V australské sérii V8 Supercars vstoupila v platnost nová procedura startů za safety carem. Větší akce pro diváky ale znamená vyšší riziko pro jezdce,
V australské sérii V8 Supercars vstoupila v platnost nová procedura startů za safety carem. Větší akce pro diváky ale znamená vyšší riziko pro jezdce, což například demonstrovala nehoda Jasona Brighta.
Vedení série V8 Supercars chtělo zamezit úniku vedoucích jezdců při restartech a zavedlo pravidlo, v kterém vedoucí závodník musí udržovat rychlost mezi 50 až 60 km/h a akcelerovat až v tzv. Akcelerační zóně, která se nachází v prostoru startu a cíle. V Adelaide jsme mohli vidět, že nové pravidlo všechna auta hezky seskupí, ale pak se v jedné velké skupině v několika řadách ženou do první zatáčky.
„Je nutné se na proceduru restartu zaměřit. Při tak nízké rychlosti se zadní kola snadno protáčejí. Vedoucí jezdec vlastně tempo startu neřídí,“ vysvětloval Bright, který se stal nešťastným aktérem největší nehody víkendu.
Ve včerejším finálovém závodě se kvůli restartu rozdávaly i penalizace. Vysloužila si je vedoucí dvojice Shane van Gisbergen a Rick Kelly. Vedoucí van Gisbergen sice akceleroval na správném místě, ale jeho rychlost daleko přesáhla stanovený limit 60 km/h. Rick Kelly vedoucího van Gisbergena následoval a dopustil se stejného prohřešku. Až třetí Whincup se nenechal zlákat a dodržel stanovený rychlostní limit.
Další závody se budou konat na okruhu v Melbourne v rámci Grand Prix Austrálie F1. Tradiční závod v Albert Parku je ale nemistrovský a vedení série přistoupilo na ještě atraktivnější formu restartů ve dvou řadách.
Aleš Sirný
Foto: V8 Supercars
COMMENTS