V Japonsku začala nová éra, první závod Super GT pro Caldarelliho a Ita

V Japonsku začala nová éra, první závod Super GT pro Caldarelliho a Ita

V zemi vycházejícího slunce začala doslova nová éra GT závodů. Populární série Super GT má za sebou první závodní víkend na okruhu v Okayamě, kde vůbe

Lexus představuje závodní vůz RC F GT3
Makowiecki slaví první vítězství v Super GT – s Yamamotem zvítězili v Suzuce
Ratel se cpe do Japonska, pro Super GT vytvoří speciální BoP

V zemi vycházejícího slunce začala doslova nová éra GT závodů. Populární série Super GT má za sebou první závodní víkend na okruhu v Okayamě, kde vůbec poprvé závodily nové vozy, postavené podle společných předpisů s DTM.

Z vítězství v 300km závodě se radovala nakonec posádka Lexusu týmu KeePer Daisuke Ito a Andrea Caldarelli.

Byl to ale Lexus týmu Eneos Sustima s Oshimou za volantem, který dokonale využil pole position a vlétl do první zatáčky na prvním místě. V prvních dvou kolech se děly ale velké věci. Nejdřív byly v kontaktu James Rossiter s dalším Lexusem týmu Petronas  a Tsugio Matsuda s Nissanem týmu Motul Autech. Oba vyletěli mimo trať, ale byli schopní pokračovat. Další kontakt byl pak mezi dvěma Nissany, díky čemuž vyletěl Oliveira s Nissanem týmu Calsonic mimo trať a na druhé místo se dostal tým Road Mola. Třetí místo díky problémům ostatních držel Andrea Caldarelli.

Zhruba ve dvacátém kole se Caldarelli přehnal přes Nissan týmu Road Mola a když se začal na trať snášet déšť, byl už na dostřel prvnímu místu. Nicméně až do prvních zastávek v boxech, které probíhaly zhruba od 35. kola se pozice na prvních dvou místech neměnily. Jako první zamířil do boxů Caldarelli, který předal Lexus Itovi a okolo později je následoval i vedoucí Oshima, kterého vystřídal Yuji Kunimoto a boj o první místo mohl pokračovat.

V 55. kole nicméně místo jezdců rozhodla technika. Vedoucí Kunimoto přišel k problémům s převodovkou a Ito se tak bezpečně dostal do čela, kde vydržel až do konce závodu. Jakmile se však pořadí ustálilo Kunimotova převodovka opět začala pracovat a tak se tým Eneos Sustima mohl těšit alespoň ze druhého místa. Třetí místo bral Nissan týmu Calsonic.

Výsledky 1. závodu:

Po No Machine Driver Time Laps Best Lap Tire WH
1 37 KeePer TOM\’S RC F
LEXUS RC F / RI4AG
Daisuke Ito
Andrea Caldarelli
1:57\’15.816 81 1\’22.648 BS
2 6 ENEOS SUSTINA RC F
LEXUS RC F / RI4AG
Kazuya Oshima
Yuji Kunimoto
5.026 81 1\’21.977 BS
3 12 CALSONIC IMPUL GT-R
NISSAN GT-R / NR20A
Hironobu Yasuda
J.P.L.De Oliveira
18.818 81 1\’22.845 BS
4 39 DENSO KOBELCO SARD RC F
LEXUS RC F / RI4AG
Hiroaki Ishiura
Oliver Jarvis
21.475 81 1\’23.163 BS
5 18 Weider Modulo NSX CONCEPT-GT
Honda NSX CONCEPT-GT / HR-414E
Naoki Yamamoto
Jean Karl Vernay
23.259 81 1\’23.168 MI
6 17 KEIHIN NSX CONCEPT-GT
Honda NSX CONCEPT-GT / HR-414E
Koudai Tsukakoshi
Toshihiro Kaneishi
31.039 81 1\’23.457 BS
7 23 MOTUL AUTECH GT-R
NISSAN GT-R / NR20A
Tsugio Matsuda
Ronnie Quintarelli
31.367 81 1\’22.931 MI
8 8 ARTA NSX CONCEPT-GT
Honda NSX CONCEPT-GT / HR-414E
Vitantonio Liuzzi
Kosuke Matsuura
1\’07.608 81 1\’23.617 BS
9 100 RAYBRIG NSX CONCEPT-GT
Honda NSX CONCEPT-GT / HR-414E
Takashi Kogure
Hideki Mutoh
1Lap 80 1\’23.916 BS
10 46 S Road MOLA GT-R
NISSAN GT-R / NR20A
Satoshi Motoyama
Masataka Yanagida
1Lap 80 1\’22.353 MI
11 19 WedsSport ADVAN RC F
LEXUS RC F / RI4AG
Juichi Wakisaka
Yuhi Sekiguchi
1Lap 80 1\’23.875 YH
12 24 D\’station ADVAN GT-R
NISSAN GT-R / NR20A
Michael Krumm
Daiki Sasaki
1Lap 80 1\’23.744 YH
13 36 PETRONAS TOM\’S RC F
LEXUS RC F / RI4AG
Kazuki Nakajima
James Rossiter
2Laps 79 1\’22.846 BS
14 1 ZENT CERUMO RC F
LEXUS RC F / RI4AG
Yuji Tachikawa
Kohei Hirate
4Laps 77 1\’23.596 BS
15 32 Epson NSX CONCEPT-GT
Honda NSX CONCEPT-GT / HR-414E
Daisuke Nakajima
Bertrand Baguette
6Laps 75 1\’23.929 DL

Foto: Super GT

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0