V IndyCar Series budeme od letošní sezony vídat zařízení ochrany kokpitu Advanced Frontal Protection. Systém se na vozech objeví poprvé během Indy 50
V IndyCar Series budeme od letošní sezony vídat zařízení ochrany kokpitu Advanced Frontal Protection. Systém se na vozech objeví poprvé během Indy 500.
V IndyCar Series bude od sezony 2019 zaveden systém ochrany kokpitu. Počínaje letošním ročníkem závodu 500 mil Indianapolis až po zbytek sezony se totiž na vozech objeví zařízení Advanced Frontal Protection. Premiéru si ovšem systém ve “staré cihelně” odbude již měsíc před svým prvním ostrým nasazením. Stane se tak 24. dubna, kdy se na oválu bude testovat. Zde se objeví na všech monopostech, které se testování zúčastní.
Titanová součástka zhotovená Dallarou, jejíž výška činí něco málo přes tři a šířka v průměru tři čtvrtě palce, bude na voze umístěna před kokpitem v ose šasi. Její funkcí bude odrážet úlomky a chránit tak pilota před zasažením.
“Snaha o zlepšení bezpečnosti nikdy neskončí a toto je nejnovější krok IndyCar v tomto vývoji. Detaily o fázích, které budou následovat, přijdou,” uvedl prezident série Jay Frye k zavedení nového bezpečnostního prvku.
Vývoj systému AFP probíhal již od roku 2012 a to jak na závodní dráze, tak na simulátoru.
Zvažováno bylo také nasazení systému halo využívaného ve Formuli 1. Tato varianta ovšem byla nakonec zavrhnuta, neboť systém nezapadá do současné specifikace šasi a kromě toho by pilotům komplikoval při závodech na klopených oválech výhled z kokpitu.
Ve hře byl také tzv. “windshield”. Ten byl testován během loňské sezony, když jej na oválu ve Phoenixu vyzkoušel Scott Dixon a také Josef Newgarden v Indianapolis.. Ani jeden ze šampionů se při testování nepotýkal se žádnými specifickými potížemi, pomineme-li drobné zkreslení výhledu a výrazně omezenou ventilaci v kokpitu. Pozdější testy v továrně jeho výrobce zařízení PPG v Huntsville ovšem ukázaly, že na systému se před jeho nasazením musí ještě zapracovat.
COMMENTS