AKTUALIZOVÁNO: Již za méně jak dva měsíce odstartuje premiérový ročník série United Sports Car Championship. Seznam je oficiální startovní list
AKTUALIZOVÁNO: Již za méně jak dva měsíce odstartuje premiérový ročník série United Sports Car Championship.
Seznam je oficiální startovní listinou USCR pro rok 2014, kterou před pár dny vydalo vedení série. Některé týmy se přihlásily pouze k takzvanému North America Endurance Cupu (NAEC), čili pouze k vytrvalostním závodům v Daytoně, Sebringu, Watkins Glen a Petit Le Mans.
Kategorie DP/P2
Tým: Action Express Racing
Vůz: DP Corvette, DP Corvette (jen NAEC)
Posádka: Christian Fittipaldi – Joao Barbosa, ?? – ??
Tým: Chip Ganassi Racing
Vůz: DP Riley-Ford, DP Riley-Ford (jen NAEC)
Posádka: Scott Pruett – Memo Rojas, ?? – ??
Tým: Delta Wing
Vůz: Delta Wing
Posádka: ?? – ??
Tým: Extreme Speed Motorsports
Vůz: P2 HPD ARX-03b, P2 HPD ARX-03b
Posádka: Ryan Dalziel – Scott Sharp, Ed Brown – Johannes van Overbeek
Tým: GAINSCO/Bob Stallings Racing (jen NAEC)
Vůz: DP Corvette
Posádka: Alex Gurney – Jon Fogarty
Tým: Highway To Help (jen NAEC)
Vůz: Dinan/Riley
Posádka: ?? – ??
Tým: Marsh Racing
Vůz: DP Corvette
Posádka: Eric Curran – Boris Said
Tým: Michael Shank Racing
Vůz: DP Riley-Ford
Posádka: Ozz Negri – John Pew
Tým: OAK Racing
Vůz: Morgan/Nissan
Posádka: ?? – ??
Tým: SpeedSource
Vůz: Mazda SKYACTIV-D Smart Diesel
Posádka: ?? – ??
Tým: Spirit of Daytona Racing
Vůz: DP Corvette
Posádka: Richard Westbrook – Michael Valiante
Tým: Wayne Taylor Racing
Vůz: DP Corvette
Posádka: Jordan Taylor – Rick Taylor
Náhradníci
8 Star Motorsports – Corvette DP
Starworks Motorsport – Riley DP
Project Libra – Radical
PC
Tým: 8Star Motorsports
Vůz: Oreca FLM09
Posádka: Sean Rayhall – Enzo Potolicchio
Tým: BAR1 Motorsports
Vůz: Oreca FLM09, Oreca FLM09
Posádka: ?? – ??, ?? – ??
Tým: CORE autosport
Vůz: Oreca FLM09
Posádka: Jon Bennett – Colin Braun
Tým: JDC – Miller MotorSports (debut v Sebringu)
Vůz: Oreca FLM09
Posádka: Chris Miller – ??
Tým: Level 5 Motorsport
Vůz: Oreca FLM09, Oreca FLM09
Posádka: ?? – ??, ?? – ??
Tým: Performance Tech
Vůz: Oreca FLM09
Posádka: Charlie Shears – ??
Tým: Pickett Racing
Vůz: Oreca FLM09
Posádka: ?? – ??
Tým: PR1/Mathiasen Motorsports
Vůz: Oreca FLM09
Posádka: ?? – ??
Tým: RSR Racing
Vůz: Oreca FLM09, Oreca FLM09
Posádka: Bruno Junqueira – Duncan Ende, Chris Cumming – ??
Tým: Starworks Motorsport
Vůz: Oreca FLM09, Oreca FLM09
Posádka: Isaac Tutumlu – ??, ?? – ??
Náhradníci
Pickett Racing – ORECA FLM09
JDC/Miller – ORECA FLM09
GT Le Mans
Tým: Aston Martin Racing (jen NAEC)
Vůz: Aston Martin Vantage V8
Posádka: ?? – ??
