V Dubaji letos dominoval Mercedes týmu Black Falcon

V Dubaji letos dominoval Mercedes týmu Black Falcon

V Dubaji je pro letošní rok dobojováno. Vítězství po dvou letech slaví opět Mercedes. Desátý ročník závodu ovládla posádka Buurman-Webb-Al Faisal-Haup

Neskutečné drama až do konce, historicky druhé vítězství na Nordschleife slaví Mercedes!
Mercedes už také zná své jezdecké složení pro 24h Nürburgring
Fenomenální Engel zajistil Mercedesu pole position na Nürburgringu

V Dubaji je pro letošní rok dobojováno. Vítězství po dvou letech slaví opět Mercedes. Desátý ročník závodu ovládla posádka Buurman-Webb-Al Faisal-Haupt s náskokem na druhý Ram Racing, který jel taktéž s vozem Mercedes.

Mercedes č. 2 tak perfektně zastoupil největší favority Schneidera, Al Qubaisiho, Bleekemolena a Simonsena, kteří z boje o vítězství odpadli poměrně brzy, stejně jako loňští vítězové Stadler Motorsport nebo letošní polesitteři Fach Auto.

Skvělé třetí místo a zároveň vítězství ve třídě PRO-AM bere domácí Dragon Racing s posádkou Jawa-Grogor-Griffin-Barff. Čtvrté místo absolutně a třetí místo ve třídě PRO, taková je bilance Astonu Martin týmu KPM Racing s posádkou Adam-Mücke-White.

Jeden z nejlepších výkonů ale podle mě předvedli borci z Nissanu č. 23. Už je to ohraná písnička. Kluci hrají na PlayStationu, vyhrají v GT Academy a jdou závodit. Nicméně tato jezdecká akademie je opravdu výjimečnou líhní talentů. Nejzkušenějším borcem v Nissanu GT-R byl Němec Florian Strauss, ale tento nejzkušenější jezdec má za sebou teprve svou první kompletní sezonu se závodním vozem. Nicolas Hammann, Ahmed Bin-Kahnen, Gaëtan Paletou a Ricardo Sánchez mají za sebou vůbec první závod na mezinárodní úrovni, s tak obrovskou účastí a i tak se jim povedlo skórovat druhé místo v kategorii PRO-AM. Opravdu klobouk dolů.

Ještě větší smeknutí však zaslouží borci z týmu Scuderia Praha, především pak mechanici. Osud týmu byl po čtvrteční havárii nejistý, čeští fanoušci trnuli nervozitou zda uvidíme na startu Ferrari s číslem 4. Po 18 hodinách se mechanikům podařilo dát italský stroj dohromady a pak už bylo jen na samotných jezdcích jak naloží se startem z boxů. Čtveřice Jiřík-Kox-Malucelli-Písařík vybojovala krásné 6. místo absolutně a 4. ve třídě PRO-AM. Ne nadarmo se říká, že máme zlaté české ručičky.

Stejné uznání si pak jistě zaslouží i pánové z týmu RTR Projects. Během tréninků a kvalifikací probíhalo vše tak, jak má, nicméně při závodě začal Big Gun sem tam zlobit. Nejdříve to byla elektronika, pak kardan a pak ještě řazení. To znamená, že BMW strávilo v garáži pěkných pár hodin. Češi se však nevzdávají a díky pekelnému nasazení celého týmu dovezli Tomáš Miniberger, Tomáš Kwolek, Michal Vítek, Milan Kodídek a Sergej Paulavets oranžovo-bílé BMW do cíle na skvělém třetím místě ve třídě A5.

Výborný úspěch také slaví čtveřice Finkbohner-Peyer-Steibel-Eberle, kteří dojeli na třetím místě ve třídě A2.

Bohužel závod skončil v 86 kole pro Marcela Kusína s Petrem Válkem, které vyřadila závada elektroniky. A aby byl náš výčet kompletní, řekněme si, že Miro Konopka se svými parťáky dokončili závod na pátém místě ve třídě 997.

Letos jsme se sice nedočkali rekordu v počtu odjetých kol, k tomu nám chybělo celkem 24, zato hned 13 krát byly vyvěšeny fialové vlajky, které znamenají Kód 60, což je nový rekord.

Kompletní výsledky naleznete ZDE.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0