V Dubaji je pro letošní rok dobojováno. Vítězství po dvou letech slaví opět Mercedes. Desátý ročník závodu ovládla posádka Buurman-Webb-Al Faisal-Haup
V Dubaji je pro letošní rok dobojováno. Vítězství po dvou letech slaví opět Mercedes. Desátý ročník závodu ovládla posádka Buurman-Webb-Al Faisal-Haupt s náskokem na druhý Ram Racing, který jel taktéž s vozem Mercedes.
Mercedes č. 2 tak perfektně zastoupil největší favority Schneidera, Al Qubaisiho, Bleekemolena a Simonsena, kteří z boje o vítězství odpadli poměrně brzy, stejně jako loňští vítězové Stadler Motorsport nebo letošní polesitteři Fach Auto.
Skvělé třetí místo a zároveň vítězství ve třídě PRO-AM bere domácí Dragon Racing s posádkou Jawa-Grogor-Griffin-Barff. Čtvrté místo absolutně a třetí místo ve třídě PRO, taková je bilance Astonu Martin týmu KPM Racing s posádkou Adam-Mücke-White.
Jeden z nejlepších výkonů ale podle mě předvedli borci z Nissanu č. 23. Už je to ohraná písnička. Kluci hrají na PlayStationu, vyhrají v GT Academy a jdou závodit. Nicméně tato jezdecká akademie je opravdu výjimečnou líhní talentů. Nejzkušenějším borcem v Nissanu GT-R byl Němec Florian Strauss, ale tento nejzkušenější jezdec má za sebou teprve svou první kompletní sezonu se závodním vozem. Nicolas Hammann, Ahmed Bin-Kahnen, Gaëtan Paletou a Ricardo Sánchez mají za sebou vůbec první závod na mezinárodní úrovni, s tak obrovskou účastí a i tak se jim povedlo skórovat druhé místo v kategorii PRO-AM. Opravdu klobouk dolů.
Ještě větší smeknutí však zaslouží borci z týmu Scuderia Praha, především pak mechanici. Osud týmu byl po čtvrteční havárii nejistý, čeští fanoušci trnuli nervozitou zda uvidíme na startu Ferrari s číslem 4. Po 18 hodinách se mechanikům podařilo dát italský stroj dohromady a pak už bylo jen na samotných jezdcích jak naloží se startem z boxů. Čtveřice Jiřík-Kox-Malucelli-Písařík vybojovala krásné 6. místo absolutně a 4. ve třídě PRO-AM. Ne nadarmo se říká, že máme zlaté české ručičky.
Stejné uznání si pak jistě zaslouží i pánové z týmu RTR Projects. Během tréninků a kvalifikací probíhalo vše tak, jak má, nicméně při závodě začal Big Gun sem tam zlobit. Nejdříve to byla elektronika, pak kardan a pak ještě řazení. To znamená, že BMW strávilo v garáži pěkných pár hodin. Češi se však nevzdávají a díky pekelnému nasazení celého týmu dovezli Tomáš Miniberger, Tomáš Kwolek, Michal Vítek, Milan Kodídek a Sergej Paulavets oranžovo-bílé BMW do cíle na skvělém třetím místě ve třídě A5.
Výborný úspěch také slaví čtveřice Finkbohner-Peyer-Steibel-Eberle, kteří dojeli na třetím místě ve třídě A2.
Bohužel závod skončil v 86 kole pro Marcela Kusína s Petrem Válkem, které vyřadila závada elektroniky. A aby byl náš výčet kompletní, řekněme si, že Miro Konopka se svými parťáky dokončili závod na pátém místě ve třídě 997.
Letos jsme se sice nedočkali rekordu v počtu odjetých kol, k tomu nám chybělo celkem 24, zato hned 13 krát byly vyvěšeny fialové vlajky, které znamenají Kód 60, což je nový rekord.
Kompletní výsledky naleznete ZDE.
COMMENTS