Tým: BMW Team RLL
Vůz: BMW Z4 GTE, BMW Z4 GTE
Posádka: Bill Auberlen – Dirk Mueller, Joey Hand – John Edwards – Andy Priaulx
Tým: Corvette Racing
Vůz: Corvette C7.R, Corvette C7.R
Posádka: Antonio García – Jan Magnussen, Oliver Gavin – Tommy Milner
Tým: Krohn Racing (jen NAEC)
Vůz: Ferrari 458 Italia
Posádka: ?? – ??
Tým: Porsche North America (CORE autosport)
Vůz: Porsche 911 RSR, Porsche 911 RSR
Posádka: ?? – ??, ?? – ??
Tým: SRT Motorsports
Vůz: SRT Viper GTS-R, SRT Viper GTS-R
Posádka: ?? – ??, ?? – ??
Tým: Risi Competizione
Vůz: Ferrari F458 Italia
Posádka: ?? – ??
Tým: Team Falken Tire (debut v Sebringu)
Vůz: Porsche 911 RSR
Posádka: Bryan Sellers – Wolf Henzler
GT Daytona
Tým: AIM Autosport
Vůz: Ferrari 458 Italia GT3
Posádka: ?? – ??, ?? – ??
Tým: Alex Job Racing
Vůz: Porsche 911 GT3, Porsche 911 GT3 (Team Seattle)
Posádka: Cooper MacNeil – Leh Keen, Ian James – Mario Farnbacher (Team Seattle)
Tým: Dempsey Racing
Vůz: Porsche 911 GT3, Porsche 911 GT3
Posádka: Patrick Dempsey – ??, ?? – ??
Tým: Fall-Line Motorsports
Vůz: Audi R8 GT3
Posádka: Charles Espenlaub – Charlie Putman
Tým: Flying Lizard
Vůz: Audi R8 GT3, Audi R8 GT3
Posádka: ?? – ??, ?? – ??
Tým: GB Autosport
Vůz: Porsche 911 GT3
Posádka: ?? – ??
Tým: GMG Racing
Vůz: Audi R8 GT3
Posádka: James Sofronas – Alex Welch
Tým: Level 5 Motorsports
Vůz: Ferrari 458 Italia GT3
Posádka: Townsend Bell – Bill Sweedler – Jeff Segal
Tým: Magnus Racing
Vůz: Porsche 911 GT3
Posádka: John Potter – Andy Lally
Tým: Muehlner Motorsports America
Vůz: Porsche 911 GT3, Porsche 911 GT3
Posádka: ?? – ??, ?? – ??
Tým: NGT Motorsport
Vůz: Porsche 911 GT3
Posádka: Henrique Cisneros – Kuba Giermaziak
Tým: Park Place Motorsports
Vůz: Porsche 911 GT3, Porsche 911 GT3
Posádka: Dr. Jim Norman – ??, ?? – ??
Tým: Paul Miller Racing
Vůz: Audi R8 GT3
Posádka: Bryce Miller – ??
Tým: Riley Motorsports
Vůz: SRT Viper GT3-R
Posádka: Jeroen Bleekemolen – Ben Keating
Tým: Scuderia Corsa
Vůz: Ferrari 458 Italia GT3, Ferrari 458 Italia GT3
Posádka: Alessandro Balzan – Jeff Westphal, Ken Wilden – Dr. Rod Randall
Tým: SMP/ESM Racing (Daytona 24h)
Vůz: Ferrari 458 Italia
Posádka: ?? – ??
Tým: Snow Racing
Vůz: Porsche 911 GT3
Posádka: ?? – ??
Tým: Spirit of Race (jen NAEC)
Vůz: Ferrari 458 Italia, Ferrari 458 Italia
Posádka: ?? – ??, ?? – ??
Tým: TRG-AMR
Vůz: Aston Martin Vantage GT3, Aston Martin Vantage GT3
Posádka: Al Carter – David Block – James Davison, ?? – ??
