V DTM by se mohly představit vozy Super GT

V DTM by se mohly představit vozy Super GT

Vozy šampionátu Super GT by mohly startovat v některém z letošních podniků DTM na divokou kartu. Tato varianta je zvažována jakožto náhrada za společ

Zbarvení vozů BMW pro letošní sezonu DTM
Formule E: Za BMW-Andretti by měli v nováčkovském testu nastoupit Spengler s Wittmannem
Sedm statečných. Piloti Mercedesu se na novou sezonu DTM připravovali pod vodou, na kole i v motokáře – galerie

Vozy šampionátu Super GT by mohly startovat v některém z letošních podniků DTM na divokou kartu. Tato varianta je zvažována jakožto náhrada za společný evropský podnik obou sérií, z něhož nakonec sejde.

Série DTM a Super GT se v loňském roce dohodly na zavedení jednotných Class One pravidel. Zatímco v německém šampionátu vejdou tyto regule v platnost počínaje letošní sezonou, japonskou sérii čeká přechod na tato pravidla v roce 2020.

V rámci partnerství obou šampionátu se měla v letošním roce uskutečnit také dvojice společných nemistrovských podniků. Zatímco jedno klání mělo přivítat Japonsko, ve druhém případě se mělo závodit na evropském území. Pro závod na “starém kontinentu” se ovšem nakonec nenašel prostor a k jeho realizaci tak nedojde. DTM se ale i přesto plánu na dva společné závody nevzdává a zvažuje možnost, že by vozy Super GT rozšířily startovní pole německé série během některého z jejích letošních mistrovských podniků na divokou kartu.

“Stále zůstává naším záměrem uspořádat v letošním roce dva podniky, ve kterých budou figurovat jak vozy DTM, tak vozy Super GT. Máme v plánu společný podnik v Japonsku, který se pravděpodobně bude konat v listopadu poté, až sezony obou sérií skončí. Bohužel, další samostatný společný podnik nebude v této sezoně kvůli kalendáři obou sérií uskutečnitelný. Proto plánujeme účast vozů Super GT v jednom z devíti podniků sezony 2019. Nicméně zatím nebylo rozhodnuto, který podnik by to mohl být,” uvedl tiskový mluvčí organizace ITR, která šampionát DTM zastřešuje.

Ačkoli v letošním roce dojde mezi šampionáty Super GT a DTM pouze k jediné termínové kolizi, když se během prvního květnového víkendu zkříží úvodní podnik sezony DTM na Hockenheimrigu a druhý závod Super GT ve Fuji, podle serveru Motorsport.com přicházejí pro start vozů japonského šampionátu v úvahu pouze tři možnosti – červnové klání v Misanu, červencová premiéra DTM v Assenu a finále sezony na Hockenheimringu v říjnu. O možnosti startu tří vozů japonského šampionátu v závěrečném podniku informuje také server TouringCarTimes. Podle jeho informací by mohla na Hockenheimringu nastoupit trojice vozů japonského šampionátu, přičemž by každá značka působící ve třídě GT500, tedy Honda, Lexus a Nissan, nasadila po jednom testovacím voze.

Společné klání v “zemi vycházejícího slunce” by se, jak již bylo zmíněno, mělo uskutečnit v listopadu po skončení sezon obou šampionátů, příčemž největším favoritem na pořádání závodu je Fuji. Termín konání zatím sice oficiálně potvrzen nebyl, server TouringCarTimes ovšem hovoří o 23. a 24. listopadu. Dále tvrdí, že startovní listina bude čítat celkem 29 účastníků zahrnující 14 vozů DTM a závodit by se mělo podle formátu závodního víkendu praktikovaného v německé sérii.


COMMENTS

WORDPRESS: 1
  • comment-avatar
    Josefus 6 years ago

    DTM má k dnešnímu dni potvrzeno pro letošní sezonu pouhopouhých 12 vozů. Pokud se v květnu na Hockenheimu sejde 14 vozů, bude to “velký úspěch.” Účast všech 14 vozů DTM ve FUJI je však málo pravděpodobná. Uniká mi, čím by měly být motivovány méně úspěšné týmy letošní sezóny k cestě přes půl zeměkoule schytat další porážku, která by ve větší konkurenci byla ještě více jistá než v Německu.

  • DISQUS: 0