räikkönen. Na druhou sadu superměkkých gum přezul v desátém kole. Vettel zvolil delší první stint, přičemž si vytvořil náskok 35 sekund. V sedmnáctém kole přezul na střední pneu a na trať se vrátil na prvním místě.

Ve 25. kole se na trať vydal safety car a vydržel na ni po dobu pěti kol. Na trati Marina Bay tak v dosud každém závodě vyjel zpomalovací vůz. Několik pilotů toho využilo a zajelo do boxů pro nové pneu, ale první čtveřice (všichni na středních pneu) zůstala na trati. Vettelův třináctisekundový náskok byl vynulován.

Německý pilot poté nicméně opět navýšil své vedení a připravil se na přezutí na superměkké pneumatiky. Stalo se tak ve 44. kole, aniž by ztratil první místo. Díky tomu nakonec zvítězil s půlminutovým náskokem. Týmy se snažily minimalizovat čas strávený v boxech – v Singapuru totiž vozy i kvůli limitu rychlosti v boxové uličce tráví nejdelší dobu ze všech závodů.

ŠÉF MOTORSPORTU PIRELLI: 

Paul Hembery: „Limitujícím faktorem v závodě byla termální degradace pneumatik. Samotné opotřebení nepředstavovalo tak velký problém. Závod byl podle očekávání velmi náročný. Obě směsi se mohly pochlubit dobrou odolností, zejména pak superměkká. Strategie tu musí být flexibilní, aby brala v potaz délku závodu i možnost vyjetí safety caru. I kvůli němu závod opět trval téměř dvě hodiny. Safety car strategie hodně promíchal. Zatímco si Vettel jel vlastní ligu, o další pozice na stupních vítězů se vedl perný boj. Na konci závodu jsme byli svědky mnoha soubojů. Rozličné strategie se postaraly o těsné souboje o každý bod. Na okruhu, kde se obvykle obtížné předjíždí, jsme byli svědky několika úspěšných manévrů.“

NEJRYCHLEJŠÍ ČASY DNE DLE SMĚSI:

  Střední Superměkká Přechodná Mokrá
První  WEB – 1.49.783  VET – 1.48.574 N/A N/A
Druhý  HAM – 1.49.916  SUT – 1.49.656 N/A N/A
Třetí  VET – 1.50.022  VER – 1.50.328 N/A N/A

 

NEJDELŠÍ VÝDRŽ DLE SMĚSI:

Střední    36 kol     Pérez; Räikkönen; Hülkenberg; Alonso; Button; Gutiérrez
Superměkká    22 kol     Di Resta; Vergne
Přechodná     N/A     N/A
Mokrá     N/A     N/A

PRAVDOMETR:

Přestože je předpovídání strategie v Singapuru vždy obtížné, předpokládali jsme, že nejpravděpodobnější scénář bude představovat strategie dvou zastávek. Uvažovali jsme o dvou možnostech – start na superměkké, přezutí na střední v 16. kole a návrat na superměkké pneu ve 39. kole. Alternativu by představovala strategie, která by střední směs používala i v posledním stintu.

Vettel se tohoto vzoru držel, v 17. kole obul střední směs a superměkké pneu využíval od 44. kola do konce závodu.

PŘEHLED ZASTÁVEK V BOXECH – VELKÁ CENA SINGAPURU 2013

Vettel:                         SSU    MN (17)          SSN (44) 2

Alonso:                       SSU    MN (14)          MU (25) 2

Räikkönen:                 SSU    SSN (10)        MN (25) 2

Rosberg:                     SSU    MN (15)          MN (41) 2

Hamilton:                    SSU    MN (15)          MU (43) 2

Massa:                        SSU    MN (12)          SSU (25)        MU (42) 3

Button:                        SSU    SSU (13)        MN (25) 2

Pérez:                                     SSN    SSU (14)        MN (25) 2

Hülkenberg:                SSU    SSU (13)        MN (25) 2

Sutil:                           MN      SSU (12)        SSU (25)        SSU (40) 3

Maldonado:                SSN    SSN (16)        MN (25)          SSU (41) 3

Gutierréz:                   SSU    SSU (11)        MN (25) 2

Bottas:                        SSN    SSU (13)        MN (24)          SSU (42) 3

Vergne:                       SSU    MN (11)          MN (24)          SSN (39) 3

Webber:                      SSU    MN (13)          MU (40) 2

Van Der Garde:          SSN    MN (13)          MN (26)          MN (42) 3

Chilton:                       SSU    SSN (11)        MN (24)          MN (41) 3

Bianchi:                      SSU    SSN (10)        SSU (11)        MN (23)          MN (40) 4

Pic:                             SSN    MN (11)          MN (25)          SSU (54) 3

Di Resta:                    SSN    SSN (20)        MN (42) 2

Grosjean:                    SSU    SSU (15)        MU (25)          MU (33) 3 NC

Ricciardo:                   SSU    MN (15) 1 NC

 

M = Střední pneu

SS = Superměkké pneu

N = Nové pneu

U = Použité pneu

 

NC = Neklasifikován

Poslední údaj uvádí celkový počet zastávek v boxech.

PR Pirelli

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0