… jen dvě se australského šampionátu cestovních vozů zúčastní. Další dva stroje švédského původu budou sloužit jako záloha a pokud do hry nevstoupí to
… jen dvě se australského šampionátu cestovních vozů zúčastní. Další dva stroje švédského původu budou sloužit jako záloha a pokud do hry nevstoupí tovární peníze a silný sponzor, případně další tým, zůstane jim role náhradních aut po celou sezonu 2015.
První rok Volva v sérii V8 Supercars ještě neskončil, nicméně už nyní ji lze hodnotit jako nadmíru úspěšnou. V čele s rychlým Novozélanďanem Scottem McLaughlinem pravidelně obsazuje přední příčky a na kontě má dvě prvenství. A mohlo být ještě lépe, nebýt častých technických potíží.
Tým Volvo má v současnosti k dispozici tři modely S60 a na příští rok postaví čtvrté auto. Zdali čtveřici S60 vypustí v příštím roce do závodů, bude záležet na finanční stránce.
Hlavním záměrem Garryho Rogers, šéfa stáje Volvo Polestar Racing, je navýšit počet zaměstnanců a mít všechna Volva pod jednou střechou. Na plánu rozšíření úzce jedná s šéfem Volvo Motorsport Derekem Crabbem.
V případě, že Volvo, resp. čínská skupina Geely Holding Group, peníze na rozšíření týmu nedodá (a sponzorských peněz nebude dostatek), další možností je prodej aut jiné stáji. A že jich na dveře Volva Polestar Racing klepe celá řada – včetně týmu Erebus, který letos jako jediný nasazuje Mercedes E63.
Jedinou jistotou v roce 2015 je tak výměna závodního pilota u druhého vozu. Robert Dahlgren ze Švédska na McLaughlina výrazně ztrácí a spíše vymetá chvost startovního pole. Od začátku roku uběhlo dost času, aby své postavení zlepšil, ale na závodní auta a okruhy u protinožců si očividně nezvykl a na konci letošní sezony se s týmem rozloučí.
Aleš Sirný
Foto: V8 Supercars
COMMENTS