V letošní čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans měli jezdci, projíždějící zatáčkami Porsche, o něco větší pocit bezpečí, neboť došlo k posunutí bariéry v t
V letošní čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans měli jezdci, projíždějící zatáčkami Porsche, o něco větší pocit bezpečí, neboť došlo k posunutí bariéry v tomto nejobávanějším místně okruhu. Na příští rok budou Porsche curves ještě bezpečnější a změn dozná i zatáčka Arnage.
Na letošní závod byla zvětšena štěrková úniková zóna v první zatáčce Porsche a v sérii dvou levých zatáček byla navezena absorpční zemina. Letos na podzim budou bezpečnostní práce pokračovat. Vzhledem k tomu, že první část zatáček vede na vrcholu široké meze, chybí prostor k posunutí bariér dál od tratě. Z toho důvodu budou v celé šíři instalovány takzvané SAFER bariéry, známé z amerických oválů.
Poslední pravá zatáčka Porsche curves naopak podstoupí velké změny, respektive úniková zóna. Stromořadí bude srovnáno se zemí a bariéry budou posunuty zhruba o 150 metrů dál, což vozům zvětší manévrovací prostor v případě vyjetí z dráhy.
Dalším místem, které podstoupí bezpečnostní změny, je zatáčka Arnage. V ní bude instalované nové oplocení a zvětší se prostor bezpečnostní šterkové zóny, která přímo sousedí s přilehlým rodinným domem.
Práce započnou i přímo v depu okruhu. Tam se chystá rozšíření o čtyři nové garáře.
Rekonstrukce začne v polovině října a bude pokračovat dalších pět měsíců.
Aleš Sirný
Foto: redakce, Google Maps
COMMENTS