USCR: Ganassi zůstane věrný prototypům Daytona, Starworks nikoliv

USCR: Ganassi zůstane věrný prototypům Daytona, Starworks nikoliv

Ačkoliv sezona seriálu ALMS a Grand-Am skončila teprve nedávno, do začátku té nové zbývají jen tři měsíce a některé týmy po zveřejnění technických pra

Vláda jedné značky ve WTCC pokračuje, světové cesťáky si podmanil Citroën
Andy Priaulx končí v DTM a přesouvá se do USCR
López: \”Splnil se mi sen!\”

Ačkoliv sezona seriálu ALMS a Grand-Am skončila teprve nedávno, do začátku té nové zbývají jen tři měsíce a některé týmy po zveřejnění technických pravidel chystají zásadní změny.

Šéf stáje Starworks Motorsport Peter Baron hodlá vyměnit prototyp Daytona za prototyp P2, který mu zůstal na skladě po loňské účasti v seriálu FIA WEC. Jeho krok je výsledkem logického uvažování nad krátkodobou budoucností šampionátu United Sports Car Championship, resp. třídy DP a P2, kterou USCR posvětilo až do roku 2016.

Baron původně předpokládal, že do příští sezony nastoupí s DP, ale po zveřejnění technických pravidel na rok 2014 si evidentně načrtl na papír finanční rozvahu a vyšlo mu, že mnohem levnější bude závodění s P2.

Ne že by ho přechod na novou techniku těšil, ale nic jiného mu nezbývá. Přechod na třetí generaci prototypů Daytona stál týmy 250 000 dolarů a po dvou letech se cena znovu navyšuje. Vzhledem k levnější pořizovací a provozní ceně P2 lze očekávat, že některé týmy půjdou ve stopách Petera Barona. Navíc výhody P2 jsou v mezinárodním měřítku nezpochybnitelné. Jsou levnější a stáje s nimi mohou nastoupit i v šampionátech jako ELMS, ASLMS, WEC a samozřejmě Le Mans.

Ovšem najdou se i tací, kteří zůstanou věrní DP – jmenovitě Chip Ganassi Racing. Ti budou pokračovat v nasazování prototypů Daytona a aby nezůstali ve startovním poli s tímto vozem osamoceni, dostali příslib účasti i od Wayna Taylora, který bude s DP v příštím roce pokračovat.

Aleš Sirný
Foto: Grand-Am

COMMENTS

WORDPRESS: 3
  • comment-avatar

    Ono by to bylo nejlepší tak půl na půl DP a LMP2, jak jsem měl jednou debatu s naším jezdcem,který měl možnost DP řídit řekl je s tím docela požitek se svést,přirovnal bych to ke GT-1 a to tehda byla DP ta ošklivá káčátka,dnes vypadají poněkud lépe! No a přidat tomu novou aerodynamiku,zlepšit brzdy tím pádem samozřejmě zdražit a zvednout výkon motoru neměl by být tak velký finanční úlet než pořízení nové LMP-2,samozřejmě záleží na stáří vozů které týmy už třeba chtěli vyměnit za nové,tam bych to řešení tak bral,ale myslím si ,že hlavně k vůli toho srovnání ten šampionát vzniká. Ani špičkový vůz GTE v současnosti nemá na LMP2 snad v toop spedu,srovnání mohlo být jen na mokru v Maďarsku,tak proto mohou být tyto závody trochu rychlejších DP spolu s LMPdvojkami hodně zajímavé.

    • comment-avatar
      Aleš Sirný 11 years ago

      No mně osobně se DP vždycky líbily, ať už staré nebo třetí generace a doufám, že nějaký rozumný vyrovnaný počet P2 a DP v příštím roce uvidíme.

  • comment-avatar

    Taky bych si to přál,no musíme do té Daytony vydržet!

  • DISQUS: 0