Druhý podnik australské série cestovních vozů V8 Supercars hostil krátký okruh Symmons Plains, jenž lze charakterizovat dvěma dlouhými rovinkami a hrs
Druhý podnik australské série cestovních vozů V8 Supercars hostil krátký okruh Symmons Plains, jenž lze charakterizovat dvěma dlouhými rovinkami a hrstkou zatáček. V sobotu byly odjety dva krátké sprinty, v nichž došlo na i na incident mezi týmovými kolegy stáje Red Bull Racing.
První řadu prvního závodu obsadil tým Red Bull Racing v pořadí Whincup – Lowndes. Skvělý výkon předvedl v kvalifikaci veterán Rusell Ingall a vyjel si třetí místo po boku Jamese Courtneyho. Jenže start se mu nepovedl a spadl na páté místo. Naopak vedoucí muž průběžného pořadí Lowndes překonal ve sprintu do první zatáčky svého týmového kolegu a ujal se vedení.
Dvojice týmu Red Bull se záhy odpoutala od svých pronásledovatelů a závodila mezi sebou. Lowndes sice vedl, ale Whincup na něj nesmírně tlačil. V polovině závodu se na dráze objevil safety car, neboť Rick Kelly vyjel s černým Nissanem mimo dráhu a zůstal stát v kačírku.
Na řadu přišel restart. Novou proceduru všichni zvládli na výbornou a na rozdíl od úvodního podniku v Adelaide nedošlo k žádným kontaktům a penalizacím. Po dvou kolech Whincup zaútočil. Při brzdění do ostré levé zatáčky zaujal vnitřní stopu, Lowndes se jej rozhodl na poslední chvíli zavřít, ale mezi týmovými kolegy došlo ke kontaktu a Lowndes vyjel z dráhy. Lídr šampionátu se propadl do druhé desítky, Whincup vedení udržel.
Pořadí se ustálilo a za prvním Whincupem se až do cíle drželi James Courtney, Mark Winterbottom a Rusell Ingall, který z třetí pozice na startu pódiové umístění nevytěžil. Lowndes dojel na devátém místě.
Po závodě byl incident mezi Whicupem a Lowndesem vyšetřován, přičemž komisaři dospěli k rozhodnutí, že se jednalo o závodní incident. Nicméně při kvalifikaci na druhý závod měl Lowndes přelepenou část otvorové výplně ve dveřích na straně řidiče, což vedení série shledalo jako ilegální a poslalo jej na chvost startovního pole.
Start druhého závodu se povedl Whincupovi, který udržel vedení před Markem Winterbottomem. Výbornou kvalifikaci měly oba Mercedesy týmu Erebus Racing, které obsadily třetí řadu. Jenže Will Davidson probrzdil ostrou vracečku na dlouhé rovince a skončil ve štěrku. Na dráhu musel safety car.
Jestliže restart v prvním závodě proběhl bez problémů, tak v tom druhém už se rozdávaly penalizace. Za ilegální předjetí byli penalizováni Rusell Ingall a Todd Kelly. Mezitím se na vteřinu zastavil život v Erebus Racing. Druhý Mercedes Lee Holdswortha byl totiž v první zatáčce sevřen do kleští a povyskočil do vzduchu. Ačkoliv se to zdá neuvěřitelné, Mercedes náraz vydržel a Holdsworth mohl pokračovat – stejně tak i život v garáži Erebus Racing.
Neuvěřitelnou jízdu předváděl Craig Lowndes. Z posledního 25. místa se po polovině odjeté vzdálenosti držel na páté příčce! Sedm kol před cílem se na stejném místě jako v prvním závodě ocitl Rick Kelly, tentokrát ho tam ale poslal Chaz Mostert.
Na restart došlo pět kol před cílem. Whincup si mohl oddychnout, neboť od Winterbottoma ho dělil David Wall s kolem ztráty. Whincup si první místo pohlídal, za ním dojeli Winterbottom a Coulthard. Čtvrté místo udržel před útočícím Lowndesem Novozélanďan Scott McLaughlin.
Dnešní závody se jely na 42 kol, ten zítřejší se pojede na 84 kol.
Výsledky závodů najdete zde
Aleš Sirný
Foto: V8 Supercars
COMMENTS
Lowndes neměl start z posledního místa jako trest za kolizi s Whincupem, ale za zalepenej bezpečnostní otvor na okně na straně jezdce během kvalifikace kvuli údajný aerodynamický výhodě
Máte pravdu, těsně před startem říkali, že byl poslán dozadu, ale nezmínili důvod. Předpokládal jsem, že se jednalo o ten incident. Ačkoliv, byl jsem za takový trest překvapen.