Na trati v japonské Okayamě se odehrál první závodní víkend populární asijské série Super GT. V napínavém závodě, vypsaném na 300km, se nakonec radova
Na trati v japonské Okayamě se odehrál první závodní víkend populární asijské série Super GT. V napínavém závodě, vypsaném na 300km, se nakonec radoval tým Raybrig.
V sobotu se kvalifikace jela za velmi náročných podmínek. Deštěm zmáčenou tratí projel nejrychleji úřadující šampión Ronnie Quintarelli s Nissanem GT-R. V neděli sice bylo stále zataženo, ale trať už byla suchá a Ital Quintarelli toho chtěl využít. Hned na začátku se mu povedlo získat náskok na trojici pronásledovatelů (Izawa, Yamamoto, Kaneishi). Po povinné výměně jezdců se závod překlopil do své druhé poloviny. Frédéric Makowiecki, který vystřídal Naokiho Yamamota za volantem Hondy HSV-010 týmu Modolo Weider, v jedné ze zatáček udělal prvotřídní hodiny a opustil vedoucí skupinku. Po tomto menším incidentu se vydala dvojice Takashi Kogure (Raybrig) a Koudai Tsukakoshi (Keihin) na hon na vedoucího Masataku Yanagidu (Motul Autech GT-R). V tu chvíli začalo také mrholit a trať se stala pořádně kluzkou.
I díky tomu nedokázal Yanagida držet rychlé tempo, které nastolil jeho týmový kolega Quintarelli a velmi brzy ho dohnaly obě Hondy. Deset kol před koncem začala velmi napínavá bitva o první letošní vítězství. Po pěti kolech bitvy kolo na kolo odpadl jezdec Nissanu a o vítězi se rozhodovalo mezi Kogurem a Tsukakoshim. Těsná bitva pokračovala a oba jezdci se museli vyhýbat pomalejším vozům třídy GT300. Nakonec vyhrál s těsným náskokem Takashi Kogure, který sdílí Hondu s Takuyem Izawou.
Ve třídě GT300 dominoval Mercedes týmu Gainer Dixcel, který sice startoval ze třetí pozice, ale do čela závodu se probojoval hned na začátku závodu a prakticky celý závod jel nikým neohrožován. Posádku Mercedesu SLS GT3 týmu Gainer tvoří Katsuyuki Hiranaka a Björn Wirdheim.
Výsledky třídy GT500
Po |
No |
Machine |
Driver |
Time/Diff. |
Laps |
Best Lap |
Tire |
WH |
1 | 100 | RAYBRIG HSV-010 Honda HSV-010 GT / HR10EG |
Takuya Izawa Takashi Kogure |
1:58\’48.911 | 81 | 1\’24.173 | BS | |
2 | 17 | KEIHIN HSV-010 Honda HSV-010 GT / HR10EG |
Koudai Tsukakoshi Toshihiro Kaneishi |
0.555 | 81 | 1\’24.168 | BS | |
3 | 23 | MOTUL AUTECH GT-R NISSAN GT-R / VRH34B |
Masataka Yanagida Ronnie Quintarelli |
4.903 | 81 | 1\’24.274 | MI | |
4 | 38 | ZENT CERUMO SC430 LEXUS SC430 / RV8KG |
Yuji Tachikawa Kohei Hirate |
11.534 | 81 | 1\’24.603 | BS | |
5 | 18 | Weider Modulo HSV-010 Honda HSV-010 GT / HR10EG |
Naoki Yamamoto Frederic Makowiecki |
12.612 | 81 | 1\’24.057 | MI | |
6 | 12 | CALSONIC IMPUL GT-R NISSAN GT-R / VRH34B |
Tsugio Matsuda J.P. Lima De Oliveira |
50.496 | 81 | 1\’24.560 | BS | |
7 | 6 | ENEOS SUSTINA SC430 LEXUS SC430 / RV8KG |
Kazuya Oshima Yuji Kunimoto |
54.294 | 81 | 1\’24.093 | BS | |
8 | 39 | DENSO KOBELCO SC430 LEXUS SC430 / RV8KG |
Juichi Wakisaka Hiroaki Ishiura |
1\’11.663 | 81 | 1\’25.030 | BS | |
9 | 8 | ARTA HSV-010 Honda HSV-010 GT / HR10EG |
Ralph Firman Kosuke Matsuura |
1\’29.527 | 81 | 1\’23.802 | BS | |
10 | 1 | REITO MOLA GT-R NISSAN GT-R / VRH34B |
Satoshi Motoyama Yuhi Sekiguchi |
1\’30.704 | 81 | 1\’25.335 | MI | |
