O víkendu pokračuje čtvrtým podnikem premiérový ročník série United SportsCar Championship. Na kalifornském okruhu Mazda Raceway Laguna Seca se slavno
O víkendu pokračuje čtvrtým podnikem premiérový ročník série United SportsCar Championship. Na kalifornském okruhu Mazda Raceway Laguna Seca se slavnou zatáčkou Vývrtka se představí padesát sedm závodních speciálů, přičemž kategorie P/GTE a PC/GTD budou mít samostatné dvouhodinové závody.
Poprvé od dvanáctihodinovky v Sebringu se znovu setkává celé startovní pole, byť ne zcela doslova. Na 3,6 kilometru dlouhém okruhu se pojedou dva závody, přičemž ten první je vypsán pro více méně amatérské jezdce kategorie PC a GTD. Po něm se na dráze představí profesionálové z P a GTE.
V nejrychlejší kategorii P se představí dvanáct prototypů, z nichž už pouhých pět vozů spadá do třídy P2. Jmenovitě to jsou Extreme Speed Motorsports, Mazda Speedsource a s jedním autem dorazí OAK Racing. Po přestávce se vrací do USCC i Delta Wing.
Zbytek startovního pole P tvoří prototypy Daytona, které vyhrály dosavadní tři podniky a jejich dominance stojí za odchodem některých týmů z P2. Z toho důvodu provedla IMSA několik změn a prototypům Corvette zmenšila restriktory o jeden milimetr a prototypům Ford o 0,9 mm. Došlo také na snížení výkonu motorů a podle odhadů se celková výkonnost DP snížila asi o patnáct koňských sil.
Průběžné pořadí šampionátu na prvních třech místech je nesmírně vyrovnané. Ve vedení je stáj Action Express Racing s dvojicí Joao Barbosa – Christian Fittipaldi. Na záda jim dýchají obhájci titulu z Grand-Am Scott Pruett – Memo Rojas a na třetí místě jsou se sedmibodovou ztrátou bratři Taylorové.
Stejně jako v Long Beach budou dráhu s prototypy P sdílet závodní vozy kategorie GTLM. V ní k žádným změnám ve startovní listině i v technických pravidlech nedošlo. Favoritem zůstávají tovární Porsche, Viper, BMW a samozřejmě tým Corvette Racing, jenž v Long Beach letos vyhrál. Podceňovat ale nesmíme Ferrari 458 týmu Risi Competizione v čele s Giancarlem Fisichellem.
V závodě PC/GTD je v případě PC favoritem stáj CORE Autosport, která vyhrála vytrvalostní Daytonu i Sebring. V průběžném pořadí jsou na dalších místech týmy 8Star Motorsport, Starworks Motorsport a RSR Racing. Právě toto seskupení by mohlo CORE Autosport ohrozit při cestě za třetím triumfem ze tří závodů PC. Celkově je v této kategorii přihlášeno deset vozů Prototype Challenge.
Nejpočetnější skupinkou je tradičně GTD. Tentokrát bude k vidění dvacet čtyři aut značek BMW, Porsche, Ferrari, Audi, Viper a Aston Martin. I zde zasáhla IMSA a poupravila technická pravidla v rámci vyrovnání výkonnosti. BMW a Porsche dostanou vůbec poprvé restriktory, Ferrari se bude muset smířit s omezením motoru na 8000 otáček . Jen Aston Martin dostal úlevu v podobě menšího restriktoru.
Závodní víkend startuje pátečními tréninky, v sobotu pokračuje kvalifikací a vrcholí v neděli v 22:15 SELČ závodem PC/GTD. Start kategorií P/GTE proběhne v pondělí v 2:45 SELČ.
Startovní listinu najdete zde
Aleš Sirný
Foto: IMSA
COMMENTS