Vanthoor se vítězstvím ve Spa vyšvihl do průběžného vedení Blancpain Endurance Series

Vanthoor se vítězstvím ve Spa vyšvihl do průběžného vedení Blancpain Endurance Series

V letošní sezoně Blancpain Endurance Series to bylo doposud především o bitvě mezi McLareny týmu ART Grand Prix a továrními vozy Bentley. To se však v

Rosina po Kvalifikačných pretekoch na Nurburgringu
Vanthoor zabral a dostal Audi na pole position
Vozy týmu Reiter Engineering dominovaly oficiálním testům na okruhu Paul Ricard

V letošní sezoně Blancpain Endurance Series to bylo doposud především o bitvě mezi McLareny týmu ART Grand Prix a továrními vozy Bentley. To se však ve Spa výrazně změnilo, když ani jeden tým nijak výrazně nepromlouval do výsledku v popředí. Vítězstvím týmu WRT se do čela průběžného hodnocení doslova katapultoval Laurens Vanthoor. Teoretickou šanci na titul má v tuto chvíli 16 jezdců, nicméně jedna věc je jistá-Max Buhk titul určitě neobhájí.

Belgičan Vanthoor (74 bodů) je na čele průběžného hodnocení osamocen, jelikož úvodní tři podniky absolvoval s Césarem Ramosem a Marcem Bassengem, zatímco ve Spa s ním zvítězili Markus Winkelhock a René Rast. I oba tito němečtí jezdci mají stále teoretickou šanci na titul, ale kdo ví, jestli vůbec v Německu pojedou a pokud ano, tak s kým? Spekulovat se nevyplácí.

Ovšem výbornou sezonu letos prožívá také francouzský tým Sainteloc s Ortellim, Guilvertem a Sandströmem. Všichni jezdci mají shodně 67 bodů a na prvního Vanthoora ztrácí pouhých 7 bodů. O dalších 8 bodů pozadu je posádka Meyrick, Kane, Smith, která letos dokázala dvakrát zvítězit. Jenže ve Spa se britským vozům vůbec nedařilo a tak budou mít tovární jezdci týmu M-Sport Bentley ještě co dělat, aby se o titul alespoň pokusili.

Ještě o něco více je to nahnuté s Gregoirem Demoustierem a Alvarem Parentem, kteří ve Spa vůbec nebodovali a na prvního Vanthoora ztrácí už propastných 25 bodů. Teoretickou šanci na titul mají ještě Nash, Mies, Stippler, Primat, Verdonck, Rast a Winkelhock, ale tady už opravdu mluvíme pouze o teoretické rovině. To by většina favoritů před nimi snad nesměla ani bodovat.

Před posledním závodem, kterým bude 1000km na Nürburgringu si ještě podrobně projdeme také bodové situace v kategoriích PRO-AM a Gentlemen Trophy a samozřejmě také v týmech.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0