V první slovenské kvalifikaci nejrychlejší Tarquini, trio favoritů diskvalifikováno

V první slovenské kvalifikaci nejrychlejší Tarquini, trio favoritů diskvalifikováno

Pole position pro první závod WTCR na Slovakia Ringu získal Gabriele Tarquini. Itala doplní v první řadě Aurélien Comte. Třetí odstartuje Pepe Oriola.

Makeš se udržel na vítězné vlně i v neděli
WTCR ve Wuhanu: Vernay triumfoval také v prvním závodě
Zoran Poglajen zůstává věrný Renaultu Clio

Pole position pro první závod WTCR na Slovakia Ringu získal Gabriele Tarquini. Itala doplní v první řadě Aurélien Comte. Třetí odstartuje Pepe Oriola. Z kvalifikace byli vyloučeni Norbert Michelisz, Thed Björk a Yvan Muller.

Do prvního závodu WTCR na Slovakia Ringu odstartuje z prvního místa Gabriele Tarquini. Zkušený Ital si časem 2:09,312 připsal své druhé letošní kvalifikační vítězství. Pole position se 56letému Tarquinimu podařila získat také v kvalifikaci na třetí závod v Maroku, kde v dubnu letošní sezona odstartovala.

Spolu s jezdcem stáje BRC Racing Team se do první řady postaví vůz peugeot týmu DG Sport Competition. Na druhém místě se totiž umístil Aurélien Comte. Týmový kolega domácího závodníka Maťa Homoly si připsal čas 2:10,326 a na vítězného Tarquiniho tak ztratil jednu sekundu.

Ze třetí příčky odstartuje do úvodního závodu víkendu Pepe Oriola. Španěl hájící barvy Campos Racingu zaznamenal čas v hodnotě 2:10,475.

Čtvrtý čas si připsal Esteban Guerrieri (2:10,487), pátý Jean-Karl Vernay (2:10,565), šestý Tom Coronel (2:10,752), sedmý Yann Ehrlacher (2:10,870), osmý skončil domácí miláček Maťo Homola (2:11,030) a na konci nejlepší desítky se umístili piloti stáje Comtoyou Racing. Devátou pozici obsadil s časem 2:11,170 Aurélien Panis a na desátém místě skončil jeho týmový kolega Denis Dupont. Beličanovo maximum mělo hodnotu 2:11,199.

Velmi blízko k zisku prvních bodů měl během posledního podniku v Portugalsku Fabrizio Giovanardi. Pilot Teamu Mulsanne v ulicích Vila Realu obsadil dvě 11. místa a v blízkosti elitní desítky skončil také v první kvalifikaci. Ital totiž zajel 12. čas a na desáté místo mu chybělo pouhých 85 tisícin sekundy. Za svůj výkon v první kvalifikaci se nemusí stydět ani Giovanardiho nový týmový kolega Kevin Ceccon, který počínaje podnikem na Slovakia Ringu nahrazuje Gianniho Morbidelliho, jenž se spolu s týmem rozešel. Ceccon, jehož si fanoušci motorsportu mohou pamatovat z jeho působení v GP2 nebo GP3, bude na startu svého premiérového závodu v cestovních vozech stát na 18. příčce.

Na Slovakia Ringu bude mít své “želízko v ohni” také Česká republika. Na divokou kartu se totiž slovenského podniku účastní Petr Fulín, který zde startuje s vozem Cupra. V kvalifikaci skončil trojnásobný mistr Evropy na 16. pozici. Druhý jezdec startující na divokou kartu, kterým je Slovák Andrej Studenič, obsadil se ztrátou více než čtyř sekund na vítěze 22. pozici.

Kvalifikace se příliš nevydařila jezdcům stáje Sébastien Loeb Racing. Ti po portugalské kolizi, jenž poté způsobila hromadnou postartovní havárii a červené vlajky, startují na Slovakia Ringu se zbrusu novými vozy. Do prvního závodu se však Rob Huff kvalifikoval pouze na 20. příčce a jeho týmový kolega Mehdi Bennani skončil dokonce 21.

Spokojen po kvalifikaci jistě nebyl ani John Filippi. Pro Francouze totiž účinkování skončilo již během prvního pokusu, když skončil v kačírku a nezajel tak žádný měřený čas.

Velmi těžká práce čeká v prvním závodě trio Norbert Michelisz, Yvan Muller a Thed Björk. Zatímco Maďar se původně kvalifikoval za svého týmového kolegu Tarquiniho na druhé místo, vedoucí muž šampionátu Muller skončil původně na třetí příčce a Björk si připsal sedmý čas. Po kvalifikaci ale byla tato trojice diskvalifikována kvůli překročení maximálního navýšení tlaku a do závodu odstartují z chvostu startovního roštu.

 

 

 

 

 

 

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0