USCC: Vytrvalostní závod Petit Le Mans uzavře premiérový ročník šampionátu

USCC: Vytrvalostní závod Petit Le Mans uzavře premiérový ročník šampionátu

Po téměř devíti měsících, od konce ledna až po začátek října, skončí premiérová sezona série United SportsCar Championship, která vznikla sloučením ša

USCC: Velké sobotní finále, titulů na rozdávání je dost
ALMS: Poslední kapitola
IMSA: Tradiční desetihodinové finále sezony již tento víkend

Po téměř devíti měsících, od konce ledna až po začátek října, skončí premiérová sezona série United SportsCar Championship, která vznikla sloučením šampionátů ALMS a Grand-Am. Velké finále na 1000 mil, nebo deset hodin, na okruhu Road Atlanta slibuje atraktivní podívanou, v níž se bude ve čtyřech kategoriích bojovat o několik titulů.

V kategorii prototypů se na startu objeví jedenáct závodních speciálů. Sedm z nich bude spadat do skupiny Daytona Prototype, další tři jsou ryzí P2 a tím jedenáctým je navrátivší se Delta Wing. Ačkoliv počet vozů zůstává stejný jako v předchozích závodech, ke změnám ve startovní listině rozhodně došlo. USCC pro letošek opustila stáj Extreme Speed Motorsport s dvojicí prototypů HPD. Prázdná místa však v Road Atlantě vyplní druhý DP stáje Action Express Racing a zmiňovaný prototyp Delta Wing.

Vzhledem k tomu, že závod Petit Le Mans je vypsán na 1000 mil, obohatili řadu posádek další jezdci. Lídry šampionátu, Barbosu a Fittipaldiho, doplní Sebastien Bourdais. Druhé místo v průběžném pořadí šampionátu se ztrátou dvaadvaceti bodů je bratrská posádka Jordan a Ricky Taylorovi. Vzhledem k tomu, že za vítězství se rozdává 36 bodů, šance na titul ještě není ztracená.

Známou tváří ze série IndyCar je vedle Bourdaise i Scott Dixon, který se přidá k dvojici Pruett/Rojas v týmu Chipa Ganassiho. V závodě se objeví i Mike Rockenfeller, který se znovu stal součástí týmu Spirit of Daytona.

V kategorii PC je z pohledu šampionátu rozhodnuto. Titul získala dvojice Jon Bennett a Colin Braun ze stáje CORE autosport. V poháru týmů však ještě není rozhodnuto a na vedoucí CORE se tlačí stáj 8Star Motorsports, která zásluhou Rayhalla a Diaze vyhrála poslední dva závody v řadě.

Největší souboj, zejména v poháru výrobců, je očekáván v kategorii GTLM. Na prvních dvou místech se nachází značky Dodge a Porsche, které mají shodně 308 bodů. Rovných 300 mají Corvette a BMW. Na posledním místě je Ferrari se ztrátou čtrnácti bodů na vedoucí dvojici. V pohárů týmů vyznívá situace ve prospěch Dodge s číslem 93, který má sedmibodový náskok před Corvettou s číslem tři. Bronz v této chvíli drží druhý vůz Dodge. V pohárů jezdců je situace totožná. Wittmer a Bomarito (v Road Atlantě se k nim ještě přidá Rob Bell) mají o sedm bodů více než Antonio Garcia z Corvette Racing. V kokpitu se bude střídat se stájovým kolegou Janem Magnussenem a hostujícím Ryanem Briscoem.

Viper Tudor

Porsche muselo pozměnit jezdeckou sestavu, neboť Richard Lietz ještě není po havárii ve Virginii zcela fit. S číslem 911 pojedou Tandy, Pilet a Bergmeister. Do sesterského vozu po boku Longa a Michaela Christensena byl povolán Earl Bamber, jenž měl původně startovat s NGT v kategorii GTD.

A právě stáj NGT byla důsledku odchodu Earla Bambera nucena stáhnout přihlášku na Petit Le Mans, neboť za něj nenašla náhradu.

Kategorii GTD vévodí po závodě v Austinu stáj Turner Motorsport, resp. Dane Cameron, jenž na rozdíl od finského kolegy Palttali absolvoval všechny závody a v průběžném hodnocení drží první místo se čtyřbodovým náskokem před dvojicí Leh Keen a Cooper MacNeil z týmu Alexe Joba. Celosezónní lídři poháru jezdců, Townsend Bell a Bill Sweedler, spadli na třetí místo, ale k návratu na první je dělí jen sedm bodů, takže mimo hru zdaleka nejsou.

Start závodu proběhne v sobotu 4. října v 17:15 SELČ a závodit se bude na tisíc mil, nebo maximálně na deset hodin.
Současnou startovní listinu najdete zde.

Celkově bude v Petit Le Mans k vidění 55 vozů, po jedenácti budou mít kategorie P, PC a GTLM. Největšímu počtu, tentokrát 22 strojů, se tradičně těší kategorie GTD.

Aleš Sirný
Foto:

COMMENTS

WORDPRESS: 0