V8: Kritizovaná startovní procedura doznala několika změn

V8: Kritizovaná startovní procedura doznala několika změn

Australská série cestovních automobilů V8 Supercars zavedla od letošního roku novou proceduru restartu za zpomalovacím vozem. Novinka však byla ze str

V8 Supercars: Olympijský park hostí závěrečný podnik sezony
V8: Startovní listina sezony 2015 je kompletní
V8 Supercars: V neděli slavili vítězství Davison a Bright

Australská série cestovních automobilů V8 Supercars zavedla od letošního roku novou proceduru restartu za zpomalovacím vozem. Novinka však byla ze strany jezdců kritizována, a proto se vedení série rozhodlo provést menší úpravy.

Nové pravidlo se týkalo opakovaných startů za zpomalovacím vozem. V momentě zajetí safety caru se jezdci seřadili bok po boku a rychlostí 50–60 km/h najížděli do tzv. akcelerační zóny v prostoru startu a cíle. Jakmile byly vyvěšeny zelené vlajky, sešlápli jezdci plynový pedál až k podlaze. V podstatě to znamenalo, že se auta roztáhla po celé šíři dráhy a v několika řadách se řítila do první zatáčky. To způsobilo řadu incidentů, zejména v úvodním závodě na okruhu v Adelaide.

Po jednom mistrovském a jednom nemistrovském víkendu se vedení série rozhodlo systém restartů pozměnit. Od nynějška pojedou jezdci rychlostí 60–80 km/h a moment akcelerace nebude záviset na vyvěšení zelených vlajek, ale na lídrovi závodu. Došlo taktéž na prodloužení akcelerační zóny.

Upravením procesu restartů chce vedení série předejít nejenom případným haváriím, ale i diskvalifikacím kvůli překročení stanovené rychlosti v akcelerační zóně. Tento prohřešek už totiž V8 Supercars řešilo v Adelaide. Tím, že rozhodnutí momentu startu padlo do rukou vedoucího závodníka, by se těmto prohřeškům mělo předejít.

Aleš Sirný
Foto: V8 Supercars

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0