V8: Model Commodore by měl zůstat vlajkovou lodí Holdenu

V8: Model Commodore by měl zůstat vlajkovou lodí Holdenu

Navzdory postupnému zavírání výrobních továren australské automobilky Holden, spadající pod koncern GM, a nové etapy závodní série V8 Supercars Champi

Zaječí úmysly? Rob Huff přemýšlí o odchodu do V8 Supercars
V8 Supercars: Whincup slaví pátý titul, Lowndes na týmového kolegu nestačil
Na jezdce V8 Supercars čeká třetí mistrovský podnik sezony

Navzdory postupnému zavírání výrobních továren australské automobilky Holden, spadající pod koncern GM, a nové etapy závodní série V8 Supercars Championship, by měl Holden zůstat věrný jménu Commodore, které se v australském motorsportu objevuje od počátku osmdesátých let.

Od roku 2018 budou veškeré automobily Holden vyráběny všude jinde jen ne v Austrálii, což vzbuzovalo obavy ohledně budoucnosti značky v sérii V8 Supercars. Holden nakonec zůstává, čímž se ale otevřela další otázka, s jakým vozem se Holden bude prezentovat, neboť název Commodore je znám pouze na australském kontinentu.

Simon McNamara, manažer GM Holden Motorsport, nyní prozradil, že na konkrétních místech automobilky existuje snaha udržet typ Commodore jako vlajkovou loď Holdenu. Přiznal však, že k definitivnímu rozhodnutí ještě nedošlo a vše bude záležet na znění nových pravidel V8 Supercars pro rok 2017.

„Závody jsou nedílnou součástí DNA automobilky Holden a Commodore je jednou z nejúspěšnější značek v historii australského šampionátu cestovních vozů. Těšíme se na další řadu vítězství a šampionátů s Commodory,“ uvedl McNamara.

Závodní vůz Holden Commodore debutoval v roce 1980 s populárním Peterem Brockem za volantem. Za tu dobu si Commodore odnesl více než 425 vítězství a stal se nejúspěšnějším automobilem ve slavném závodě Bathrust 1000, kde triumfoval v dvaadvaceti případech.

Aleš Sirný
Foto: V8 Supercars

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0