Italská konstruktérská společnost Dallara má v USA velké jméno. Stála například za prototypem Ferrari 333SP a dlouhá léta dodává monoposty do série In
Italská konstruktérská společnost Dallara má v USA velké jméno. Stála například za prototypem Ferrari 333SP a dlouhá léta dodává monoposty do série IndyCar. Nyní se chce Dallara svézt na vlně nově vznikající série USCR.
Dallara má s prototypy Daytona bohaté zkušenosti. Od roku 2008 dodávala do Grand-Am model DP-01 a její šasi vidíme i nyní u třetí generace prototypů Daytona. Karosérii ale dodává Chevrolet a proto italské jméno z Grand-Am prakticky zmizelo.
Dallara hodlá svůj postoj vůči vytrvalostním závodům změnit. Americká divize v čele s jejím šéfem Stefanem DePontim se úzce zajímá o možnost působení v USCR. Šasi už mají vlastně postavenou, teď jde o to, dát se s někým do party. To by nemělo být těžké.
Jenže Dallara pokukuje i po prototypech P2. Tady už se situace trochu komplikuje. Jak známo, P2 jsou komplikovanějšími stroji než DP, na druhou stranu je jich málo a nový výrobce by mohl vzbudit zájem týmů.
Věčným problémem jsou peníze. Když už i projekt DP byl pro Dallaru ztrátový, co teprve P2. Kvůli tomu hledá Dallara dlouhodobého partnera, nejlépe automobilku. Samozřejmě vhod by přišla i úzká spolupráce s týmem, základem jsou prostě cizí peníze.
Aleš Sirný
Foto: Grand-Am
COMMENTS