11 | 32 | Epson HSV-010 Honda HSV-010 GT / HR10EG |
Ryo Michigami Daisuke Nakajima |
1\’32.049 | 81 | 1\’25.566 | DL | |
12 | 36 | PETRONAS TOM\’S SC430 LEXUS SC430 / RV8KG |
Kazuki Nakajima James Rossiter |
1Lap | 80 | 1\’24.952 | BS | |
13 | 24 | D\’station ADVAN GT-R NISSAN GT-R / VRH34B |
Hironobu Yasuda Michael Krumm |
1Lap | 80 | 1\’25.555 | YH | |
14 | 19 | WedsSport ADVAN SC430 LEXUS SC430 / RV8KG |
Seiji Ara Andre Couto |
1Lap | 80 | 1\’25.633 | YH | |
15 | 37 | KeePer TOM\’S SC430 LEXUS SC430 / RV8KG |
Daisuke Ito Andrea Caldarelli |
2Laps | 79 | 1\’24.836 | BS |
Výsledky třídy GT300
Po |
No |
Machine |
Driver |
Time/Diff. |
Laps |
Best Lap |
Tire |
WH |
1 | 11 | GAINER DIXCEL SLS Mercedes-Benz SLS AMG GT3 / M159 |
Katsuyuki Hiranaka Bjorn Wirdheim |
1:59\’57.178 | 77 | 1\’29.612 | DL | |
2 | 4 | GSR HATSUNEMIKU BMW BMW Z4 GT3 / P65B44 |
Nobuteru Taniguchi Tatsuya Kataoka |
11.036 | 77 | 1\’29.902 | YH | |
3 | 87 | LA SEINE LAMBORGHINI GT3 GALLARDO GT3 / CEH |
Hideki Yamauchi Hiroki Yoshimoto |
1Lap | 76 | 1\’29.757 | YH | |
4 | 52 | OKINAWA-IMP SLS Mercedes-Benz SLS AMG GT3 / M159 |
Hironori Takeuchi Takeshi Tsuchiya |
1Lap | 76 | 1\’30.678 | YH | |
5 | 61 | SUBARU BRZ R&D SPORT SUBARU BRZ GT300 / EJ20 |
Tetsuya Yamano Kota Sasaki |
1Lap | 76 | 1\’29.718 | MI | |
6 | 62 | LEON SLS Mercedes-Benz SLS AMG GT3 / M159 |
Haruki Kurosawa Masanobu Kato |
1Lap | 76 | 1\’30.778 | YH | |
7 | 16 | MUGEN CR-Z GT Honda CR-Z / J35A |
Hideki Mutoh Yuhki Nakayama |
1Lap | 76 | 1\’30.670 | BS | |
8 | 33 | HANKOOK PORSCHE PORSCHE 911 GT3 R / M97/79 |
Masami Kageyama Tomonobu Fujii |
2Laps | 75 | 1\’30.628 | HK | |
9 | 48 | DIJON Racing IS GT-R NISSAN GT-R NISMO GT3 / VR38DETT |
Hiroshi Takamori Katsumasa Chiyo |
2Laps | 75 | 1\’30.614 | YH | |
10 | 0 | ENDLESS TAISAN PORSCHE PORSCHE / M97/79 |
Kyosuke Mineo Naoki Yokomizo |
2Laps | 75 | 1\’31.008 | YH | |
11 | 86 | CRYSTAL CROCO LAMBORGHINI GT3 GALLARDO GT3 / CEH |
Kouji Yamanishi Shinya Hosokawa |
2Laps | 75 | 1\’31.468 | YH | |
12 | 55 | ARTA CR-Z GT Honda CR-Z / J35A |
Shinichi Takagi Takashi Kobayashi |
2Laps | 75 | 1\’30.677 | BS | |
13 | 7 | OGT Bonds Racing GT-R NISSAN GT-R NISMO GT3 / VR38DETT |
Igor Sushko Ryo Orime |
2Laps | 75 | 1\’31.948 | YH | |
14 | 30 | IWASAKI apr R8 Audi R8-LMS ultra / CJJ |
Yuki Iwasaki Fairuz Fauzy |
2Laps | 75 | 1\’32.012 | YH | |
15 | 10 | GAINER Rn-SPORTS DIXCEL SLS Mercedes-Benz SLS AMG GT3 / M159 |
Tetsuya Tanaka Masayuki Ueda |
3Laps | 74 | 1\’30.959 | DL | |
16 | 21 | ZENT Audi R8 LMS ultra Audi R8-LMS ultra / CJJ |
Akihiro Tsuzuki Richard Lyons |
3Laps | 74 | 1\’32.185 | HK | |
17 | 5 | MACH GoGoGo SYAKEN Ferrari 458 Ferrari 458 GT3 / F142 |
Tetsuji Tamanaka Junichiro Yamashita |
3Laps | 74 | 1\’33.202 | YH | |
18 | 360 | RUN UP GROUP GT-R NISSAN GT-R NISMO GT3 / VR38DETT |
Takuya Shirasaka Atsushi Tanaka |
4Laps | 73 | 1\’32.969 | YH | |
19 | 9 | NAC KOUKAKUKIDOUTAI ARISE DR PORSCHE PORSCHE 911 GT3 R / M97/79 |
Shogo Mitsuyama Yu Yokomaku |
10Laps | 67 | 1\’31.697 | YH | |
20 | 50 | Exe Aston Martin Aston Martin V12 Vantage GT3 / V12 |
Masaki Kano Hideto Yasuoka |
20Laps | 57 | 1\’31.120 | YH |
Zdroj: Super GT
COMMENTS