V8: Whincup promluvil o svém kontroverzním finiši

V8: Whincup promluvil o svém kontroverzním finiši

Jamie Whincup, pětinásobný šampion australského šampionátu V8 Supercars, vysvětlil, proč ignoroval příkazy svého inženýra k šetření paliva a v posledn

V8 Supercars: Whincup si vyjel provizorní pole-position
V8 Supercars: Craig Lowndes si dojel pro rekordní šesté vítězství v Bathurstu
V8: Vzhůru na horu Panorama! O víkendu se pojede slavný závod Bathurst 1000.

Jamie Whincup, pětinásobný šampion australského šampionátu V8 Supercars, vysvětlil, proč ignoroval příkazy svého inženýra k šetření paliva a v posledním kole závodu Bathurst 1000 se s prázdnou nádrží propadl z prvního místa na konečné páté.

Rozhodující moment nastal devět kol před cílem. Zpomalovací vůz zmizel na pitlane a opět se závodilo. Whincup se dostal do čela a sázel jedno osobní nejrychlejší kolo za druhým. Nad druhým Chazem Mostertem, pozdějším vítězem závodu, získával solidní náskok, ale inženýr David Cauchi svého jezdce opakovaně a důrazně varoval, že musí šetřit palivo. Whincup zprávy z depa ignoroval a teprve v posledním kole, kdy se mu ve sluchátkách ozval týmový manager Mark Dutton se zprávou, že do cíle mu palivo nevystačí, Whincup zvolnil a třívteřinový náskok se rozplynul ve stoupání do kopce.

Whincup závěrečné momenty téměř osmihodinového závodu okomentoval slovy, že prostě “jednal podle sebe, ostatně jako pokaždé“. Krátce na to sklidil kritiku od majitele týmu Rollanda Daneho, podle jehož názor Whincup připravil stáj Red Bull Racing o cenné bathurské vítězství.

Whincup poté napsal na osobních webových stránkách dopis fanouškům, kde vysvětlil situaci ze svého pohledu.

„Ohledně situace po poslední fázi safety caru vzniklo hodně zmatku a rád vám všechno vysvětlím. Radiokomunikace mi fungovala a věděl jsem, že musím šetřit palivo a držet se čísel. Prožíval jsem nejdůležitějších šest kol mého života, na trati, která byla pokryta nečistotami, odráželo se od ní slunce, s ojetými pneumatikami a bez chlazení kombinézy.

Otočil jsem zpětné zrcátko, sklonil hlavu a soustředil se na jízdu – plně si vědom čísel spotřeby. Ačkoliv jsem v každém kole nedosáhl potřebných čísel, měl jsem na paměti cílovou průměrnou kalkulaci, které jsem chtěl dosáhnout před šachovnicovým praporkem.

Jenže všechno se změnilo v momentě, kdy jsme se dostali na rezervu. Věděli jsme, že její kapacita je na dva a půl kola a my jsme před sebou měli tři kola do cíle. Bylo jasné, že máme problém a čísla, se kterými jsme pracovali, neodpovídali skutečnosti.

Při zpětném pohledu vás to zabolí, zariskovali jsme, dali jsme do toho všechno, a skončili pátí.“

Aleš Sirný
Foto: V8 Supercars

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0