Poslední zastávkou před výletem do USA bude pro australskou sérii V8 Supercars oblíbený okruh Barbagallo Raceway. Na fanoušky čekají tři závody za ví
Poslední zastávkou před výletem do USA bude pro australskou sérii V8 Supercars oblíbený okruh Barbagallo Raceway. Na fanoušky čekají tři závody za víkend, přičemž u všech se měnila pravidla po vzoru NASCAR.
Dvou a půl kilometrová trať hostila první závody australských cesťáků už v roce 1973 a letos půjde již o 36. ročník. Navzdory své dlouholeté historii se diváci dočkají něčeho nového. Vedení V8 Supercars pro letošní sezonu představilo novinku v podobě závodů 60/60.
Jedná se o šedesátikilometrový sprint do cíle, po němž se jezdci ihned znovu seřadí na startovní rošt a odstartují do druhého sprintu o délce 60 km. Časy se potom sčítají a z dvoj-závodu vzejde jedna výsledková listina. V Barbagallu proběhnout tři 60/60 závody, jeden v sobotu a zbylé dva v neděli.
Právě u tohoto nového formátu zavedlo vedení série jedno důležité pravidlo. Pokud se v první šedesátce dostane jakýkoliv závodník o kolo zpět, dostane jej do druhé sprintu zpět a bude moci znovu bojovat o přední pozice. Tohle pravidlo se již několik let využívá v NASCAR, s tím rozdílem, že u V8 Supercars se z této výhody budou těšit všichni. Ovšem s výjimkou těch, jejichž ztráta bude dvě a více kol. Ti nezískají žádnou výhodu.
A favorité závodu? Zcela určitě tým Triple Eight Race Engineering s automobily Holden Commodore. Jamie Whincup neskončil v šampionátu od roku 2007 na horším jak druhém místě a letos opět patří mezi kandidáty na titul. Jeho týmový kolega Craig Lowndes je taktéž pravidelným návštěvníkem nejvyšší pódiové příčky.
Průběžnou tabulku šampionátu však nevede ani jeden z nich. Na prvním místě je v současné chvíli Will Davison s Fordem Falcon. Davison v loňském roce skončil na celkovém čtvrtém místě a tím zaznamenal svůj dosud nejlepší výsledek v kariéře.
Na prolomení smůly zatím čeká Davisonův týmový kolega Mark Winterbottom. Australan už letos několikrát bojoval o vítězství, ale závod nikdy nedotáhl do úspěšného konce.
Jak se mu bude dařit na západní straně Austrálie se dozvíme v sobotu a neděli. Každopádně závody to nebudou přímočaré. Okruh má totiž jeden společný jmenovatel s nizozemským Zandvoortem – písek na trati. Zrnka písku z přilehlé pláže si díky mořskému větru nacházejí místo právě na závodní dráze a jezdcům ztěžují podmínky.
Jezdci si ale Barbagallo velmi oblíbili – esíčka, neustále změny převýšení a zatáčky na srdce dělají z Barbagalla perfektní trať pro nádherné souboje ve stylu plech na plech…
Aleš Sirný
Foto: V8 Supercars
COMMENTS