Třída GTE Pro se v Le Mans dočká výrazných změn v Balance of Performance, tzv. BoP. Rozsáhlý seznam úprav vydala FIA ve spolupráci s ACO po oficiálním
Třída GTE Pro se v Le Mans dočká výrazných změn v Balance of Performance, tzv. BoP. Rozsáhlý seznam úprav vydala FIA ve spolupráci s ACO po oficiálním testovacím dni na okruhu de la Sarthe. To vše s cílem zaručit vyrovnanost startovního pole vozů kategorie GT v závodu 24h Le Mans.
V testech byly jasně nejrychlejší vozy Porsche 911 RSR, u kterých jako jediných nedojde k žádné změně. Naopak Aston Martiny se dočkají nejen důležitého navýšení výkonu, ale také větší palivové nádrže, ta nyní pojme o 4 litry navíc.
Pro Aston Martin jde o důležitou, ale očekávanou změny. Vozy Vantage GTE přeci jen v testech ztrácely na Porsche skoro pět sekund.
U BMW se také dočkají zvýšení výkonu, i když menšího. U vozu M8 GTE však dojde také k navýšení minimální váhy vozu o 13 kilogramů a redukci palivové nádrže o 4 litry. Stejně drobné navýšení výkonu se týká i Ferrari 488 GTE Evo, což je jediná změna pro italské vozy.
Naopak u vozů Ford GT dojde nejen k drobnému snížení výkonu, ale také ke zmenšení palivové nádrže o 3 litry a snížení minimální váhy o 13 kilogramů. Těžší budou také Corvette C7.R, a to hned o 10 kilogramů.
Jen jedna jediná změna čeká vozy ve třídě GTE Am, a to Aston Martin Vantage staré generace, které budou mít k dispozici o dva litry větší palivovou nádrž. Vozy Porsche 911 RSR a Ferrari 488 GTE nastoupí do Le Mans beze změn.
COMMENTS