Není tomu dávno, co Tomáš Mezera, bývalý československý závodník V8 Supercars, vyjádřil své obavy nad setrváním motorů V8 v australské sérii cestovníc
Není tomu dávno, co Tomáš Mezera, bývalý československý závodník V8 Supercars, vyjádřil své obavy nad setrváním motorů V8 v australské sérii cestovních vozů. „Dávám tomu pár let, pak všichni budeme jezdit s elektromotory,“ řekl s nadsázkou Tomáš. Bohužel není tak daleko od pravdy, v populárním V8 Supercars se chystá velká revoluce.
„Od roku 2017 bychom se mohli dočkat odlišných motorů,“ vyjádřil se na téma blízké budoucnosti CEO V8 Supercars James Warburton a naznačil tím, že éra hřmotných agregátů V8 pomalu končí.
Warburton podle vlastních slov absolvoval řadu sezení s výrobci automobilů a společně jednali o tom, jakým směrem by se měl šampionát V8 Supercars vyvíjet.
Rok 2017 má být připravován na čistém papíře, tudíž změn může být bezpočet. Mluví se o dvoudveřových automobilech, jiných motorech (pravděpodobně V6) a maximálním usnadnění vstupu dalších výrobců.
Důvod k tak zásadním změnám je prostý. Do tří let se na australském kontinentě nevyrobí jediný automobil. Veškerá výroba se stěhuje do zemí s levnější pracovní silou a domácí auta se stanou historickým artiklem. Zákonitě časem nadejde i obměna vozového parku, jejíž podobu budou udávat zahraniční trendy.
K těm současným trendům samozřejmě patří pojem „zelená“. Dávno pryč je doba, kdy tento pojem znamenal pouze barevný odstín. V současném šetření životního prostředí zkrátka není pro masovou produkci motorů V8 místo. Celá Austrálie sice vyrůstala na těchto výkonných pohonných jednotkách, ale montování V8 do automobilů už prostě skomírá. A na to série V8 Supercars musí reagovat. Na rok 2017 proto čekejme velké změny. Možná nezůstane kámen na kameni.
Přitom současná auta V8 Supercars mají za sebou pouhých osmnáct měsíců fungování. Nová generace Car of the Tommorrow měla premiéru v roce 2013 a dokázala přilákat výrobce jako Nissan, Mercedes a Volvo.
Aleš Sirný
Foto: V8 Supercars
COMMENTS
takže 0,9 – 3 cylinder tubro-kompresor supercars…. FUCK OFF
a nebo rovnou ať nasadí tříválcové 1,4 TDI……. nebo ne, to taky není moc eko…. a co šlapací autíčka? To by šlo ne?
Je to nejlepší série cesťáků na světě, kde se hrabe DTM nebo WTCC! A okruhy jako Bathurst to je perla ten více než kilometrový sjezd před cílem.
no to snad ne !? zabijou to stejne fako F1? proc jsou lidi nepoucitelny ? takze to jako bude V6 supercars ? to uz neni SC ale “klasicky” GT. toho se jezdi po svete mraky. a co usetrej ?? nic !!! zrat to bude stejne, naklady to same, neli vic. nechapu to…..
Proč sem sakra tak mladej a nebylo mě dopřano si pořádně užit superturismo . ted už i V8SC a to sme si přál aby EUROV8 šlo cestou v8 sedanů a pravidel V8SC to stoho bude eko gt samí coupe. když si vezmu že superturismo nebo s2000 bylo možný použivat všude na světě a ted když se podívám všude pro podobný kategorie jiný auta . s čim dál nesmyslnejma motorama. v argentine v super tc 2000 mají 2,7 v8 v autech pro který je typyckej 4válec a pro auta kam patří 8 válec bbudou kategorie s foukanýmy 4 válci ten svět jde očividně velmy špatným směrek a čim dal rychleji to spěje k zaniku všeho dobreho
Koukám si objevil Argentinské cesťáky a teď budeš všecko hejtovat! 😀 Ještě se podívej do Brazílie, tam ty jejich Stock káry taky vypadají pěkně…