Premiérovou ePrix Švýcarska ovládl Lucas Di Grassi, který získal ve čtvrté sezoně první vítězství. Na pódium doprovodili pilota Audi druhý Sam Bird a
Premiérovou ePrix Švýcarska ovládl Lucas Di Grassi, který získal ve čtvrté sezoně první vítězství. Na pódium doprovodili pilota Audi druhý Sam Bird a třetí Jerome D´Ambrosio. Do výsledků závodu promluvila v závěru závod hned šestice panalizací průjezdu boxy, kterou za překročení rychlosti během plné žluté fáze obdrželi Mitch Evans, Sébastien Buemi, Jose María López, André Lotterer a také lídr šampionátu Jean-Eric Vergne.
Po sérii čtyř druhých míst se Lucas Di Grassi konečně dočkal. Brazilec se kvalifikoval jako šestý, nicméně po penalizaci José Márii Lópeze mu na startovním roštu patřila pátá pozice. Tuto příčku si udržel i po startu a již ve 2. kole se posunul o místo výše, když si poradil s Jerome D´Ambrosiem. Na pozice zajišťující pódium se pilot stáje Audi Sport Abt Schaeffler propracoval ve 13. kole po předjetí Sama Birda. Na “bronzové” příčce ale setrval pouhá tři kola, neboť v 16. okruhu podllehl jeho útokům André Lotterer. V 18. kole závodu se další Di Grassiho obětí stal Mitch Evans. Šampion sezony 2016/2017 se tímto posunul na první pozici, kterou až do cíle nikomu nepřepustil a s náskokem 7,5 sekundy si dojel pro první triumf v sezoně. Zároveň se jednalo o druhý triumf Audi v řadě.
Na druhé příčce nakonec závod dokončil Sam Bird. Pilot stáje DS Virgin Racing se po startu ze třetí příčky propadl ve 13. kole na čtvrté místo za Lucase Di Grassiho a o šest kol později přišel také o tuto pozici, tentokrát ve prospěch Sébastiena Buemiho. Ještě do 31. kola vše nasvědčovalo tomu, že si Brit v cíli závodu připíše 10 bodů za páté místo. Poté však do průběhu první švýcarké ePrix v Curychu promluvili penalizace průjezdu boxy pro v té době druhého Andrého Lotterera, třetího Mitche Evanse, čtvrtého Sébastiena Buemiho, šestého José Maríu Lópeze a osmého Jeana-Erica Vergneho, kteří byli příliš rychlí během Full Course Yellow. Tento zásah sportovních komisařů vynesl Birda na druhé místo a umožnil mu již pošesté v sezoně vystoupit na pódium.
Nejlepší závodní víkend ve čtvrté sezoně zažil v Curychu pilot stáje Dragon Racing Jerome D´Ambrosio. Belgičan, který se s americkou stájí po sezoně pravděpodobně rozloučí a jeho další působení v sérii je nejisté, zajel v kvalifikaci čtvrtý nejrychlejší čas a ve výsledkové listině si ještě o jedno místo polepšil. Zmiňovaných pět penalizací průjezdu boxy jej totiž v závěru závodu vyneslo ze sedmé pozice až na třetí příčku a poprvé od druhého londýnského závodu v roce 2016 se postavil na stupně vítězů.
Čtvrtou příčku nakonec obsadil v cíli závodu André Lotterer, který si po ztrátě druhé příčky spravil chuť alespoň jedním extra bodem za nejrychlejší kolo závodu. Na pátém místě skončil domácí pilot Sébastien Buemi a již podruhé v řadě inkasoval bodový zisk Nick Heidfeld. Němec dojel do cíle jako šestý.
Překvapivý vítěz kvalifikace Mitch Evans sahal dlouho po druhém pódiovém umístění v sezoně a ještě 8 kol před cílem držel za Lucasem Di Grassim a André Lottererem třetí příčku. Byl však jedním z hříšníků, jenž byli penalizováni za překročení povolené rychlosti během FCY a obsadil nakonec sedmou příčku.
Osmý dojel pilot stáje Andretti Antonio Felix Da Costa, který se na bodované příčky vrátil poprvé od závodu v Mexico City. Na devátém místě skončil Oliver Turvey.
Vedoucí muž šampionátu Jean-Eric Vergne předvedl po nevydařené kvalifikaci, v níž skončil až na 17. místě, vynikající stíhací jízdu a v závěru závodu figuroval na osmé příčce. Z této pozice se ale po penalizaci propadl nakonec na 10. místo. Z Curychu tak odjíždí s pouze jedním bodem. Během svého stoupání startovním polem v úvodu závodu ukázal Francouz také ostré lokty v souboji s Felixem Rosenqvistem, kterého při souboji vyhnal ven z dráhy a Švéd si ulomil o bariéru přední přítlačné křídlo, které zůstalo ležet na trati a došlo k vyhlášení plné žluté fáze. Pilot stáje Mahindra nakonec v cíli obsadil 15. příčku.
Mimo bodované příčky skončil také druhý pilot Audi Sport Abt Schaeffler Daniel Abt. Vítěz z Berlína přišel po kolizi s Nelsonem Piquetem Jr. v úvodním kole závodu o zadní přítlačné křídlo. Bez tohoto komponentu tedy nemohl bezpečně pokračovat a sportovní komisaři jej černo-oranžovou vlajkou přinutili k návštěvě mechaniků již v rané fázi závodu. V cíli nakonec skončil jako 13.
Druhý aktér kolize z úvodního kola Nelson Piquet Jr. nakonec do cíle závodu nedojel. Kromě prvního šampiona Formule nespatřili šachovnicový praporek Edoardo Mortara, Luca Filippi a také Nicolas Prost. Francouz sahal po šesti bodech za sedmé místo, ve 33. kole ale skončil v bariéře a jeho trápení tak pokračuje i nadále.
Před posledním podnikem sezony vede šampionát stále Jean-Eric Vergne se 163 body. Druhý Sam Bird (140 bodů) ale stáhl náskok pilota stáje Techeetah na 23 bodů a i on poletí do New Yorku s šancí na zisk titulu. Na třetí příčku se posunul po vítězství Lucas Di Grassi (101 bodů). Brazilec ale již nedisponuje ani matematickou šancí na vítězství v šampionátu a s titul tak neobhájí. Čtvrtý je další šampion z minulých sezon Sébastien Buemi (92 bodů), pátý Felix Rosenqvist (66 bodů), šestý Daniel Abt (85 bodů), sedmý Mitch Evans (60 bodů), osmý André Lotterer (56 bodů), devátý Oliver Turvey (46 bodů) a nejlepší desítku uzavírá se 45 body Nelson Piquet Jr.
Otevřená je také situace v hodnocení týmů, na jehož čele je stále Techeetah s 219 body. Druhé Audi Sport Abt Schaeffler (186 bodů) se ovšem po dvou triumfech v řadě dotáhlo k čínské stájí na rozdíl 33 bodů a stále může zabojovat o prvenství. Matematickou šanci živí také třetí DS Virgin Racing (157 bodů).
Sezona Formule E vyvrcholí 14.-15. července, kdy se uskuteční finálový dvojzávod v New Yorku.
COMMENTS
V závodech Formule E, se předjíždí více než ve Formuli 1, a to i v případech že se závod F1 koná na autodromu. Někde se stala chyba. Závody Formule E jsou dnes již zajímavější než závody F1. Pokud nový vlastník F1 spolu s FIA urychleně neustaví novou (a tentokrát kompetentní) komisi pro předjíždění, může se stát, že formule 1 bude z pozice královny motorsportu sesazena právě Formulí E.