Hamilton vyhrál z pole position s jednou zastávkou, za sebou držel Vettela, který navštívil boxy dvakrát. Se studeným počasím se vypořádali někteří je
Hamilton vyhrál z pole position s jednou zastávkou, za sebou držel Vettela, který navštívil boxy dvakrát. Se studeným počasím se vypořádali někteří jezdci lépe, dobře zvolené strategie jim pomohly se prokousat startovním polem. Letošní měkká směs byla o 1,4 sekundy rychlejší než loňská superměkká směs.
Velká cena Kanady byla v letošním roce zatím nechladnější Velkou cenou, teplota asfaltu se vyšplhala na pouhých 20°C, zásadní tak bylo zahřát pneumatiky na provozní teplotu. K vidění byla velká škála strategií s jednou či dvěma zastávkami jako například u vítězného Hamiltona, který přezouval pouze jednou, zatímco Vettel dvakrát, přitom hned v úvodu závodu se Ferrari dostalo před Mercedes.
Hamilton přezouval ve 24. kole a propadl se na druhé místo, pořadí s Vettelem si následně prohodil. Po své druhé zastávce ztrácel Vettel na Hamiltona šest vteřin. Na to, aby dohnal Hamiltona měl 33 kol a pneumatiky s měkkou směsí, které měly najeto o třináct kol méně pneumatiky na Mercedesu.
Navzdory chladnému počasí zajel Nico Rosberg nejrychlejší kolo na měkké sadě. Deset kol před koncem dokázal zajet o 1,4 sekundy rychlejší čas ve srovnání s loňským nejrychlejším časem na superměkké směsi.
Valtteri Bottas vybojoval pro Williams první letošní pódiové umístění. Použil stejnou strategii jako Hamilton, když na rozdíl od zbytku jezdců v první desítce přezouval pouze jednou. Odstartoval na ultraměkké směsi, která je mimochodem na kolo o 0,6 sekundy rychlejší než superměkká směs.
Nejlepší alternativní strategie byla k vidění u týmu Force India. Sergio Perez odstartoval na měkké směsi, na které ujel dlouhých 31 kol, následně přezul na supeměkkou směs. Působivý výkon předvedl pilot Torsso Rosso Carlos Sainz, se dvěma zastávkami se probojoval z dvacáté příčky na příčku devátou. Závod dokončil na ultraměkké směsi.
Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli:
„Díky rozdílným strategiím jsme viděli napínavý souboj mezi Hamiltonem a Vettelem. Studená trať donutila některé týmy změnit strategii v průběhu závodu. Ve srovnání s loňskou Velkou cenou Kanady, bylo k vidění více strategií se dvěma zastávkami. Efektivní využívání pneumatik předvedli jezdci Hamilton a Bottas, kteří si vystačili s jednou zastávkou.“
COMMENTS