V roce 2019 se uskuteční dva společné závody DTM a Super GT

V roce 2019 se uskuteční dva společné závody DTM a Super GT

V příštím roce se uskuteční dva společné nemistrovské závody německého šampionátu cestovních vozů DTM a japonské série Super GT. Zprávu potvrdil šéf D

Vozy Mičánek Motorsportu powered by Buggyra v Olympii
Zoran Poglajen zůstává věrný Renaultu Clio
Fotofiniš na Grobniku!

V příštím roce se uskuteční dva společné nemistrovské závody německého šampionátu cestovních vozů DTM a japonské série Super GT. Zprávu potvrdil šéf DTM Gerhard Berger.

O společných závodech DTM a Super GT se hovořilo již dlouhou dobu a původně se měly konat již v letech 2017 a 2018. Z těchto plánů ovšem nakonec sešlo a namísto závodů došlo v loňském roce pouze ke dvěma demonstračním jízdám. Zatímco první společné představení série absolvovaly během závěrečného podniku DTM na Hockenheimringu, druhým demonstračním jízdám mohli fanoušci přihlížet během závěrečného podniku sezony Super GT v Motegi.

Zmíněné demonstrační jízdy ale byly dle slov předsedy Super GT Masaakiho Bandoha velkým krokem k realizaci společných závodů, ke kterým dojde během sezony 2019. Šampionáty DTM a Super GT absolvují v příští sezoně dva společné nemistrovské závodní víkendy. Stejně jako v případě demonstračních jízd by se jeden z nich měl uskutečnit v Evropě a druhý v “zemi vycházejího slunce”. Tuto informaci potvrdil šéf DTM Gerhard Berger.

“S největší pravděpodobností uspořádáme v příštím roce dva závody, které budou velmi zajímavé. Jeden (se uskuteční- pozn. red) v Evropě a druhý v Japonsku. Nevíme kde, to je stále diskutováno. Bude to velmi speciální,” uvedl Rakušan.

Ke společným závodům se pozitivně vyjádřil rovněž ředitel Audi Motorsportu Dieter Gass: “Tyto závody jsou nyní možné a to bez bolehlavu v podobě různých konceptů. Líbilo by se mi to. To je důvod, proč pokračujeme v diskuzích s Japonci, na tom pracujeme. Vypadá to, že v příštím roce budeme skutečně mít stejná pravidla.”

Slova technika BMW Rudolfa Dittricha zní následovně: “Vyvinuli jsme hodně úsilí, abychom dokončili realizaci pravidel Class One. Těšíme se, až budou realizována a co se z nich vyvine. Jsme v závěrečné fázi. Myslím, že jdeme dobrým směrem,” řekl Dittrich.

Dle informací serveru motorsport.com by k odhalení finální podoby společných Class One regulí mělo dojít během tohoto měsíce. Po přijetí nových pravidel by mělo dojít k vyjasnění budoucího směřování DTM poté, co šampionát na konci letošní sezony opustí kvůli vstupu do Formule E Mercedes.

Očekává se ale, že v příští sezoně by neměla být pravidla zcela identická, neboť šampionát Super GT chce nabídnout více svobody v oblasti aerodynamiky. Pro společné závody by však neměl být problém vozy japonské série upravit. Komplikovanější je pouze situace v případě Hondy, jejíž koncept pohonné jednotky by neodpovídal Class One regulím. Na základě zvláštního povolení by ale i tato značka měla do společných závodů nastoupit.

 

 

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0