O blížícím se víkendu pokračuje super sezóna FIA WEC 2018/19 a dle očekávání přišla Mezinárodní automobilová federace s novými úpravami pro vyvážení v
O blížícím se víkendu pokračuje super sezóna FIA WEC 2018/19 a dle očekávání přišla Mezinárodní automobilová federace s novými úpravami pro vyvážení výkonnostních rozdílů mezi jednotlivými. Tyto změny se však netýkají jen kategorie GTE, ale došlo i k překvapení na poli EoT u prototypů.
Ve vrcholné kategorii LMP1 letos vůbec poprvé dochází k výrazným úpravám přímo u vozz Toyota TS050 Hybrid. Japonská automobilka si původně před sezónou zajistila, že jejich vůz bude imunní vůči případným změnám výkonnosti prototypů, ale zdá se, že příliš dominantní výkony nyní donutily Toyotu změnit názor a tyto změny povolit.
Vozy TS050 Hybrid totiž zpomalí, a to díky přídavku v podobě 26 kilogramů, který zvedne minimální váhu prototypů v japonském Fuji na 904 kilogramů. Pro porovnání, nehybridní prototypy mají minimální váhu 818 kilogramů (atmosférický motor) nebo 833 kilogramů (přeplňovaný motor).
Dále pak Toyota přichází o svou výhodu delších stintů. Dosud měly hybridní vozy možnost ujet o dvě kola víc než soupeři během jednoho stintu, ale to je nyní minulostí. Kvůli tomu došlo také ke změnám v alokaci benzínu na jeden stint pro nehybridní vozy a upravily se i regule kolem restriktorů při tankování.
Změny u kategorie GTE pak byly o něco více očekávané. Zatímco BMW nyní míří do Japonska s příjemným pocitem, že jejich vůz dostal velké úlevy, automobilky Ford a Porsche čeká zpomalení. Vozy značek Aston Martin a Ferrari nečekají změny žádné.
BMW M8 GTE bude nyní o 20 kilogramů lehčí a k dispozici dostane znatelný nárůst výkonu turba, a to napříč všemi otáčkami. Palivová nádrž nyní pojme také o 2 litry paliva více než předtím. Cílem je pomoci německé automobilce po náročném úvodu super sezóny.
Naopak piloti Fordů si musí zvyknout na 18 kilogramů váhy navíc, na slabší turbo a o litr paliva v nádrži méně. Stejně zmenšená kapacita nádrže potká také Porsche, které si navíc přidá 2 kilogramy k minimální váze a zmenšený restriktor.
Ve třídě GTE Am došlo na změny jen u Porsche 911 RSR a Aston Martin Vantage GTE. Oba vozy specifikace 2017 mají nově zvýšenou minimální váhu – Porsche dostalo 10 kilogramů navíc, zatímco Aston pouze 5 kilogramů.
Výsledky těchto změn uvidíme již tento víkend. V neděli 14. října pokračuje FIA WEC 2018/19 čtvrtým závodem super sezóny na japonském okruhu Fuji.
COMMENTS