V8 Supercars: Povinné zastávky v boxech, Nissan hrozí odchodem

V8 Supercars: Povinné zastávky v boxech, Nissan hrozí odchodem

Vedení australské série cestovních vozů V8 Supercars se rozhodlo zakročit ve vyrovnání konkurenceschopnosti jednotlivých značek a pro vytrvalostní záv

V8 Supercars míří do skrytého údolí
V8: Nejrychlejším mužem v Queenslandu byl James Courtney
V8 Supercars: Nová sezona je za dveřmi, startuje se v Adelaide

Vedení australské série cestovních vozů V8 Supercars se rozhodlo zakročit ve vyrovnání konkurenceschopnosti jednotlivých značek a pro vytrvalostní závody nastavilo minimální počet zastávek. Nissan tento krok zpochybňuje a upozorňuje, že v budoucnu může V8 Supercars opustit.

Nové pravidlo znamená, že pro nadcházející trojici vytrvalostních závodů v Sandown, Surfers Paradise a Bathurstu budou stanoveny minimálně čtyři zastávky v boxech. Důvodem je totiž vysoká spotřeba paliva nově příchozích automobilů Nissan a Mercedes. Obě značky používají čtyřventilový motor, zatímco stálice Holden a Ford jen dvouventilový, díky němuž mají o poznání nižší spotřebu.

Tradičně se ve V8 Supercars používá palivo E85, ale v předchozím závodě ve Wintonu dostaly týmy Norton Nissan a SP Tool Erebus (Mercedes) ekonomičtější palivo E70, od čehož si vedení série slibovalo konkurenceschopnost nově příchozích značek. Jenže palivo automobily Nissan zvýhodnilo na tolik, že si ve Wintonu dojely bezkonkurenčně pro první a druhé místo. Na další závod už se všichni vrátili k původnímu E85 a V8 Supercars začalo hledat jinou alternativu srovnání konkurenceschopnosti.

Tím, že se na vytrvalostní závody nastaví minimální počet zastávek, se znevýhodní ekonomičtější auta Holden a Ford. A tím budou síly vyrovnané – alespoň v očích V8 Supercars.

Jenže Todd Kelly, šéf stáje Nissan Motorsport, toto rozhodnutí zpochybňuje. Velké rozdíly v motorech a různá znevýhodnění mohou způsobit přehodnocení zájmů automobilek ve V8 Supercars.

Kelly upozorňuje, že Nissan nemá peníze na vývoj a brzy nastane čas, kdy budou muset učinit rozhodnutí. „Nemáme zdroje na to, abychom nasazovali auta, která budou jezdit v druhé polovině startovního pole. Sponzoři a obchodní partneři nejsou trpěliví,“ uvedl Kelly a dodal, že i přes nové pravidlo budou v Sandownu na každou zastávku ztrácet dvanáct vteřin, a v Bathurstu dokonce pětadvacet vteřin.

Aleš Sirný
Foto: V8 Supercars

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0