Tým: Turner Motorsport
Vůz: BMW Z4 GT3
Posádka: Paul Dalla Lana – ??
Tým: TBA (bude oznámeno)
Vůz: TBA
Posádka: ?? – ??
Náhradníci
Konrad Racing – Porsche GT
Level 5 Motorsports – Ferrari 458 Italia
Scuderia Corsa – Ferrari 458 Italia
SMP – Ferrari 458 Italia
Aleš Sirný
Foto: IMSA
COMMENTS
[…] Aktualizovaný seznam startovní listiny najdete zde […]
Docela se na ten šampionát těším,ty Daytona GT budou trošku pomalejší to bude trafic jako hrom. Spíše nerozumím rozhodnutí FIA i ACO o vypsání kategorie LMP-3 pro evropskou a asijskou sérií vytrvalostních závodů. Za cenu 150000 Euro nebude možné postavit velikostně i výkonově auto ,které by mohlo konkurovat vozům LMP-2, GTE a GT-3 Za ty peníze by se dalo pořídit něco jako Radiccal,Norma nebo Oreca s dvoulitrovým motorem o výkonu 255 koní. Všechny Orecy LMPC jdou do státu je to něco mezi LMP-2 a GTE. Vždyť existují šampionáty Radiccalů i francouzský šampionát a šampionát beneluxu těchto vozů,tak proč je cpát mezi velká auta,kterých už v ELMS jezdí dost a ty tři LMPC tak chybět nebudou.
Tak ono to s těma 150 000 eurama nebude tak žhavý a samozřejmě se to zase obejde, ostatně jako každý finanční strop v motorsportu. Takže z toho vznikne něco podobnýho, jako je dnes Oreca FLM 09. Akorát se to nebude jmenovat LMPC, nýbrž LMP3. A přestože motoricky to bude slabší, tak bych se nedivil, kdyby to zajíždělo rychlejší časy, protože to bude mít progresivnější aerodynamiku než už poněkud stárnoucí Oreca FLM 09.
Té progresivnější aerodynamice bych nevěřil, LMP-1 to tu teď nepatří,ale hlavně LMP-2 se po této stránce soustavně omezuje a bude omezovat,ale i kdyby ta cena měla třetinový nárust pořád to bude do vytrvalosních závodů neplnohodnotné a slabší auto. Oreca FLM-9 taky nebyl zázrak,ten zvuk to nebyla vyladěná Corvetta i ty motocyklové výfuky,ale amíci je berou ,bude jezdit všech vyrobených 14 kusů. Věřím,že nastávájící změna motorů v F-1 na 1,6 turbo a jejich použití v závodech prototypů bude jiné kafe než LMP-3.
Uvidíme, ale určitě budou prototypy LMP3 plus minus stejně rychlé jako dnešní LMPC. Určitě nebudou o mnoho pomalejší, když nebudou rychlejší… A co se týče motorů 1,6 Turbo z formule 1, nebyl bych tak optimisticky laděn. Ve třídě LMP1 už dávno lze používat šestiválce 2,0 Turbo – a kde nic, tu nic. Zkusil to Aston Martin, ale byl tak zoufale pomalej a ještě k tomu nespolehlivej, že tudy cesta nevedla. Na druhou stranu: pokud o tom uvažuje Ferrari, tak by to (snad) tentokrát fungovat mohlo…
Když D. Richards prodal ty tři Astony coupé a stavěl otevřenou LMP-1 tak už zoufale bez peněz,proto bylo to auto pomalé a nespolehlivé. Světový motor jak se nyní 1,6 turbo jmenuje bude úplně o něčem jiném,jeho vývojem se bude zabývat více továren tak proto jsem optimista a o nasazení do prototypů už uvažuje více výrobců. Co se týče LMP-3,kterou už na jiných stránkách nazývají francouzskou národní s tou cenou a atmosférickým 2l motorem nemůže konkurovat ani vozům GTC nebo GTE v evropské nebo asijské sérií.