Opotřebení a degradace pneumatik byly na okruhu Gillese Villeneuva v Kanadě extrémně nízké, což dovolilo většině jezdců jet se strategií jedné zastávk
Opotřebení a degradace pneumatik byly na okruhu Gillese Villeneuva v Kanadě extrémně nízké, což dovolilo většině jezdců jet se strategií jedné zastávky v boxech a dlouhé stinty na měkkých i superměkkých pneumatikách. Rozdíl ve výkonnosti obou směsí byl menší než jedna sekunda, to znamenalo, že bylo možné využít řady dalších strategií.
Lewis Hamilton s Mercedesem závod po startu z pole position vyhrál před svým týmovým kolegou Nicem Rosbergem, získal své 37. vítězství v kariéře a navýšil náskok na čele průběžného pořadí na 17 bodů. Všichni jezdci na stupních vítězů – Lewis Hamilton, Nico Rosberg a Valtteri Bottas – startovali do závodu na superměkkých pneumatikách a v rozmezí tří kol stavěli v boxech, aby přezuli na sadu měkkých pneumatik.
Pilot Ferrari Kimi Räikkönen, skončil čtvrtý, byl nejlépe umístěným jezdcem, který vsadil na strategii se dvěma zastávkami v boxech, a jediný, který jel na měkkých pneumatikách v prostředním stintu: startoval a finišoval na superměkkých pneumatikách, jež mu dovolily zajet několik opravdu velice rychlých kol.
Řada jezdců nezvykle do závodu startovala ze zadních pozic, včetně Sebastiana Vettela s Ferrari nebo Felipeho Massy s Williamsem. Oba vsadili na neobvyklou strategii, která jim během závodu pomohla vylepšit pozice a nakonec i bodovat. Sebastian Vettel byl v boxech jako první, když většinu závodu odjel na měkkých pneumatikách.
Felipe Massa byl jedním z pouhých pěti jezdců, kteří startovali na sadě měkkých pneumatik, a odjel velice dlouhý první stint, během kterého se dostal před většinu soupeřů, kteří stavěli v boxech. Závod pak dokončil na rychlejších superměkkých pneumatikách. Jeho týmový kolega Valtteri Bottas se stal prvním pilotem jiného týmu než Mercedes a Ferrari, který letos vystoupil na stupně vítězů.
Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli: „Tak, jak jsme očekávali, díky specifickému charakteru okruhu byly opotřebení a degradace obou směsí pneumatik extrémně nízké a ukázaly se jako velice stabilní produkt. To může vést k jisté kritice, cílem je mít více než jednu zastávku v boxech během závodu. K dispozici máme ovšem pouze čtyři různé směsi pneumatik a občas je těžké mít perfektní výběr pro každou situaci. Navzdory tomu jsme viděli,
že mnoho týmů o strategii přemýšlela odlišně. Především jezdci startující ze zadních pozic byly schopni vylepšit své vyhlídky v závodě tím, že udělali něco jiného než jejich přímí soupeři.
COMMENTS