Třetí podnik australského šampionátu cestovních vozů V8 Supercars na okruhu Winton přinesl překvapivé výsledky. V úvodních dvou sobotních závodech ned
Třetí podnik australského šampionátu cestovních vozů V8 Supercars na okruhu Winton přinesl překvapivé výsledky. V úvodních dvou sobotních závodech nedominovaly vozy Red Bull, nýbrž Fabian Coulthard, jenž první jízdu vyhrál a v druhé se musel sklonit pouze před uměním Lee Holdswortha. Ten dovezl svůj Mercedes na prvním místě a německé značce zajistil historicky první vítězství v sérii.
Privilegiu startu z první řady se dostalo Fabianovi Coulthardovi a Shane van Gisbergenovi. Za druhé řady čekal na svou šanci Craig Lowndes, který se po startu málem dostal na druhé místo, ale van Gisbergen si ideální stopu pohlídal a Lowndes se stáhl za jeho žlutý Holden.
Pro Volvo skončil závod velmi brzo. Švéd Robert Dalhgren ani neodstartoval a Scott McLaughlin zamířil v osmém kole do garáže. Novozélanďan se sice na dráhu vrátil, ale po několika metrech zastavil a hlavní slovo převzal safety car.
Na klikaté a úzké trati Winton se za pár minut znovu závodilo, ale v první zatáčce došlo k hromadné havárii, kterou vyvolal Chaz Mostert a na její následky doplatili i James Courney a Tim Slade. O pár vteřin později se v šesté zatáčce odehrál incident mezi Nickem Percatem a Davidem Reynoldsem.
Na dráhu znovu vyjel safety car a potřetí se divákům ukázal kvůli stávkujícímu motoru Nissan Todda Kellyho.
Závod po celou dobu vedl Coulthard, jenž za sebou zanechal van Gisbergena a Dale Wooda. Lowndes se s odcházejícími pneumatikami propadl ze třetí pozice na osmou. Jeho týmový kolega Whincup startoval až ze čtrnáctého místa a v průběhu závodu se probojoval na devátou příčku.
I v druhé kvalifikaci byl nejrychlejší Fabian Coulthard, kterému společnost v první řadě tentokrát dělal Scott McLaughlin s Volvem. Mladší z dvojice Novozélanďanů se v první zatáčce dostal na první místo a modré Volvo poprvé v (mistrovském) závodě regulérně vedlo závod. Na druhém místě se držel Coulthard a třetí místo si v úvodním metrech vybojoval Lee Holdsworth s Mercedesem.
Bohužel Volvo nebude na první den ve Wintonu vzpomínat v dobrém. V prvním závodě obě Volva odstoupily a mechanici potom předvedli souboj s časem, když u McLaughlinova auta měnili motor. Jenže ani to nepomohlo a v průběhu druhé jízdy musel McLaughlin z vedoucí příčky odstoupit.
Vedení převzal Coulthard před Holdsworthem a Raynoldsem. Chlapci z Red Bullu se po nevydařené kvalifikaci museli prodírat startovním polem. Nicméně postup nebyl tak markantní jako v případě prvního závodu a po padesáti kilometrech se Whincup s Lowndesem drželi na devatenácté, respektive dvacáté příčce.
V závěru závodu se začal rýsovat dramatický souboj o první pozici. Holdsworth tlačil na Coultharda a přestože i druhé místo by pro Mercedes a tým Erebus bylo nejlepším výsledkem v historii, Holdsworthovi to nestačilo. Dvě kola před cílem zaútočil a ve třetí zatáčce se za ohromného potlesku mechaniků a diváků dostal do vedení. Coultharda ještě o stříbro připravil Mark Winterbottom s Fordem.
Výsledky obou závodu najdete zde
Aleš Sirný
Foto: V8 Supercars
COMMENTS