USCC: Vytrvalostní šampionát míří do Virginie, k pařezu slavného dubu

USCC: Vytrvalostní šampionát míří do Virginie, k pařezu slavného dubu

Ikonický dub, jehož větvě zastiňovaly dráhu v jedenácté zatáčce, už okruh Virginia International Raceway nezdobí. Na kráse ale tamní trať nic neztrati

LMP2 v roce 2017: Všeobecné zděšení
USC: Dramatický závod v Daytoně vyhrály týmy Action Express a Porsche
USCC: Honda zrychlí, Corvette dostane čtvrt metráku závaží

Ikonický dub, jehož větvě zastiňovaly dráhu v jedenácté zatáčce, už okruh Virginia International Raceway nezdobí. Na kráse ale tamní trať nic neztratila, a proto si našla cestu i do kalendáře série United SportsCar Championship. O nadcházejícím víkendu se po ní budou prohánět auta kategorií PC, GTLM a GTD.

Nejrychlejší prototypy mají o víkendu nucený odpočinek a jediným zástupcem těchto typů závodních strojů bude kategorie Prototype Challenge. Nicméně společně s vozy GT ji neuvidíme. Podobně jako v Kansasu čekají na PC dva pětačtyřicetiminutové závody s prototypy Lites. Poprvé se bude startovat v sobotu, podruhé v neděli. Vozy GTLM a GTD pojedou v neděli v samostatném, 165 minut dlouhém závodě.

Kategorii PC vévodí stáj CORE autosport v čele s Jonem Bennettem a Colinem Braunem. Jejich předchozí závod sice nedopadl podle očekávání, ale stále drží v průběžném pořadí slušný náskok. Za nimi číhá s pětatřicetibodovou ztrátou Renger van der Zande z týmu Starworks Motorsport. V kokpitu se bude střídat s Mircem Schultisem.

Účast v kategorii PC se prakticky nemění. Na start se postaví tradičních deset prototypů ORECA FLM09 a jak bylo zmíněno, budou zastávat funkci nejrychlejších vozů víkendu.

O body, vítězství a vedení v šampionátu se bude bojovat v nesmírně vyrovnané kategorii GTLM. Dvojice Magnussen – Garcia z Corvette Racing stále vedou šampionát, ale konkurence se jim přibližuje. S osmibodovou ztrátou drží druhé místo Bomarito – Wittmer s vozem Dodge Viper. Za nimi jsou týmoví kolegové Farnbacher – Goossens a na čtvrté místo se po závodu v Road Americe propadla dvojice Auberlen – Priaulx s BMW.

Zabrat musí Porsche, pokud mu to ovšem IMSA, potažmo Balance of Performance dovolí. Po vítězství v úvodních dvou vytrvalostních závodech sezony se už Porsche na nejvyšší stupínek nepodívalo, byť k tomu mělo třeba v Indianapolisu velmi blízko. Z vítězství se v předchozím závodě radovala stáj Risi Competizione s vozem Ferrari, řízeném Fisichellou a Kafferem.

Deset prototypů Challenge a deset vozů GT Le Mans doplní devatenáct aut kategorie GT Daytona. Tam si první místo v tabulce stále drží dvojice Bell – Sweedler s Ferrari, zejména díky vítězství v Daytoně a dvěma stříbrným příčkám v Sebringu a Watkins Glen. Prakticky v momentě, kdy se rozdávalo nejvíce bodu, se Bell se Sweedlerem drželi vpředu a to jim od začátku sezony hraje  do karet. Musejí se mít ale na pozoru, Keen a MacNeil se k ním po druhé příčce v Road Americe přiblížili na rozdíl tří bodů. Kategorie GTD je v zásadě velmi vyrovnaná, první desítku totiž dělí pouhých třicet bodů.

Start prvního PC závodu proběhne v sobotu v 16:45 SELČ, v neděli se začne závodit ve stejný čas. GTLM a GTD vyrazí na trať v neděli v 22:05 SELČ.

Startovní listinu najdete zde

Aleš Sirný
Foto: IMSA

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0