Pro sezonu 2018/2019 se Formule E dočká několika změn pravidel. Ty zasáhnou například způsob rozdělování jezdců do kvalifikačních skupin nebo systém u
Pro sezonu 2018/2019 se Formule E dočká několika změn pravidel. Ty zasáhnou například způsob rozdělování jezdců do kvalifikačních skupin nebo systém udělování trestů.
S ročníkem 2018/2019 vejdou ve Formuli E v platnost některé změny v pravidlech. Tyto úpravy se dotknou například kvalifikace. Piloti jsou v současnosti pro kvalifikační boje rozdělovany dle celkového pořadí šampionátu do čtyřech pětičlenných skupin a o pořadí, v jakém se jednotlivé pětice vydají na závodní trať, rozhoduje los. Také v páté sezoně bude tvorba kvalifikačních skupin probíhat na základě průběžného pořadí v šampionátu. Ke změně však dojde v maximálím počtu členů v jedné skupině. Ten bude po příchodu HWA a rozšíření startovního pole na 22 pilotů navýšen na 6, přičemž mnohými kritizované losování pořadí bude zrušeno a kvalifikační skupiny budou vyjíždět na trať dle průběžného pořadí. Kvalifikaci zahájí nejlepší šestice a zakončí ji naopak chvost šampionátu. Změn dozná také superpole, kam bude od příští sezony postupovat hned šest pilotů.
Každý pilot, respektive každý vůz, bude moci během sezony beztrestně nasadit dva elektromotory, dvě převododvky, dva střídače a jednu baterii. V případě překročení tohoto limitu již jezdci nebudou trestáni penalizací deseti míst na startu dalšího závodu, nýbrž ještě přísněji. Pilot, který se dostane nad rámec počtu povolených komponent, totiž na startovním roštu klesne hned o 20 míst a v případě, že nebude moci klesnout o tolik pozic, přenese si trest i do závodu v podobě časové penalizace nebo penalizace průjezdu boxy. Týmy již navíc nebudou mít možnost využít “žolíka” v podobě jedné beztrestné výměny kterékoli části.
Dále budou moci piloti kdykoli během závodu využít rekuperační systém. Co se týče fanboostu, bude jej moci jezdec využít pouze v případě, že bude mít aktivovaný tzv. “útočný mód”, jenž bude v příští sezoně ve Formuli E novinkou. Počet možných aktivací tohoto módu a délku jejich trvání určí FIA různě pro jednotlivé závody.
Dle šéfa série Alejandra Agaga bude délka trvání tohoto módu v každém závodě činit zhruba osm minut. “Uvidíme, kolik to bude oken, jestli jedno, dvě nebo tři po dvou minutách nebo něco jiného. Kolik bude oken, rozhodnou (FIA- pozn.red) před každým závodem, čili nepůjde o fixní počet. V útočném módu to však bude osm minut. Systém budeme testovat v polovině října (během předsezonních testů- pozn. red). Chceme začít se systémem, který bude fungovat celou sezonu, proto jej budeme testovat již předtím,” uvedl Španěl.
Další změnou je také navýšení minimální celkové hmotnosti vozu a pilota. Ta od páté sezony vzroste z dosavadních 880 kg na 900 kg. Povolen bude nyní také přenos dat z vozu k týmu prostřednictvím pomocných baterií v režimu parc fermé.
Novinek se dočkáme také v oblasti pneumatik. Týmy již neobdrží před sezonou sadu pneumatik do extrémního mokra. Od sezony 2018/2019 již dostane každý jezdec dvě sady předních a zadních pneumatik před startem každého závodního víkendu. Dále již nebude muset být jedna z pneumatik použita také v dalším podniku.
COMMENTS