Jamie Whincup a jeho vytrvalostní parťák Paul Dumbrell vyhráli první ze tří vytrvalostních podniků australské série cestovních vozů V8 Supercars. Závo
Jamie Whincup a jeho vytrvalostní parťák Paul Dumbrell vyhráli první ze tří vytrvalostních podniků australské série cestovních vozů V8 Supercars. Závod na 500 km se konal na okruhu Sandown Raceway a dvojce týmu Red Bull Racing po celou dobu nepustila nikoho do čela, vyjma zastávek v boxech.
Podobně jako drtivá většina týmů, i Red Bull se rozhodl nasadit nejprve vytrvalostní kolegy a po odjetí minimální vzdálenost (54 kol) je nahradit stálicemi V8 Supercars. Dumbrell startoval z prvního místa a vedení si pohodlně udržel. Později se za volantem usadil lídr šampionátu Whincup a jel stejně bezchybně jako Dumbrell.
Na druhém místě skončil James Courtney s Gregem Murphym. Tovární Holden měl šanci ohrozit vedoucího Whincupa několik kol před koncem závodů. Safety car totiž vymazal rozdíl mezi první a druhou pozicí, na druhou stranu Whincupa a Courtneye dělili čtyři opozdilci, čehož Whincup využil a soupeřům ujel.
Na třetím místě dojel Courtneyův kolega Garth Tander s Warrenem Luffem. Tander si po restartu musel hlídat záda před dotírajícím Lowndesem, jenž společně se Stevem Richardsem startoval do 161 kol dlouhého závodu z devátého místa.
Vozy Holden Commodore tak obsadily první čtyři místa v cíli, za nimi dojel Ford Falcon dvojice Scott Pye – Ash Walsh.
Mercedes, resp. stáj Erebus, nebude na přípravný závod před Bathurstem 1000 Km vzpomínat v dobrém. Bratři Davisonové dojeli na předposledním místě s dvoukolovou ztrátou. Lee Holdsworth a kolega Baird dopadli ještě hůře. Brzdy Mercedesu vypověděly na dlouhé rovince službu a Holdsworth tvrdě narazil do bariéry z pneumatik. Z vozu vystoupil otřesen, Mercedes byl na odpis.
V první případě vyjížděl safety car kvůli opravě dopravních kuželů v rychlé zatáčce. Startovní pole zpomalil v 50. kole, což znamenalo, že vytrvalostní spolujezdci dostali příležitost zůstat za volantem až do dalších zastávek. Žlutá fáze způsobila doslova zácpu na pitlane. Nejvíce na provoz doplatil Alex Premat s Volvem, kolega Scotta McLaughlina. Mechanici jej sice obsloužili, ale Premata blokoval parkující Oliver Gavin, který čekal na odbavení týmového kolegy u mechaniků. Premat se propadl až do druhé desítky, ale společně s McLaughlinem se dokázali vytáhnout až na osmé místo.
Z tábora Nissan se nejlépe umístili třináctí Rick Kelly a Russell.
Whincup má po vítězství v Sandown náskok 273 bodů před týmovým kolegou Lowndesem. Nedávný lídr Winterbottom s Fordem ztrácí další čtyři body.
Výsledky závodu najdete zde.
Aleš Sirný
Foto: V8 Supercars
COMMENTS