Na Dubajském autodromu dnes skončil první okruhový závod sezon 2019. Tím byl již čtrnáctý ročník závodu 24h Dubaj, jenž se jede v rámci 24H Seri
Na Dubajském autodromu dnes skončil první okruhový závod sezon 2019. Tím byl již čtrnáctý ročník závodu 24h Dubaj, jenž se jede v rámci 24H Series by Creventic.
Jak jsme informovali již dříve, na startu stál český tým Scuderia Praha a čtyři jezdci. Byl to právě tým Scuderia Praha, který měl po skončení závodu nejvíce důvodů k radosti. Posádka ve složení Jiří Písařík, Josef Král, Matteo Malucelli si po bezchybném výkonu dojela pro poháry za třetí místo. Nutno podotknout, že pražský tým i přes výborné výsledky v loňské sezóně nepatřil po úvodní kvalifikaci k favoritům. Jedenáctý nejrychlejší čas v kvalifikaci jasně potvrdil slova týmového šéfa pana Ivo Horna z úvodu víkendu:
„Věděli jsme, že vozy Audi tu budou hodně rychlé, protože již v úvodním testu jsme na ně na rovinkách hodně ztráceli. Čas z kvalifikace je tak naprosto reálným obrazem našich možností, ale v závodě pro výsledek uděláme maximum.“
A jak Ivo Horn řekl, tak se také stalo. Tým v průběhu závodu neměl žádný technický problém, ani kontakt se soupeřei a jezdci tak díky bezchybnému výkonu a konzistentností dokázali přivézt rudé Ferrari na třetím místě v celkové klasifikaci. Za zmínku stojí také fakt, že posádka týmu Scuderia Praha absolvovala tento závod jako jediná ve tříčlenném složení.
Nemalý důvod k radosti byl i o pár boxů dále, kde se z triumfu ve třídě GT4 radoval Tomáš Pekař a jeho kolegové z týmu Besaplast Racing Franjo Kovač, Fredrik Lestrup a Thomas Tekaat. Ani v případě týmu Besaplast se úspěch nerodil snadno. Posádka sice již v testech a trénincích zajížděla časy dostačující na umístění v první pětce, nicméně v kvalifikaci zajel Tekaat až osmý nejrychlejší čas. Pozice v druhé pětce výsledkové listiny patřila modrobílému BMW až do poloviny závodu. Pak začala spanilá jízda směrem vzhůru a kvarteto německého týmu stoupalo ve výsledcích s každou odjetou hodinou.
„Jsem rád, že to tak dopadlo. Ještě půl hodiny před koncem to totiž vypadalo, že nám nevyjde benzín. Nakonec ale vše vyšlo a nám se podařilo vyhrát,“ tak zněla slova viditelně spokojeného Tomáše Pekaře po skončení závodu.
Čtvrtým českým jezdcem byl Jan Krabec, jenž startoval za německý tým Reiter Engineering s vozem KTM X-BOW GT4. Ti z vás, co sledovali přímý přenos, viděli, jak vůz s číslem 246 začal po pár kolech hořet. V ten moment to vypadalo, že se Krabec za volant vůbec nedostane. Však protože za vývojem vozu KTM stojí právě tým Reiter Engineering, bylo v týmovém kontejneru dostatek náhradních dílů, a černé KTM tak po téměř desetihodinové opravě vyjelo opět na trať. Ztráta, se kterou se posádka vrátila na trať, představovala více než 100 kol. V průběhu následujících hodin zvládla čtveřice Galas, Krabec, Elghnayan, Mazatis ujet přes 300 okruhů. Necelou půlhodinu před koncem se však objevil další technický problém, po kterém již posádka odstoupila definitivně. V konečném hodnocení třídy SPX tak nalezneme vůz se startovním číslem 246 na šestém místě.
Čtrnáctý ročník dubajské dvacetičtyřhodinovky představoval kvalitní začátek okruhové sezony 2019. Na jedné straně by se mohlo zdát, že nižší startovní pole, které čítalo necelých 80 vozů, by mohlo předznamenat úpadek této série. Na druhé straně je však nutné podotknout, že po vyřazení starších vozů, jako byly Renaulty Clio, Peugeoty a postarší BMW, zůstaly v poli pouze vozidla aktuálních specifikací. To je nemalé pozitivum, které by mohlo udat směr i dalším sériím. 24H Series bude pokračovat o posledním březnovém víkendu v italském Mugellu, kde se pojede první ze tří dvanáctihodinových závodů. Každý československý fanoušek by měl mít ve svém diáři zaškrtnut víkend 24.-25. května, kdy 24H Series zavítá k nám do Brna.
COMMENTS
Byl to úžasný výkon našich tří jezdců. Museli být velmi unaveni, když 24hodinovku absolvovali ve třech. Díky jim za nádhernou podívanou, kterou nám poskytli. gratulujeme!