Úvodní závod sezony přinesl týmu K&K Racing komplikace i spokojenost

Úvodní závod sezony přinesl týmu K&K Racing komplikace i spokojenost

Pražský tým K&K Racing se zúčastnil úvodního podniku FIA zóny střední Evropy s novým speciálem Audi R8 LMS ultra kategorie GT3. S vytrvalostním zá

Na výstavě Racing Expo uvidíme i vozy ESET V4 Cupu
Petr Kačírek bojoval na Red Bull Ringu až do úplného konce
Marcel Kusín si s Audi R8 LMS dojel v Dubaji pro vítězství!

Pražský tým K&K Racing se zúčastnil úvodního podniku FIA zóny střední Evropy s novým speciálem Audi R8 LMS ultra kategorie GT3. S vytrvalostním závodem byl Marcel Kusín, jenž se o kokpit dělil s Richardem Chladem, spokojen jen do určitých mezí. Před startem měl totiž docela jinou představu o výsledku.

Sobotní kvalifikace přinesla týmu K&K Racing páté místo v kategorii GT3, což pro dvojici Marcel Kusín – Richard Chlad. znamenalo pozitivní příslib na nedělní vytrvalost. A po startu to s černozlatým vozem vypadalo opravdu dobře.

„Měl jsem velmi dobrý start a protlačil jsem se na první místo. Bohužel ještě před první zatáčkou do mě zezadu z nepochopitelných důvodů bouchnul Christian Malchárek. Rána do boku mě vystrčila mimo dráhu a já musel udělat velký oblouk. Na dráhu jsem se vrátil na čtvrtém místě, ale vzadu na autě mi létal plast a já musel asi v pátém kole do boxu, kde mi ho mechanici dolepovali,“ popsal start Marcel Kusín, kterého navíc v úvodních kolech trápilo unikající palivo z auta před ním.

„Z lamborghini přede mnou tekl v každé zatáčce benzín, takže auto sebou házelo. Jako kdyby mi někdo plivl pod pneumatiky. Navíc jsem musel ten benzín dýchat, což rozhodně nebylo příjemné,“ pokračoval Kusín.

Krátká zastávka u mechaniků v pátém kole znamenala propad startovním polem. Ačkoliv se Marcel Kusín snažil ztracený čas dohnat, podmínky na dráze hrály proti němu. „V boxech mi vystydly pneumatiky a v té zimě už jsem je nebyl schopen zahřát. Nicméně pár lidí jsem předjel a poté se vystřídal s Richardem, který jel po tak dlouhé pauze opravdu pěkně,“ dodal šéf stáje K&K Racing.

Vytrvalostní závod nakonec skončil pro K+K Racing Team šestým místem v kategorii GT3. Uspokojivější výsledky s Audi R8 LMS ultra zaznamenal Richard Chlad jr., který absolvoval dva krátké sprinty, z nichž si odnesl čtvrté a třetí místo.

„Auto jelo krásně. Fungovalo perfektně a chovalo se tak, jak jsem očekával. Technika za posledních pár let hodně poskočila a řídit takové auto je opravdu radost. Mrzí mě ovšem to, že audi máme podle evropských předpisů Balance of Performance. To znamená, že bychom klidně hned zítra mohli jet kterýkoliv z podniků Blancpain GT Series. Jenže mám pocit, že ostatní auta v zóně střední Evropy podléhají otevřenému předpisu a každé z nich má jiný výkon. Díky tomu jsme v Maďarsku v některých případech ztráceli pět až šest vteřin, a to za normální situace nelze dohnat. Před Red Bull Ringem budeme muset tento fakt zvážit a rozhodnout se, zda naše auto necháme jak je, nebo jej trochu upravíme,“ hodnotil Richard Chlad, který se do kolotoče automobilových závodů vrátil po pěti letech.

Další závod sezony se bude konat na rakouském Red Bull Ringu ve dnech 19.–20. května.

COMMENTS

WORDPRESS: 1
  • comment-avatar

    Marcel to ty si z nepochopitelnych duvodu vrazil do Christiana a ne on do tebe 🙂

  • DISQUS: 0