VETTEL SE DVĚMA PITSTOPY VÍTĚZÍ I POD REFLEKTORY V ABÚ ZABÍ

VETTEL SE DVĚMA PITSTOPY VÍTĚZÍ I POD REFLEKTORY V ABÚ ZABÍ

Pilot Red Bullu a novopečený mistr světa Sebastian Vettel vyhrál ve Velké ceně Abú Zabí. Startoval na měkké směsi P Zero Žlutá a v průběhu závodu dvak

FIA WEC: Termín změny pravidel LMP1 se posouvá
FIA WEC: Toyota dominovala na domácí půdě
Druhá sezona Formule E začne až v říjnu

Pilot Red Bullu a novopečený mistr světa Sebastian Vettel vyhrál ve Velké ceně Abú Zabí. Startoval na měkké směsi P Zero Žlutá a v průběhu závodu dvakrát přezul na středně tvrdé pneu P Zero Bílá.

Většina pilotů startovala na měkkých pneumatikách. Výjimky představovali Jenson Button (McLaren), Valtteri Bottas (Williams), Esteban Gutiérrez (Sauber), Adrian Sutil (Force India) a Kimi Räikkönen (Lotus), který startoval poslední kvůli porušení technických pravidel.

Vettel se ujal vedení hned po startu. První zastávku v boxech absolvoval ve čtrnáctém kole, kdy vyměnil měkkou za střední směs. Na trať se vrátil opět na prvním místě. Nejdelší první stint absolvoval Paul di Resta, který se měkkých pneu vzdal až ve dvacátém kole. Jeho kolega z Force Indie Adrian Sutil jel pro změnu dlouhou dobu na středních pneumatikách, na které přezul ve 28. kole – Tato strategie pomohla di Restovi dojet na šestém a Sutilovi na desátém místě (po startu z jedenácté, respektive sedmnácté pozice).

Vettel podruhé zamířil k mechanikům ve 37. kole. Opět sáhl po středních pneumatikách a opět bez ztráty vedení. Nakonec měl v cíli před Webberem, který dojel druhý, náskok přes půl minuty. Jednalo se o třetí double Red Bullu v sezoně a o sté umístění na stupních vítězů. Fernando Alonso z Ferrari zvolil jinou strategii. Jedenáct posledních kol strávil na měkké směsi, což mu pomohlo předjet několik soupeřů a dojet na pátém místě. Jenson Button z McLarenu absolvoval 44 kol na středních pneumatikách a zvládl by závod odjet na jedinou zastávku, nebýt vynucené brzké zastávky kvůli poškození předního křídla.

ŠÉF MOTORSPORTU PIRELLI: 

Paul Hembery: „Především gratuluji Sebastianu Vettelovi k vítězství v závodě. Viděli jsme mnoho různých strategií. Obě směsi vykazovaly dobrou úroveň opotřebování. Piloti díky tomu dokázali vydržet na startovní sadě velmi dlouho, a to i ti, kteří sáhli po měkké směsi. Sebastianův výkon byl mistrovský. Ani na okamžik neztratil vedení a plně tak využil toho, že v kvalifikaci vůbec nepoužil střední směs. Dnes tak mohl využít dvě zcela čerstvé sady středně tvrdých pneu. Jako obvykle se trať hodně vyvíjela a v průběhu závodu ochladla, ač se tak nestalo v takové míře, jako jsme očekávali.“

NEJRYCHLEJŠÍ ČASY DNE DLE SMĚSI:

Měkká Střední Přechodná Mokrá
První ALO – 1.43.434 VET – 1.43.893 N/A N/A
Druhý BOT – 1.44.351 GRO – 1.44.301 N/A N/A
Třetí SUT – 1.45.609 WEB – 1.44.364 N/A N/A

 

 

NEJDELŠÍ VÝDRŽ DLE SMĚSI:

Měkká   44 kol   J Button
Střední   28 kol   A Sutil
Přechodná   N/A   N/A
Mokrá   N/A   N/A

PRAVDOMETR:

Předpovídali jsme, že v 55 kol dlouhé Velké ceně Abú Zabí se pojede na jednu zastávku, avšak nakonec se ukázalo, že většina pilotů absolvovala dvě výměny pneumatik. Abú Zabí patří vzhledem k propadu teplot k vůbec nejhůře předvídatelným závodům v sezoně. Změny teplot mají přímý vliv na opotřebení.

V případě dvouzastávkových strategií jsme očekávali start na měkké směsi, přezutí na střední v devátém kole a další sadu středních gum ve 32. kole. Vettel odpovídal tomuto vzorci, ale na trati vydržel déle, přičemž zastavil ve 14. a 37. kole.

PŘEHLED ZASTÁVEK V BOXECH – VELKÁ CENA ABÚ ZABÍ 2013

Vettel:                          SU       MN (14)            MN (37) 2

Webber:                       SU       MN (8)              MN (33) 2

Rosberg:                      SU       MN (10)            MN (33) 2

Grosjean:                     SU       MN (8)              MN (37) 2

Alonso:                        SN       MN (16)            SU (44) 2

Di Resta:                      SN       MN (20) 1

Hamilton:                      SU       MN (7)              MN (29) 2

Massa:                                    SU       MN (18)            MN (38) 2

Perez:                          SU       MN (6)              MN (27) 2

Sutil:                            MN       SN (28) 1

Maldonado:                   SN       MN (5)              MN (25) 2

Button:                                     MN       SN (2)              MN (11) 2

Gutierrez:                     MN       SN (18)             MN (30) 2

Hülkenberg:                  SU       MN (9)              MN (27)            DT (34) 3

Bottas:                                     MN       MN (24)            SN (45) 2

Ricciardo:                     SU       MN (7)              MN (28) 2

Vergne:                        SN       MN (17)            MN (51) 2

Van Der Garde:             SN       MN (7)              MN (33) 2

Pic:                              SN       MN (8)              MN (32) 2

Bianchi:                        SN       MN (5)              MN (31) 2

Chilton:                        SN       MN (6)              MN (32) 2

Räikkönen:                   MN 0 NC

 

První sloupec udává, na které směsi pilot startoval.

 

S = Měkká směs

M = Střední směs

N = Nová směs

U = Použitá směs

 

NC = Neklasifikován

DT = Penalizace průjezdem boxy

 

Poslední údaj uvádí celkový počet zastávek v boxech.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0