V8: Kritizovaná startovní procedura doznala několika změn

V8: Kritizovaná startovní procedura doznala několika změn

Australská série cestovních automobilů V8 Supercars zavedla od letošního roku novou proceduru restartu za zpomalovacím vozem. Novinka však byla ze str

Zaječí úmysly? Rob Huff přemýšlí o odchodu do V8 Supercars
V8: Carusova chyba otevřela Whincupovi cestu k druhému víkendovému vítězství
V8 Supercars: Povinné zastávky v boxech, Nissan hrozí odchodem

Australská série cestovních automobilů V8 Supercars zavedla od letošního roku novou proceduru restartu za zpomalovacím vozem. Novinka však byla ze strany jezdců kritizována, a proto se vedení série rozhodlo provést menší úpravy.

Nové pravidlo se týkalo opakovaných startů za zpomalovacím vozem. V momentě zajetí safety caru se jezdci seřadili bok po boku a rychlostí 50–60 km/h najížděli do tzv. akcelerační zóny v prostoru startu a cíle. Jakmile byly vyvěšeny zelené vlajky, sešlápli jezdci plynový pedál až k podlaze. V podstatě to znamenalo, že se auta roztáhla po celé šíři dráhy a v několika řadách se řítila do první zatáčky. To způsobilo řadu incidentů, zejména v úvodním závodě na okruhu v Adelaide.

Po jednom mistrovském a jednom nemistrovském víkendu se vedení série rozhodlo systém restartů pozměnit. Od nynějška pojedou jezdci rychlostí 60–80 km/h a moment akcelerace nebude záviset na vyvěšení zelených vlajek, ale na lídrovi závodu. Došlo taktéž na prodloužení akcelerační zóny.

Upravením procesu restartů chce vedení série předejít nejenom případným haváriím, ale i diskvalifikacím kvůli překročení stanovené rychlosti v akcelerační zóně. Tento prohřešek už totiž V8 Supercars řešilo v Adelaide. Tím, že rozhodnutí momentu startu padlo do rukou vedoucího závodníka, by se těmto prohřeškům mělo předejít.

Aleš Sirný
Foto: V8 Supercars

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0