V super sezóně FIA WEC zatím kralují Toyota a Porsche

V super sezóně FIA WEC zatím kralují Toyota a Porsche

Pět podniků z osmi má v tuto chvíli za sebou super sezóna FIA WEC 2018/19. Pro letošní rok je už ovšem hotovo a na trať se vytrvalostní závody vrátí a

Ani v kvalifikaci nenašla Toyota přemožitele
6h Silverstone – Třetí vítězství pro Toyotu #8
24h Le Mans – Noc ve znamení souboje mezi Toyotami

Pět podniků z osmi má v tuto chvíli za sebou super sezóna FIA WEC 2018/19. Pro letošní rok je už ovšem hotovo a na trať se vytrvalostní závody vrátí až v březnu příštího roku podnikem v americkém Sebringu. Nyní tak nastal ideální čas se podívat na to, jak to vlastně v tuto chvíli vypadá v šampionátu.

Jezdci a týmy WEC mají za sebou šestihodinový závod ve Spa-Francorchamps, speciální podnik 24h Le Mans a pak šestihodinovky na Silverstonu, ve Fuji a v čínské Šanghaji. Během těchto závodů se událo mnoho, o body například přišla stáj Dempsey-Proton Racing nebo ze šampionátu zcela vypadl tým CEFC TRSM Racing.

V hlavním bodování prototypů mezi jezdci dominuje stáj Toyota Gazoo Racing. Nejlépe je na tom posádka osmičky Fernanda Alonsa, Sébastiena Buemiho a Kazukiho Nakadžimy. Ti mají 102 bodů, zatímco sesterské posádce číslo sedm ve složení José Maria Lopéz, Kamuj Kobajaši a Mike Conway náleží bodů 97.

Třetí a čtvrté místo patří soupeřům z Rebellion Racing. Lépe si vede trojice Gustavo Menezes, Thomas Laurent a Mathias Beche, ti posbírali 73 bodů. Čtvrtou příčku a 63 bodů drží dvojice ve složení André Lotterer a Neel Jani. Třetí jezdec Bruno Senna má bodů jen 45, protože kvůli zranění vynechal závod na Silverstonu.

V šampionátu týmu LMP1 se počítá vždy jen nejlépe umístěná posádka. Tabulce i tak ale vévodí Toyota Gazoo Racing se 118 body, před druhým Rebellion Racing s 90 body. Na třetí místě je SMP Racing, ale má pouze 52 bodů. CEFC TRSM Racing, který nastoupil jen v Le Mans, má jeden jediný bod a je poslední šestý.

Ve třídě LMP2 v FIA Endurance Trophy zatím první místo připadá posádce vozu #38 Jackie Chan DC Racing ve složení Gabriel Aubry, Ho-Pin Tung a Stéphane Richelmi. Ti mají 112 bodů, tedy o 10 víc než posádka #36 Signatech Alpine Matmut. Třetí je druhý vůz Jackie Chan DC Racing s číslem 37, který posbíral bodů 98.

Průběžnému pořadí mezi jezdci ve třídě GTE kraluje dvojice Kevin Estre a Michael Christensen. Posádka číslo 92 továrního týmu Porsche má na kontě 111 bodů, což je skoro dvojnásobek toho co nejbližší soupeři. O druhé místo se zatím s 68 body dělí Stefan Mücke a Olivier Pla z #66 Ford Chip Ganassi Team UK a Gianmaria Bruni a Richard Lietz s druhým Porsche číslo 91.

Není tedy překvapením, že šampionát automobilek v rámci GTE vede Porsche s 181 body, zatímco Ford a Ferrari svádějí boj o druhou příčku se 105, resp. 102 body. Po povedeném závodě v Šanghaji se k nim rychle přiblížil také Aston Martin s 94 body. Na chvostu je pak BMW s 56 body.

V rámci FIA Endurance Trophy ve třídě GTE Am první místo zatím připadá také týmu s vozem Porsche. Konkrétně posádce #56 Team Project 1 ve složení Egidio Perfetti, Jörg Bergmeister a Patrick Lindsey. Celkově získali 84 bodů a těší se náskoku 20 bodů před vozem #98 Aston Martin Racing na druhém místě.

WEC-Drivers-LMP-2018

WEC-Drivers-LMP2-2018

WEC-Drivers-GTE-2018

WEC-Drivers-GTEAm-2018

WEC-Teams-2018

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0